דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שר הביטחון גנץ בטקס הזיכרון לחללי התנועות הקיבוציות: "נזכור היום כי החללים, ציוו לנו לשמור על הארץ הזו מפני אויביה, ולשמור על החברה הישראלית מול כל אסון, מול כל ניסיון לפגוע במפעל הציוני וערכיו, מול שחיתות או ניסיונות פלגנות"

שר הביטחון, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ היה הנואם המרכזי בטקס ההתייחדות השנתי לזכרם של 3095 חללי התנועות הקיבוציות שהתקיים ביום שלישי. "אנשי ההתיישבות העובדת והקיבוצים - לא מותירים מקום לספק, שעם אחד אנחנו – בקרבות ובקברים, במאבק מול הקורונה, או במאבק על הדמוקרטיה. במאבקים למען החלשים בחברה, ולמען המשימות הלאומיות שעוד נכונו לנו. פשוט מתייצבים לדגל ולוקחים אחריות".
שר הביטחון גנץ בטקס הזיכרון לחללי התנועות הקיבוציות: "נזכור היום כי החללים, ציוו לנו לשמור על הארץ הזו מפני אויביה, ולשמור על החברה הישראלית מול כל אסון, מול כל ניסיון לפגוע במפעל הציוני וערכיו, מול שחיתות או ניסיונות פלגנות"

שר הביטחון, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ, היה ראשון הדוברים בטקס. גנץ דיבר בנאומו על תרומתה של התנועה הקיבוצית לביטחון המדינה ושגשוגה לאורך השנים, ואמר: "את ההקרבה למען המולדת, את החיבור השורשי לאדמה, את הזריעה והדמעות והקציר – את כל אלה, מייצגת התנועה הקיבוצית, מימי המחתרות ועד היום. חלק לא קטן מגדולי הלוחמים שידענו גדלו על הקרקע האידיאולוגית הפורייה, בין השדות לרפתות. לא אחת אני מגיע לגבול הצפון וזוכה למפגש עם חייל ששומר על הגבול סמוך לקיבוץ שלו, ובכיפת ברזל פגשתי חיילות וחיילים מקיבוצי הסביבה שאמרו לי: "אנחנו כאן דרוכים בלילות ובימים כדי להגן על הבית". תמיד חדורי שליחות, מאמינים בצדקת המטרה ודבקים במשימה".

"נזכור היום כי החללים, ציוו לנו לשמור על הארץ הזו מפני אויביה, ולשמור על החברה הישראלית מול כל אסון, מול כל ניסיון לפגוע במפעל הציוני וערכיו, מול שחיתות או ניסיונות פלגנות. כי לפני שישראל מתחלקת לימין ושמאל, קיבוצניקים ועירוניים, יהודים וערבים - עם אחד אנחנו. זאת על כולנו המנהיגים לזכור גם בשדה הפוליטי".

גנץ סיפר כי "הייתה זו רחל רבין שלימדה אותי בשנת 1988, מהי "סולידריות קיבוצניקית", שעות אחרי שאיבדתי את הקשר שלי יונתן ברנס בפעולת הגנה על הגדר. בסיום הקרב, הסתערה רחל עלינו, החיילים שחזרו מההסתערות בקרב, במועדון בקיבוץ מנרה, הכינה לנו אוכל ושתייה וניחמה אותנו. קיבלה אותנו ולא עזבה, עד ימינו. כך נוהגים אנשי ההתיישבות העובדת והקיבוצים - לא מותירים מקום לספק, שעם אחד אנחנו – בקרבות ובקברים, במאבק מול הקורונה, או במאבק על הדמוקרטיה. במאבקים למען החלשים בחברה, ולמען המשימות הלאומיות שעוד נכונו לנו. פשוט מתייצבים לדגל ולוקחים אחריות".

גנץ הבטיח בנאומו כי מחוייב להשלים את רפורמת "נפש אחת" לטובתם של נכי צה"ל: "בימים אלו ממש, אנו נאבקים גם עבור החיים ומבקשים לקחת אחריות על אלו ששילמו בגופם ובנפשם- נכי צה"ל.  רק לפני שלושה שבועות קרה האירוע הטראגי שבו הצית את עצמו איציק סעידיאן, שליבנו ותפילותנו איתו ועם משפחתו. רפורמת "נפש אחת" שגיבשנו ביחד עם ארגון נכי צה"ל, תתקן עוול של עשרות שנים ותציל חיי אדם. אני מחויב להביא אותה לקו הגמר- בשם המחויבות ללוחמי צה"ל ולמשרתים כולם.

 כפי שאנו דואגים לכבד את חללינו, חובה מוסרית עלינו לדאוג לחיים ששרדו את הקרבות ונותרו מצולקים.  אני מבקש להגיד לציבור הנכים שלא נחסוך במאמצים ונביא את הרפורמה הזו לאישור- אעשה הכל ביחד עם ארגוני הנכים, כדי שנחצה את האתגרים שעומדים בפנינו ואני קורא גם ליריביי הפוליטיים בעת הזו לשלב ידיים . זה בנפשנו ובליבנו."

 

הוספת תגובה חדשה