דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עוד לא התחילה וכבר הסתיימה - שיא חדש נרשם בהרשמה לרפסודיה 2022

ביום שני (23.5) בבוקר נפתחה ההרשמה לרפסודיית התנועה הקיבוצית שתתקיים בקיץ, וכבר בשעות הלילה של אותו היום החליטו באגף חינוך על עצירת ההרשמה עקב הביקוש הגדול ופתיחת רשימת המתנה לכל מחזור ומחזור. כעת עוסקים באגף חינוך בהמשך ההכנות ובקשר עם הקבוצות הממתינות, על מנת לייצר ודאות לכולם בהקדם האפשרי
משט הרפסודיה בשנה שעברה. צילום: בועז לניר
משט הרפסודיה בשנה שעברה. צילום: בועז לניר

הקיץ מגיע ואיתו גם הרפסודיה המסורתית של אגף חינוך בתנועה הקיבוצית, שמיועדת לבוגרי כיתות ט'-י"ב ותתקיים בין 10.7-2.8. לאור ההצלחה הגדולה בשנה שעברה, ועקב הביקוש הגדול, נערכו באגף חינוך לקיים רפסודיה בהיקפים גדולים יותר וכבר לפני מספר חודשים פורסם שהשנה יהיו ארבעה מחזורים - על מנת לאפשר לכמה שיותר בני ובנות נוער להשתתף. על אף כל זאת, קצב ההרשמה השנה היה מהיר במיוחד וגם באגף חינוך הופתעו מכך שתוך 24 שעות נרשמו כ-3200 משתתפים ומשתתפות.

גיא גרסול, רכז המפעלים של אגף חינוך ומנהל הרפסודיה, הנחה את הקיבוצים והמועצות לתכנן יותר מאפשרות אחת של יציאה, עקב הביקוש הגדול: "הרפסודיה היא קודם כל מפעל חינוכי, וכך אנחנו רואים אותו. הגמישות בהרשמה היא חשובה ונדרשת, גם לנו וגם לנרשמים. גודל מחזורי הרפסודיה נגזרים מטעמים חינוכיים, בטיחותיים וניהול מפעל חינוכי ואירוע רב משתתפים, ועל כן החלטנו שבכל משט ישתתפו כ-30 רפסודות, מתוך מחויבות למתן מענה חינוכי הטוב ביותר".

באגף חינוך רואים ברפסודיה אירוע שיא ברצף השנתי, כחלק מתהליך חינוכי שנתי אותו עוברים המדריכים עם בני הנוער אותם הם מדריכים ויש לו שלושה חלקים:

התחלה - ההכנות בבית לקראת הרפסודיה.
אמצע - הרפסודיה עצמה.
המשך - תהליך העיבוד בבית.

נושא הרפסודיה השנה - "מתי אלמד לבחור נכון?" - יעסוק בבחירות שעושים בני הנוער, בחירות אשר יעצבו את חייהם הבוגרים בעתיד. הנושא ישתקף במעגלי השיח ובציורי הקבוצות על מפרשי הרפסודות. רוצים להשתתף ולקחת חלק במעגלי השיח המתקיימים בערב הראשון של כל מחזור? מוזמנים ליצור קשר במייל עם אורי פלד נקש: oripn@tkz.co.il.

הרפסודיה מתקיימת בשני מתחמים בחוף חוקוק - חוף הלינה בחוף חוקוק צפון וחוף הבניה בחוף חוקוק דרום. ההפרדה בין המתחמים מסייעת לשמירה על בני הנוער ולבטיחותם. גם השנה אגף חינוך דואג להרחבת שעות ההצלה בכנרת ונערך לימים החמים עם אספקת קרח תמידית.

ההכנה לרפסודיה תתקיים בתאריכים 13-14/6 והשתתפות המדריכים בה היא חובה. הכנה תעסוק בנושא התוכן המרכז, הדרכת מוגנות, הדרכה על בניית רפסודה וכן התנסות במשט הפלגה שיכין את צוותי ההדרכה להפלגה עם בני הנוער.

שימו לב: כמו בשנים קודמות - לא תתאפשר השתתפות קבוצת בני נוער ברפסודיה ללא השתתפות המדריך.ה בהכנה. קיבוצים/מועצות/מערכות חינוך, אנא קחו זאת בחשבון ודאגו להשתתפות המדריכים בהכנה. 

מחזורי הרפסודיה:

מחזור ראשון: 10-12.7
מחזור שני: 17-19.7
מחזור שלישי: 24-26.7
מחזור רביעי: 31.7-2.8

* ההפלגה מתקיימת תמיד ביום האחרון של המחזור וסיום המשט תלוי במצב רוחה של הרוח.
 

נהלי התשלום מחכים לכם בתחתית העמוד.

הוספת תגובה חדשה