דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נפרדים מאילן גילאון ז"ל - ידיד אמת של הקיבוצים ושותף לדרך

ביום ראשון התבשרנו בכאב גדול על מותו של חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון, שהלך לעולמו בגיל 65. גילאון היה חניך בתנועת "השומר הצעיר" ופעיל במפלגת מפ"ם, סגן ראש העיר אשדוד וחבר כנסת מטעם מרצ שעסק בעיקר בנושאים חברתיים. הלווייתו תתקיים ביום שלישי בשעה 11:00 בבית העלמין "מנוחה נכונה" בכפר סבא
אילן גילאון ז"ל. צילום: Hanay / Wikipedia
צילום: Hanay / Wikipedia

אילן גילאון נולד בשנת 1956 ברומניה בשם פלורין גולדשטיין. כשהיה תינוק חלה בפוליו ומאז סבל מנכות ברגלו. בגיל תשע עלה לישראל עם הוריו והתגורר באשדוד. גילאון היה חבר תנועת "השומר הצעיר" בקן המקומי ולימים כיהן כסגן ראש העיריה עד 1999, כשנכנס לכנסת לראשונה. הוא כיהן כחבר כנסת בין השנים 1999 ל-2003 ואחר כך בין 2009 ל-2021. בשלושה עשורים של פעילות פוליטית וחברתית, מאז נבחר ב-1986 ליו"ר צעירי מפ"ם, ובעיקר ב-15 שנותיו בכנסת כאחד מעמודי התווך של מרצ, פעל גילאון בנחישות אדירה למען זכויות אנשים עם מוגבלות, עובדים, חקלאים, מתמודדי נפש, דיירי הדיור הציבורי ורבים אחרים, וסייע אישית לאזרחים רבים שפנו ללשכתו.

בפתח ישיבת מזכירות התנועה הקיבוצית שנערכה בצהרי יום ראשון, נפרד ממנו ניר מאיר וציין כי גילאון היה חבר אמת ושותף לדרך של הקיבוצים, וציין כי זה סמלי שתאריך פטירתו הוא האחד במאי. "אילן היה אחד הלוחמים הגדולים בתולדות הפוליטיקה הישראלית למען זכויות אדם ולמען חברה צודקת יותר, אדם שמשימת חייו היתה להפוך את ישראל למקום טוב יותר לכל תושביה", אמר מאיר.

יהיה זכרו ברוך.

הוספת תגובה חדשה