דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תורמים ותורמות לתכנית "בארות" של בינ"ה ע"ש אריה "בודה" בודנהיימר

מעט לאחר פטירתו של "בודה", שהיה חבר קיבוץ צרעה, ממקימי בינ"ה ומורה דגול, עלה בקרב משפחתו ואוהביו הרצון להנציח את רוחו ופועלו. לאחר מחשבות והתלבטויות, הגיעו למסקנה כי הדרך להנציח זכרו ועבודתו תהיה על ידי הקמת קרן לתרומות שתיועד לתוכנית הלימודים של גרעיני "בארות" לטווח של שלוש שנים
תורמים ותורמות לתכנית "בארות" של בינ"ה ע"ש אריה "בודה" בודנהיימר

מסלול "בארות" יאפשר לחניכי שנת השירות לפעול בתוך בתי הספר הממלכתיים ובמסגרות חינוכיות וקהילתיות במקום מושבם ולהציג פניה של יהדות פתוחה ומגוונת ברוח בינ"ה. במסלול יוכשרו מדי שנה עשרות פעילים צעירים לפעילות חינוכית וקהילתית, והוא יחל בחודש הכשרה אינטנסיבי בתכני יהדות וישראליות והקנית כישורי הדרכה, וימשיך בימי לימוד סדירים מדי שבוע, במשך כל השנה. גרעיני בארות הינם גרעיני שנת שירות ונח"ל אליהם מגיעים, באופן ייחודי לבינ"ה, חניכים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית של מדינת ישראל. תוכנית שנת השירות כוללת לימוד תרבות יהודית וישראלית, התנסות בחיי קבוצה עצמאיים, ועשייה חברתית וחינוכית בקהילות ובשכונות במקום מושבם.

הלימודים במסלול יציגו בפני התלמידים מודל של אקטיביזם המושתת על התפיסה העמוקה של צדק חברתי הטמון בשורשי התרבות היהודית לדורותיה. משתתפי התוכנית ילמדו יהדות לגווניה, החל מחכמי התלמוד, דרך ראשוני החילונות ועד לכותבים בני ימינו. כל זאת, על פי הטקסט העתיק אותו לימד אותנו בודה: "גדול תלמוד המביא לידי מעשה".

בתוכניות שנת השירות כיום אין תקצוב לתוכנית לימודים עבור החניכים. על מנת להקים בשנה הבאה את מסלול בארות להכשרת שינשינים ע"ש אריה בודנהיימר (בודה) זקוקים לעזרתכם. תרומתכם היום, תעזור להגשים את החלום הזה!

לתרומות: https://my.israelgives.org/he/campaign/Buda

אריה (בודה) בודנהיימר היה חבר קיבוץ צרעה, שם חי מאז שחרורו מהצבא, ריכז את חברת הנעורים והיה מזכיר הקיבוץ. הוא ניהל את בית הספר התיכון האזורי בגבעת ברנר, היה ממקימי ארגון בינ״ה והישיבה החילונית בתל אביב ושימש כמנהל הארגון במשך כחמש שנים. במשך שנים רבות לימד בישיבה החילונית של בינ״ה בתל אביב. בודה כתב מספר ספרים, כמו גם תוכניות לימוד וחוברות עיון שהתפרסמו בהוצאת בינ״ה, העוסקות במקורות היהדות ובארון הספרים היהודי. הוא הלך לעולמו בנובמבר 2017, לאחר מאבק במחלת הסרטן.

הוספת תגובה חדשה