דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נשיא המדינה אירח את נציגות ההתיישבות העובדת והביע תמיכה בחקלאות הישראלית

הנשיא הרצוג: "אני רואה עצמי כידיד של ההתיישבות, החקלאות, המועצות האזוריות, הקיבוצים, המושבים, המרחב הכפרי באשר הוא וכל הגורמים שעוסקים במונח המדהים הזה שנקרא "עד התלם האחרון". כל מי שלומד היסטוריה ומכיר את המורשת של העם יודע שללא חקלאות לא הייתה מדינת ישראל. בית הנשיא רואה עצמו כגורם ממלכתי חשוב שתומך בחקלאות"
הנשיא הרצוג עם הנהגת ההתיישבות העובדת והחקלאות. צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ
הנשיא הרצוג עם הנהגת ההתיישבות העובדת והחקלאות. צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח ביום רביעי (29.9) את נציגות ההתיישבות העובדת, המהווה את הנהגת החקלאים והחקלאות במדינת ישראל. במפגש השתתפו יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים עמית יפרח, יו״ר המרכז לשלטון אזורי שי חג׳ג׳, מזכ״ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים, יעקב בכר, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, ירון בלחסן, מזכיר ארגון מגדלי הירקות, מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ וסגן ראש המועצה האזורית מטה יהודה, בני אלירז. 

הנשיא הביע את הערכתו הרבה לחקלאי ישראל, ואמר: "אני רואה עצמי כידיד של ההתיישבות, החקלאות, המועצות האזוריות, הקיבוצים, המושבים, המרחב הכפרי באשר הוא וכל הגורמים שעוסקים במונח המדהים הזה שנקרא "עד התלם האחרון". זה לא מונח של מה בכך. כך באמת נבנתה מדינת ישראל, וכל מי שלומד היסטוריה ומכיר את המורשת של העם יודע שללא חקלאות לא הייתה מדינת ישראל. ואומר יותר מכך- הרי נאמר במקורות, "באין חזון יפרע העם" אז אני אומר: באין חקלאות תפרע מדינה. לכן, בית הנשיא רואה עצמו כגורם ממלכתי חשוב שתומך בחקלאות".

מזכ״ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, סיפר על הקשר בין הנשיא לבין החקלאים: ״אדוני הנשיא, אתה ידיד ותיק שלי אישית ושל התנועה הקיבוצית. הידידות הזאת נשענת על שורה ארוכה של ערכים משותפים ובתוכם ההבנה כי החקלאות העברית היוותה את התשתית להקמת מדינת ישראל ומהווה את ביטחון המזון עבור אזרחי המדינה לשנים הבאות. אנחנו יודעים שהציבור בישראל איתן בתמיכתו בחקלאות העברית, ונשמח לקבל גיבוי גם מהיכל הממלכתיות של ישראל".    

יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים עמית יפרח הודה לנשיא ואמר: ״ההנהגה החקלאית, מודה לך כבוד הנשיא, בשם כל החקלאים מכל רחבי המדינה ומכל הענפים החקלאיים על תמיכתך לאורך השנים בחקלאות הישראלית ובחקלאים הישראלים. חקלאי ישראל מספקים תוצרת טרייה ומגוונת עבור כלל אזרחי המדינה בעתות שלום ולחימה ובמשברים כדוגמת הקורונה. דרך השקעות בחדשנות ובדור ההמשך נוכל להבטיח את עתידה של החקלאות הישראלית ובכך את עצמאותה של ישראל.  אנו מעריכים את תמיכתך בחקלאות הישראלית ובהבנתך בקיומה של החקלאות וההתיישבות הישראלית כאינטרס לאומי למדינה , לאזרחי ישראל ולדורות הבאים".

יו״ר המרכז לשלטון אזורי שי חג׳ג׳ הוסיף: ״החקלאות הישראלית פורצת דרך בכל רחבי הארץ במועצות האזוריות- במושבים ובקיבוצים. החקלאות אינה רק ענף כלכלי, אלא ערך של הפרחת השממה, שמירת הביטחון, שמירת הסביבה, ציונות והתיישבות. אני מודה לכבוד הנשיא על תמיכתו בחקלאות הישראלית ובייצור המקומי למען קיומה ועתידה במדינה שלנו עבור הדורות הבאים".

הוספת תגובה חדשה