דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

סיכום שנה מטה התנועה

מוזמנים ומוזמנות להתרשם מעיקרי העשייה של מטה התנועה בשנה החולפת
סיכום שנה מטה התנועה

ריכזנו מאמצים מול האתגרים שהציבה בפנינו הממשלה: הקמנו פורום יציג של המרחב הכפרי, נאבקנו ברפורמה בחקלאות, אפשרנו את המשך הבנייה בקיבוצים וסייענו לקדם ולסיים את שיוך הדירות בעשרות קיבוצים, קיימנו הידברות עם מקבלי ההחלטות, סיכלנו תכניות מזיקות, וקידמנו הידברות לפתרון מוסכם בנושא חלופת האגודה.

קיימנו את ועידת התנועה בגליל העליון - "תנועה בתנועה" והקמנו את חבצלת החדשה: הגדרנו את מטרות התנועה לשנים הקרובות ואיחדנו את כלל פעילויות התנועה הקיבוצית בחברה הישראלית תוך איגום המשאבים לטובת פעילויות אלה.

העברנו את בית התנועה הקיבוצית מתל אביב ליקום: ובכך חסכנו כ-4 מיליון ש"ח בכל שנה. רוב הכסף שייחסך יועבר ל"חבצלת החדשה" לטובת פעילות התנועה הקיבוצית בחברה הישראלית.

קידמנו את רעיון הקמת הקיבוץ החדש במבואות ערד: לאחר כ-25 שנה בהם לא הוקם קיבוץ חדש, פעלנו בשיתוף עם עיריית ערד, המועצה האזורית תמר והחטיבה להתיישבות.

התגייסנו לטובת העם האוקראיני: עסקנו בפעילות הומניטרית בגבול אוקראינה, במשלוח ציוד ומזון, בגיוס תרומות, בקליטת עלייה מאוקראינה ומרוסיה במסגרת בית ראשון במולדת ובקליטת פליטים בקיבוצים משתי המדינות.

קידמנו נושאים שעל סדר יומה של התנועה הקיבוצית: חיזקנו את שיתופי הפעולה והקמנו שולחנות עגולים עם שותפים בתוך ומחוץ לתנועה בכדי לקדם את ערכינו, הקמנו פורום לקידום תחום הקיימות, הסביבה והמאבק בהתחממות הגלובלית בקיבוצים, פעלנו לחיזוק הקשר עם ערי המחוז בפריפריה, הצטרפנו לצעדת השוויון והתחלנו בהקמת מיזם משותף לחיזוק החיבור בין נהריה, עכו ומטה אשר, סייענו לקיבוצי עוטף עזה ולמועצות האזוריות לייצר פתרונות מתאימים לשעת חירום והפעלנו את מוקד החירום של המרחב הכפרי במבצע "עלות השחר".

הוספת תגובה חדשה