דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תמיכה גורפת בכנסת נגד הרפורמה של משרדי האוצר והחקלאות

למעלה משלושים ראשי מועצות אזוריות מכל רחבי הארץ יחד עם  ראשי ההנהגה החקלאית נפגשנו השבוע בכנסת עם מרבית סיעות הבית וזכו לתמיכה מקיר לקיר במאבק נגד רפורמת ייבוא התוצרת החקלאית שמובילים משרד החקלאות ומשרד האוצר באופן חד צדדי
תמיכה מקיר לקיר בכנסת. צילום: Beny Shlevich מתוך ויקיפדיה
תמיכה מקיר לקיר בכנסת. צילום: James Emery מתוך ויקיפדיה

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, התייצב לצד המרחב הכפרי.

יו״ר ועדת חוץ וביטחון וראש השדולה החקלאית, חבר הכנסת רם בן ברק: ״היכולת של מדינת ישראל לספק לעצמה את תצרוכת המזון היא הכרחית. אנחנו בעד רפורמה שתבטיח ביטחון מזון, שתסתכל על התמיכות ומחיר המים ותאפשר לחקלאי ישראל להתחרות בצורה הוגנת בייבוא. על מנת שזה יקרה אנחנו חייבים להוציא את הרפורמה הנוכחית מחוק ההסדרים - יש לנו הזדמנות להחיל רפורמה שתיטיב עם חקלאי ישראל ואזרחי ישראל.״

שר הבטחון, ויו"ר כחול לבן, בני גנץ צייץ בטוויטר: "כחול לבן הייתה ותמיד תהיה הבית של חקלאי ישראל. רפורמה בחקלאות היא דבר הכרחי ונכון, אך לא נאפשר למקצוע להיעלם ולדור החקלאים הנוכחי להיות דור החקלאים הישראלי האחרון".

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי אמרה בפתח ישיבת הסיעה השבועית: "אנו מחויבים להתיישבות העובדת, לחקלאים ולחקלאות. חשוב שנוכל לספק בעצמנו את המזון שלנו. אני בדיאלוג עם שר האוצר ואני בטוחה שנוכל לשמור על החקלאים ולהוריד את יוקר המחייה. זה לא מאבק סותר אלא מאבק משלים". הדברים נאמרו יום לאחר התבטאות שר האוצר אביגדור ליברמן בכנס גלובס בו אמר כי : "היום החקלאות הישראלית היא אתר ארכיאולוגי של מפא"י... אני מאוד מעריך את מפלגת העבודה ואת מרב מיכאלי, אבל אנחנו צריכים לחשוב על הציבור"

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע הוסיף: "ענף החקלאות עומד בפני איום שכבר הרבה מאוד שנים לא ראינו. אנחנו נעשה כל מה שאפשר כדי שהדברים יתנהלו בשיח, כמו שצריך, עם נתונים ובשקיפות. העמדה הזו תהיה מאוד נחרצת בשבועות הקרובים".

ח"כ יאיר גולן ממרצ הביע גם כן את תמיכתו בחקלאים. בציוץ שפרסם בטוויטר ביום רביעי כתב: במרצ לא מתנגדים לרפורמה בחקלאות, אבל אנו מתנגדים למהלך חד צדדי שיוכנס בפזיזות לחוק ההסדרים. הרפורמה בחקלאות צריכה להתבצע בהדברות, ביסודיות ורק לאחר דיון והפעלת שיקול דעת. על הביטחון התזונתי של ישראל אסור להמר, ואסור לסכן נדבך כל כך מהותי במעשה הציוני של הפרחת השממה ועבודת האדמה.

התמיכה במאבק החקלאים זוכה לתמיכה גם בספסלי האופוזיציה:

יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי אמר בישיבת סיעת ש"ס כי  "מדינה שלא יודעת להעריך את אנשי האדמה שלה ורוצה להסתמך על "ידידים" מהאזור – לאן נגיע. כמי שמסתובב ומכיר את קו העימות, אם לא יהיה לחקלאים את הביטחון המינימלי הכלכלי הזה, שום השקעה במיגון של מיליארדים לא תעזור. יצטרכו לשים שם חטיבות של צבא. לכן, אנחנו בש"ס נפעל בכל הוועדות שיש לנו כדי לסכל את הרפורמה הזו".

סיעת יהדות התורה פרסמה לאחר ישיבת הסיעה עם החקלאים כי תעמוד לצידם במאבקם הצודק מול מה שהם הגדירו "ההתפרעות של שר האוצר". ביהדות התורה חיזקו ועודדו את החקלאים לקראת שנת השמיטה.

ח"כ ישראל כץ מהליכוד שכיהן כשר האוצר בממשלה היוצאת התבטא בטוויטר: "כשר אוצר יזמתי את רפורמת התמיכה הישירה בחקלאות תמורת הורדת המכסים והוזלת מחירי הפירות והירקות. העקרון היה תוכנית בהסכמה עם החקלאים ותשלום הולם למגדלים בהתאם למקובל באיחוד האירופי. התכנית שהוגשה כעת היא חד צדדית ועם תשלום עלוב לחקלאים. משמעותה פגיעה אנושה בחקלאים ובחקלאות הישראלית"

גם ח"כ אופיר סופר, מהציונות הדתית ויו"ר משותף של השדולה החקלאית בכנסת תקף את רפורמת משרד החקלאות: "הרפורמה עלולה לגזור גזר דין מוות על החקלאות הישראלית. תחרות היא דבר חיובי, אבל אם רוצים שהחקלאים הישראלים יתחרו מול החקלאים באירופה אז יש להשוות גם את התנאים של מחירי המים והתמיכות מהמדינה. הטעות העיקרית של הרפורמה היא חוסר ההתייחסות לפערי התיווך העצומים, פערים שמהווים את המחיר הגבוה של הפירות והירקות. חקלאות ישראלית היא ערך יהודי וציוני שיש לשמור עליו ולא להרוס".

תגובות

לישראל אין ולא יהיה ביטחון מזון בתוצרת חקלאית
רון
1. לישראל אין ולא יהיה ביטחון מזון בתוצרת חקלאית
2. רוסיה, סין, הודו, מדינות באירופה ועוד מייבאות תוצרת חקלאית
3. אורז, קפה, תה, סוכר, קקאו, קשיו וכו' לא גדלים בישראל
4. 83% מהבקר ו 85% מהדגים מיובאים
5. 90% מהחיטה ושאר הדגן מיובאים
6. המספוא לפרות בשר וחלב, דגים, עופות לביצים ולבשר מיובא ברובו
7. אי אפשר לייצא בלי לייבא! ישראל מייצאת פירות הדר לסין בתמורה לייבוא אגסים מסין. לטובת החקלאים, נפתח הייבוא מסין ללא מכס
8. גם בשוק מתוכנן כמו חמאה וביצים, מייבאים כל שנה מיליוני ביצים ואלפי טונות של חמאה
9. בין 20 ל 29 אחוז מהלולים מוגדרים כ"לולי זבל" הנגועים במחלות אלימות הפוגעות בבני באדם ומסוכנות מאוד לקשישים, ילדים ומוחלשי חיסון. מסיבה זו הושמדו כמיליון עופות בשנים האחרונות
10. חקלאי ישראל הם מצליחים, יזמים, יצירתיים ויצואנים, שאינם כלל ועיקר פושטי יד ורגל, כפי שמוצגים על ידי משרדי יחסי הציבור של חלק מארגוני החקלאים

הוספת תגובה חדשה