דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קיבוץ נאות סמדר נבחר על ידי משרד התיירות לייצג את ישראל בתחרות כפרים תיירותיים

השבוע בחרה ועדה מיוחדת במשרד התיירות  את היישובים שייצגו את ישראל בתחרות של ארגון התיירות העולמי של האו"ם (UNWTO) והקיבוץ בערבה הדרומית נבחר להיות אחד משלושת הנבחרים. שר התיירות: "התיירות הכפרית בישראל היא חלק משמעותי בתיירות לישראל ובישראל. מדובר במיזם בינלאומי שימצב את מדינת ישראל ואת מי שייבחר בשורה אחת עם מקומות תיירותיים מפורסמים מהעולם"
קיבוץ נאות סמדר נבחר על ידי משרד התיירות ליצג את ישראל בתחרות כפרים תיירותיים
קיבוץ נאות סמדר. אין ספק - בחירה נכונה. צילום מתוך אתר קיבוץ נאות סמדר

מטרת התחרות היוקרתית, המתקיימת בפעם השנייה ברציפות, היא למנף את התיירות הכפרית. זאת, מתוך רצון לשמור על הצביון הכפרי והתיירותי של יישובים בגודל של עד 15,000 תושבים. החשיבות לקידום כפריים תיירותיים נובעת מהרצון לשמר את האופי הקהילתי לצד הנופים הקשורים אליהם, מערכות ידע, מגוון ביולוגי ותרבותי, תוך חתירה לקדם גישות חדשניות ובנות קיימא לפיתוח התיירות ביעדים כפריים.

במשרד התיירות מספרים כי השנה הייתה היענות גבוהה לתחרות ו-17 יישובים הגישו את מועמדותם. הוועדה הורכבה משבעה נציגים במשרד שבחרו את היישובים לאחר בחינת הניקוד על סמך המצגות והסרטונים שהוגשו. מלבד נאות סמדר, נבחרו גם היישובים כפר כמא וציפורי להיות נציגי ישראל בתחרות.

עוד המליצה הוועדה כי חמשת היישובים שנבחרו במקומות הראשונים יקבלו ליווי וייעוץ לאורך השנה בהגשת החומרים לארגון התיירות העולמי של האו"ם, לשם שיפור סיכוייהם לזכייה בשנה הבאה. בשלבים הבאים לתחרות, יתבצע תהליך הבחירה על ידי יועצי הוועדה בארגון התיירות של האו"ם, ולאחריכן תתקיים ההכרזה על הזוכים. 

שר התיירות יואל רזבוזוב. צילום: משרד התיירות
שר התיירות יואל רזבוזוב. צילום: משרד התיירות

שר התיירות, יואל רזבוזוב: "אני שמח על הבחירה של נאות סמדר, ושל ציפורי וכפר כמא. התיירות הכפרית בישראל היא חלק משמעותי בתיירות לישראל ובישראל. מדובר במיזם בינלאומי שימצב את מדינת ישראל ואת מי שייבחר בשורה אחת עם מקומות תיירותיים מפורסמים מהעולם. על כן היה לי חשוב שגם יישובים ישראלים, יפים ובעלי פוטנציאל תיירותי רב, ויש לנו במדינה רבים מהם, יוכלו לקחת חלק במיזם של ארגון התיירות של האו"ם. בזכות כך, יהפוך הכפר התיירותי שייבחר למוקד עלייה לרגל עבור תיירים רבים – תיירים שיכניסו למשק הישראלי כסף רב ובזכותם ייווצרו מקומות עבודה רבים, בעיקר בפריפריה, שיספקו פרנסה לאזרחי ישראל".

המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי ילין: "התרגשנו לשמוע כי קיבוץ נאות סמדר הומלץ על ידי משרד התיירות לתחרות הבינלאומית. הקיבוץ משרה אווירה יחודית לכל מי שבא בשעריו והחוויה בו יוצאת דופן. האווירה המרגיעה, הנוף הקסום ותפיסת העולם השונה הופכים את נאות סמדר למקום שראוי בהחלט להתמודד על תואר הכפר התיירותי הטוב בעולם.

אנו מודים לשר התיירות, יואל רזבוזוב ולצוות המשרד על הבחירה, מאחלים הצלחה לנאות סמדר בתחרות היוקרתית ומזמינים אתכם ואתכן להתארח בקיבוצי הערבה ולהנות מחוויה יוצאת דופן".

הוספת תגובה חדשה