דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

סקר ארצי הולך לגלות לנו: איך מרגישים החברים החדשים?

התנועה הקיבוצית נמצאת בתנופת קליטה בשנים האחרונות, וקיבוצים רבים קולטים גל אחרי גל של נקלטים ונקלטות. שאלון שיופץ החל מהשבוע הקרוב לחברות וחברים חדשים בכל הקיבוצים, יבקש לשפוך אור על נקודת המבט שלהם ולעזור להבין איך ליצור תהליך קליטה מיטבי
סקר נקלטים חדשים בקיבוץ

אלפי חברות וחברים חדשות וחדשים הצטרפו לתנועה הקיבוצית בחמש השנים האחרונות, והם הופכים לשיעור משמעותי יותר ויותר באוכלוסיית הקיבוצים. הצמיחה משפיעה על הקיבוצים, משנה אותם בדרכים רבות ועתידה לעצב את אופיים ואת אופייה של התנועה הקיבוצית בעשורים הבאים.

לאחר כמה שנים של ריצת מרתון בקצב של ספרינט, מתפנים יותר ויותר קיבוצים לעצור ולבחון את תהליכי הקליטה שהתבצעו, לשוחח עם החברים החדשים והוותיקים כדי ללמוד מה עובד ומה דורש שיפור, להבין את חוויית הנקלטים ואת החסמים והזרזים לקליטה טובה ותחושת השתלבות ושייכות.

מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה זיהתה גם היא את הצורך לבחון ולהעריך את חוויית הנקלטים, ולצורך כך בנתה סקר בשיתוף פרופ' מיכל פלגי מהמכון לחקר הקיבוץ באוניברסיטת חיפה, שיופץ החל מהשבוע הבא לחברים וחברות חדשים בכל רחבי הארץ, בעזרת רכזות ורכזי צמיחה דמוגרפית וקליטה.

הסקר מיועד למי שהתקבלו לחברות במהלך שבע השנים האחרונות ומבקש להבין לעומק את תחושותיהם ותפיסותיהם של הנקלטים – החל מהמוטיבציה להצטרפות לקיבוץ, דרך תהליכי הקבלה והקליטה ועד להשתלבות, ההזדהות וההשתייכות לאורך זמן. הסקר לא מפחד גם לשאול שאלות שנוגעות בקשיים, קונפליקטים ועמדות ביקורתיות, ומטרתו המרכזית היא להבין כיצד לשפר ולחזק את הדברים שתורמים לקליטה מוצלחת ואת הכלים שדרושים לקיבוצים לצורך כך, אילו מרכיבים עלולים לחבל או לעכב תהליך טוב, וגם, בפשטות – לקבל הצצה לעמדות המשותפות של מי שמהווים את העתיד של התנועה הקיבוצית.

ממצאי הסקר יעובדו למסמך שיפורסם לקהל הרחב וגם יוצגו במפגש פתוח לחברות וחברים חדשים ולעוסקים בקליטה ויהוו בסיס לדיון על התובנות, המסקנות וההמלצות שניתן לגזור ממנו. מילוי השאלון דורש כ-10 דקות, אבל בסופו תהיו חלק מעשיית היסטוריה...

למילוי הסקר: https://forms.gle/hJVXVP6PETB7nnXM7

הוספת תגובה חדשה