דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

סגירת מעגל מרגשת בסיור לקראת שיפוץ בתי החיילים הבודדים בעוטף עזה

בשבוע שעבר שיתוף הפעולה המרגש עם קק"ל לשדרוג בתי החיילים הבודדים בקיבוצי עוטף עזה, העלה הילוך, והתקיים סיור משותף בעוטף על מנת להתרשם ממצבם של בתי החיילים הבודדים לקראת שיפוצם המקיף במהלך השנתיים הקרובות. בסיור השתתפו, בין היתר, בוריס חנחיס ושאול סואד, מהנדסים מטעם קק"ל כיום ובעברם משתתף בתכנית בית ראשון במולדת וחייל בודד (בהתאמה)
המשלחת המשותפת למחלקת חיילים בודדים וקק"ל בביקור בקיבוץ אורים
המשלחת המשותפת למחלקת חיילים בודדים וקק"ל בביקור בקיבוץ אורים

כזכור, בחודש יולי אישר דירקטוריון קק"ל סכום של ארבעה מיליון ש"ח לשדרוג תשתיות עבור בתי החיילים הבודדים בקיבוצי עוטף עזה, לאחר פנייה שנעשתה אליו ביוזמת מחלקת חיילים בודדים ואגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית להקצאת משאבים לטובת חבל ארץ זה, שלמרות מורכבות ביטחונית מעת לעת ממשיך כבר הרבה מאוד שנים לשמש בית חם ואוהב למאות חיילים בודדים. למהלך סייעו סגן יו"ר קק"ל רני טריינין (בית ניר) ויו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים האזוריים, יעקב בכר, ששימש אז בתפקיד יו"ר ועדת הכספים של קק"ל.

שמונה קיבוצים משלוש מועצות אזוריות בעוטף עזה נענו לפנייה, ובתוך זמן קצת נערכו להגשת תכניות והתחלת התהליך. כל זה לא היה קורה ללא שיתוף פעולה הדוק עם נציגי המועצות האזוריות דרור אפרתי (סופה) ממוא"ז אשכול, יהל בן אריס (ארז) ממוא"ז שער הנגב, ורונן ליבנה, מנכ"ל החברה הכלכלית במוא"ז חוף אשקלון. כל קיבוץ יקבל כחצי מיליון ₪, אותם ישקיע במבנים לחיילים בודדים עולים ו/או ילידי הארץ.

הסיור כלל את הקיבוצים אורים, ניר יצחק, עין השלושה, גבים, כפר עזה, ארז, יד מרדכי וגברעם, ובכל אחד מהם פגשה המשלחת את נציגי ההנהלה ואנשי המקצוע מתחום הבינוי והתשתיות. הצוות התנועתי שכלל את יעל אייזנר ואיציק עוז ממחלקת חיילים בודדים ואת עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה, לווה על ידי אנשי המקצוע הנפלאים מקק"ל - בוריס חנחיס, מנהל מפ"ק קק"ל, ושאול סוויד, מהנדס מרחב דרום בארגון. כבר בקיבוץ הראשון בו ביקרו כל הנוכחים הבינו ש"הבריאה", כדברי יעל אייזנר ממחלקת חיילים בודדים, כיוונה את האנשים הנכונים למקום הנכון. בוריס עלה בראשית שנות ה-90 עם אימו ואחותו במסגרת תכנית "בית ראשון במולדת" וחי שנה בלתי נשכחת בקיבוץ עין השופט. שאול, שעלה מברזיל, היה חייל בודד בעצמו (לא בקיבוץ) והתרגש מכל ביקור ושיחה בנושא.

בהמשך הסיור פגשה המשלחת את חורחה, מנהל הפרויקטים בקיבוץ גבים, שגם הוא היה חייל בודד שעלה ממקסיקו והתגורר בגבעת ברנר בעת שירותו הצבאי, ואת אנדריי חייפץ מנהל התשתיות בקיבוץ עין השלושה שהיה המדריך הראשון של גרעין צבר קיבוץ, נישא לבת הקיבוץ וחי היום במושב יתד הסמוך.

יעל אייזנר מתארת "רגעים של חדווה טהורה בה כל השותפים מבינים את גודל המשימה וחשיבות ומבטאים את מחויבות כולנו להצלחה עבור החיילים הבודדים, שהיא למעשה המוטו של סיור זה".

הוספת תגובה חדשה