דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שר השיכון זאב אלקין: ״אני מתייחס בחרדת קודש ובדאגה לצרכי המרחב הכפרי והמועצות האזוריות ולכן נחפש פתרונות״

את הדברים אמר שר השיכון זאב אלקין בכנס מרכז השלטון האזורי שהתקיים במועצה האזורית רמת הנגב
שר השיכון זאב אלקין: ״אני מתייחס בחרדת קודש ובדאגה לצרכי המרחב הכפרי והמועצות האזוריות ולכן נחפש פתרונות״

לכנס שאורגן כאמור על ידי מרכז השלטון האזורי, הגיעו ראשי המועצות ובכירים נוספים מחמישים וארבע המועצות האזוריות בישראל, והוא עסק באתגרי המרחב הכפרי והמועצות האזוריות.

בכנס נשאו דברים שרים,  חברי כנסת, פקידי ממשלה בכירים ראשי התנועות המיישבות ועוד.

בשטחן של במועצות המועצות האזוריות יש  יותר מ 1,000 היישובים ובהם – מושבים, קיבוצים, כפרים ויישובים קהילתיים, בהם מתגוררים כמיליון תושבים והן משתרעות על פני 85% משטחי המדינה.

מרכז השלטון האזורי מייצג את המועצות מול השלטון המרכזי בכל התחומים המוניציפאליים: חינוך, רווחה, תיירות, תשתיות ועוד, ובשל ייחודיות המרחב הכפרי, המרכז עוסק גם בחקלאות, איכות הסביבה ובשמירה על קרקעות.

שר השיכון, זאב אלקין דיבר בראיון 1-1 עם ראשת המועצה האזורית עמק חפר והדגיש בדבריו: "אנחנו בשיח עם יו״ר מרכז השלטון האזורי, שי חג׳ג׳, שר החקלאות והשדולה החקלאית ורוצים להגיע להבנות. קיבלנו את הטיעון שיש לעשות תיקון, שעיבוד חקלאי יימשך ולא ייגרע ולא ייפגע לשווא. מאמין שנדע להגיע להבנות לקראת קריאה שנייה ושלישית של החוק".

אני מתייחס בחרדת קודש ובדאגה לצרכי המרחב הכפרי והמועצות האזוריות ולכן נחפש פתרונות, למינימום פגיעה. אפעל עפי תפישת העולם שלי. בלי שום קשר להבנות שנגיע אליהם אעשה הכל כדי למזער את הפגיעה בחקלאות.״

גלית שאול שאלה את השר כל כך  בחוק ההסדרים מנסה רשות מקרקעי ישראל להעלות מינהלית תוספת של 10% לכל מגרש בהתיישבות תחת כותרת תמימה של "ייעול עבודת רשות מקרקעי ישראל".

ואלקין השיב: ״אגלה לך סוד מהמטבחון, ומי שמכיר יידע שאני צודק, הסעיף הזה נכנס לחוק ההסדרים לא ע״י רמ״י. אני מכיר את המגמה, זה הוכנס ע״י אגף התקציבים של האוצר, ואנחנו ורמ״י ראינו את זה בחוברת טיוטות ואני מתנגד לזה נחרצות. אפשר להבין מאיפה זה בא ולמה 10% האלה לכאורה היו צריכים להיגבות וזו לא התקופה להעלות מחירים ואכן אתנגד ואני מקווה שנצליח להוריד את הסעיף מחוק ההסדרים. אשמח לסיוע שלכם מול האוצר כדי להעיף את זה. רמ״י ידעו להתקיים גם בלי הסעיף הזה.״

שי חג׳ג׳ יו״ר מרכז השלטון האזורי הודה לשר ואמר ״אני יודע שההתיישבות יקרה לך ומאמין שבהידברות נוכל לפעול ביחד ולהביא לפתרונות מיטביים.״

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, הדגיש בדבריו את חשיבות שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים במרחב הכפרי כבסיס להצלחת כלל השותפים.

מאיר הוסיף: "לא האמנתי שאזכה בזמן תפקידי כמזכ"ל התנועה הרכב ממשלה כמו הנוכחי, שכך תראה רשימת הח"כים – 6 חברי קיבוץ שהם חברי כנסת ועוד בת קיבוץ. וזה בלי לקחת בחשבון ידידים כמו השרה איילת שקד, ח"כ רם בן-ברק ויאיר גולן.

שני עקרונות יסודיים מנחים אותי, הראשון – לשמור על אחדות המחנה בכל על אחדות המחנה. שנית, חשוב שיעבור התקציב. כולנו מבינים את החשיבות. אנחנו מאמינים שנוכל למנוע את שפיכת התינוק של החקלאות העברית והתיישבות הכפרית עם המים.

את זה לא עושים כמו גנבים בלילה בחוק הסדרים, אלא באמצעות רפורמה מסודרת תוך הדברות והגעה להסכמות. אנחנו לא נגד הצרכן, אנחנו בעדו.

אנחנו דורשים בקרה שתבחן אם הגזרות שאנחנו גוזרים על עצמינו מביאות להגדלת התועלת לצרכן. חלק מרפורמות העבר העלו את התועלת בעיקר לרשתות השיווק.

נשיא ארה"ב ביידן אמר לפני שבועיים שהניסיון הניאו-ליברלי נכשל, אנחנו מתפללים ליום שהמסר הזה יחלחל גם למתכנני הכלכלה הישראלית".

הוספת תגובה חדשה