דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פרידה מפעילים ותיקים ומסורים

לאחרונה, סיימו שלושה מפעילי התנועה הקיבוצית את תפקידם. בהרמת הכוסית החגיגית לכבוד פסח שקיימה השבוע התנועה במעגן מיכאל, ניצלו פעילי התנועה את ההזדמנות גם כדי להיפרד ולהודות לאמיר גנז, יענקל'ה שצ'רנסקי ואיציק ארז
מימין לשמאל: איציק ארז, עו"ד אמיר גנז ויענקל'ה שצ'רנסקי
מימין לשמאל: איציק ארז, עו"ד אמיר גנז ויענקל'ה שצ'רנסקי

עו"ד אמיר גנז (מעברות, ולפני כן מיחיעם) החל את עבודתו במחלקה המשפטית של הקיבוץ הארצי בשנת 93', ואף ניהל אותה במשך כשלוש שנים. לאחר איחוד התנועות בשנת 2000 המשיך אמיר במחלקה המשפטית המשותפת, שהייתה בעצם המחלקה הראשונה של התנועות שהתאחדה, עד לשנה זו. אמיר הוא "בור סוד" של ידע ושל תבונה משפטית, הן במישור הקיבוצי והן בכלל. במהלך עבודתו כיסה אמיר תחומים רבים מאוד מפעילות התנועה, ובין היתר היה אחראי גם על תחום הטיפול בפרט, תוך שיתוף פעולה עם הגורמים באגף חברה וקהילה, וראה בו תחום חשוב ומרכזי של פעילות התנועה.

ראש המחלקה המשפטית של התנועה, ד"ר עו"ד מיכי דרורי, נפרד מאמיר באירוע: "בכל שנות עבודתו במחלקה, היה אמיר מצפן ועוגן מוסרי והגיוני לחברי המחלקה ובתנועה בכלל. לנגד עיניו עמדו תמיד הן המפעל הקיבוצי והצורך לשמרו ולהגן אליו, והן חבר הקיבוץ עצמו, הזקוק הוא עצמו לא פעם לעזרה במסגרת החיים הקיבוציים המורכבים והתובעניים. הידענות והבקיאות של אמיר, כמו גם שלוותו והסימפטיה שלו לקיבוצים ולחבריהם, יחסרו לנו מאוד, ואנו מקווים שנוכל למלא בצורה טובה את החלל שהוא מותיר עם פרישתו מעבודתו בתנועה".

יענקל'ה שצ'רנסקי (ארז), היה פעיל בתנועה הקיבוצית במשך 18 שנים על פני שתי קדנציות של תשע שנים כל אחת. בראשונה הוא היה רכז אזור יהודה (משקי הדרום), ובשנייה הגיע כדי לנהל את מחלקת הרכזים של התנועה וריכז את שוב את אזור יהודה. לא פעם נדרש יענקל'ה למלא את מקומם של רכזים אחרים בתקופות מעבר. לדברי יענקל'ה פעילותו הארוכה בתנועה היא סיפור מרתק של תקופות בהתפתחותה. בקדנציה הראשונה שלו עסקו בעיקר בהסדרי חובות, שינוי אורחות חיים והרבה חוסר ודאות. בקדנציה השנייה כבר ראו את הפירות של כל המהלכים מהקדנציה הראשונה והעיסוק היה יותר סביב חזון, שינויים ארגוניים, קליטה וצמיחה דמוגרפית. לדברי יענקל'ה התנועה היוותה חלק מרכזי בליווי התהליכים ועודנה מהווה.

ערן גליק נפרד מיענקל'ה באירוע בשם מחלקת הרכזים: "תודה על שהיית איתנו בזמנים הקשים. תודה שבזכותך נהיינו - קצת יותר אנשים. תודה שעמדת בשבילנו בחזית, תודה שייצגת אותנו נאמנה, בנועם ובשקט, אל מול הגעש והתזזית. וכאן ועכשיו, כשכולנו ביחד, זוהי הזדמנות האחרונה שלנו לומר לך, שאתה ראוי לכל מחמאה, ולהמון, המון הערכה. ושגם לאדם צנוע , שכולו טוב ואור, מותר לפעמים להיות גאה - במה שהוא משאיר מאחור".

איציק ארז (חצרים) סיים 4 שנות פעילות בתנועה הקיבוצית במסגרת המטה השיתופי. איציק החל פעילותו במטה השיתופי לאחר שסיים את תפקידו כמנהל אגפי השירותים, הבריאות והרווחה בקיבוצו והצטרף למאיה שפיר ויהודה סולומון בליווי הקיבוצים השיתופיים בתנועה. למרות הגיעו לגיל פרישה, איציק ממשיך את פועלו בהתנדבות בקיבוצו כמנהל תחום הבריאות וכחבר בהנהלת הקיבוץ.

צחי רם, מנהל המטה השיתופי, נפרד מאיציק: "הצטרפתי למטה השיתופי בסוף שנת 2019 ועבדנו במשותף שנה אחת, אולם יש בינינו חברות אישית של כמעט 30 שנה שהחלה כשאיציק שימש כמרכז משק בקיבוץ הר עמשא כפעיל בתק"מ ואני מרכז משק בקיבוץ רתמים. בהמשך הדרך אף הצטלבו דרכינו המקצועיות בחברת נטפים ובקיבוץ חצרים. כתמיד, הביא עמו איציק לפעילות המשותפת חברות טובה, נועם הליכות, מסירות ואחריות. מאחל לו בריאות טובה, המשך עשייה פורה ושנים טובות ורבות של חברות".

הוספת תגובה חדשה