דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

סיום, התחלה ואושפיזין בבריכת מולדת

ביום שישי הקודם זכו כמאה חיילים וחיילות בודדים מקיבוצי הצפון והמרכז, להיות אושפיזין ליום אחד בבריכת המושב השיתופי מולדת. האירוע השנתי לסיום הקיץ היה גם האירוע הראשון של חניכי וחניכות גרעיני צבר החדשים שעלו ארצה ונקלטו בקיבוצים לפני כחודש וחצי
מפרגנים לחיילים הבודדים בבריכת מולדת
מפרגנים לחיילים הבודדים בבריכת מולדת

אל המסיבה הגיעו חניכי גרעינים מקרוב ומרחוק: מגשר הזיו, רגבה, גזית, בית זרע עין החורש וחצור, וכמובן המארחים - חברי הגרעין הוותיק והחדש של מולדת.

אירועי פרגון אלו לחיילים הבודדים הינם מסורת ארוכת שנים של התנדבות ועשייה מרגשת של עשרות אנשים מקיבוצים שונים, בהפקתו הבלתי נלאית של רון פרומרמן מכפר תבור, וצוות מתנדבים קבוע וגם מתחלף המלווה אותנו במסירות, אכפתיות, ובשותפות גדולה למעשה ציוני זה. אנו מוקירים ומכירים תודה גדולה לרון וצוות המתנדבים שבלעדיהם כל זה לא היה קורה.

בדברי הברכה שנשאה יעל אייזנר ממחלקת חיילים בודדים, היא בירכה את העולים החדשים וסיפרה בגאווה על מורשתו של צביקה לוי ז"ל, אותה ממשיכים המעורבים בהפקת האירוע גם בדרך זו. יעל סיפרה על צביקה  שאהב לפנק את החיילים ולהאכילם, על מפעל חייו אשר זיכה אותו בפרס ישראל למפעל חיים של איש אחד שרתם אחריו תנועה שלמה. אייזנר הבטיחה לחיילים כי הקיבוצים יהוו להם בית חם, דואג ואוהב במהלך שירותם הצבאי: "בעוד כחודשיים, כאשר תעמדו נרגשים בבקו"ם, זכרו כי אינכם לבד - תנועה שלמה כאן עמכם כדי לעטוף אתכם ולדאוג לכל צרכיכם, ויחד עם תנועת הצופים נמשיך ללוותכם להצלחה גדולה בשירות ובאזרחות".

האירוע, אשר כלל ארוחת צהריים מפנקת על האש כמיטב המומחיות של רון והצוות, התחדש הפעם  בדוכן פלאפל מיוחד מבית היוצר של "הפלאפל של מנוחה" – העסק הקטן והראשון של זוג צעיר בשם אוהד ונטע מיקנעם מושבה שרצו לפנק חיילים בודדים. הם חברו ליעל אייזנר, והפליאו לטגן פלאפל ישראלי טעים, שאצל מרבית הצעירים עורר התרגשות עצומה. בסיום האירוע, קיבלו החיילים שי צנוע שכלל חולצה ועליה כיתוב מתוך שירו האלמותי של אהוד מנור: "טוב, טוב לי בקיבוץ", כשבליבנו המשאלה שכך יחושו בכל חזרה הביתה מהצבא.

בדברי התודה של הצעירים, הם הדגישו את החיבוק החם והדואג לו הם זוכים בקיבוצים ובאירוע הפרגון. הפרידה הנרגשת שלהם בסיומו של האירוע, השאירה טעם טוב לעוד מפגשים משמחים ואירוח הדדי של הגרעינים בקיבוצים אחרים בעתיד.

לסיום, מציינת יעל אייזנר כי "אירוע שכזה, הכולל עשרות רבות של מתנדבים, תורמים, חברי וחברות קיבוצים המתגייסים כולם מהלב למען החיילים הבודדים, הוא חלק משמעותי בהעברת המסר שהטיפול והתמיכה בחיילים הבודדים הוא משימה לאומית וציונית מאין כמוה המהווה שליחות למען הצעירים האמיצים, החיילים הבודדים שלנו, כי ככה עושים את העולם הזה טוב יותר".

קיבוצים המעוניינים לשמוע על האפשרות של אימוץ גרעין, צבר או חיילים בודדים ללא גרעין, מוזמנים לפנות ליעל אייזנר – 0525358793. נשמח להרחיב את מעגל השותפים בו כולם מרוויחים.

הוספת תגובה חדשה