דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

סולידריות: הקיבוצים נרתמו לעזרת נפגעי האסון בתורכיה

בקיבוצים החל מבצע איסוף ציוד לנפגעי אסון רעידת האדמה. הציוד יוטס לתורכיה
מחסן איסוף ציוד ביגוד חם לנפגעים
איסוף הציוד יימשך עד יום ג' הבא

עם היוודע אסון רעידת האדמה בתורכיה ובסוריה ותוצאותיה המחרידות נערכה התנועה הקיבוצית לסייע בכל מה שאפשר, כחלק ממשלחת הסיוע הישראלית הרחבה. אגף צעירים ומעורבות בחברה חבר להסתדרות הציונית העולמית ולעמותת שינוע חברתי, לשם איסוף ושינוע ציוד הומניטרי עבור האוכלוסיות העקורות בתורכיה. הציוד שנאסף בקיבוצים יוטס לתורכיה ויתכן כי בהמשך יועבר גם באוניות.

שיר גורן מרכזת את הפעילות מטעם התנועה, מציינת כי נכון לשלב זה ניתן לאסוף ציוד במרוכז ולהביאו לנקודות האיסוף עד יום שלישי הבא 14.2 בלבד. הציוד הדרוש הוא שמיכות, מעילים ושקי שינה להתמודדות התושבים הפגועים עם הקור השורר במקום. דרור מורג ראש המחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית ציין כי הסולידריות הישראלית היא לא רק פנימית, אלא כלפי שכנינו והאנושות כולה. מזג האוויר באזורים שנפגעו הוא קשה ביותר. המעילים, השמיכות ושקי השינה יכולים להציל חיים.

בימים אלה אנחנו מבצעים איסוף מרכזי של ציוד בקיבוצים נחשון, צרעה, מעלה החמישה, בארי, עינת, שפיים, נצר סירני, מזרע וגזר. במודעה המצורפת פרטי התקשורת אל מוקדי איסוף הציוד ברחבי הארץ.

גאים לדווח עוד כי במשלחות הסיוע הישראלי לחילוץ והצלה נמצאים חברי קיבוץ, בראשם אל"מ גולן ואך מקיבוץ בית רימון, מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, וחברים מיחידת החילוץ של מועצה אזורית מגילות ים המלח.

הוספת תגובה חדשה