דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מתחילים שנת שירות - עכשיו תורנו לתרום

יובל רייכמן, שהתחילה לאחרונה את שנת השירות בכפר הנוער אשל הנשיא, בטור מיוחד על הציפיות, החששות, ולמה בכלל להתנדב למען החברה שנה לפני הגיוס
עכשיו תורנו לתרום
קומונת אשל הנשיא. יובל, רביעית מימין

אני יובל, נולדתי ואני גרה בקיבוץ גליל ים ולמדתי בבית הספר חוף השרון. בשבוע שעבר התחלתי את שנת השירות שלי בכפר הנוער אשל הנשיא.

הרצון לצאת לשנת שירות היה קיים אצלי עוד מתחילת דרכי בחטיבה ובתיכון, ידעתי על האפשרות לשנה כזו מאחיי הגדולים ומהשיח בסביבתי של בוגרי בית הספר שיוצאים לשנת שירות. זאת היתה שנה שידעתי שארצה לעשות. עם המעבר לתיכון, השיח על השנה השלישית נהיה נושא מדובר ומלומד בבית ספר, ארגנו לנו פעילויות בנושא שהיו חלק בלתי נפרד מהתוכן המועבר לנו בשנות התיכון, כבר מכיתה י׳. הפעילויות כללו הרצאות, פעילויות ושיחות עם הצוותים העוסקים ועובדים במקומות של שנות השירות והמכינות, בוגרי בית הספר שנמצאים במהלך השנה השלישית וגם כאלה שכבר בצבא או משוחררים, אנשי התנועה הקיבוצית ומלווים ואחראים על אגף הנוער במועצה.

במהלך כיתה י"ב התקיימו תהליכי המיון, בהם עברתי מיון של אדם מילוא ולקחתי חלק בשלושה כנסים בכפרי נוער שונים ברחבי הארץ. לכל אורך תקופת המיון זכיתי לליווי, עזרה ותמיכה מלאה מאגף הנוער במועצה. דלת המועצה תמיד הייתה ועדיין פתוחה להתייעצות , עובדה שעזרה לי מאוד בהגשמת הרצון לצלוח את המיונים לשנת השירות ולקבל החלטות להיכן להשתבץ. בלי ליווי זה ייתכן והייתי מוותרת...

התחושות לקראת השנה החדשה מעורבות - מצג אחד ציפיות והתרגשות ורצון להתחיל ומצד שני חשש מהלא מוכר, מהיכולת להתמודד עם מצבים חדשים, לצאת מהפינה הנוחה של הבית המוגן, להכיר את בני הקומונה החדשים ולהצליח במשימת הליווי של החניכים. אני מצפה שהשנה תהיי מוצלחת, משמעותית, מהנה, מאתגרת, מלמדת, חווייתית, שונה ומיוחדת.

היציאה מהבית אל מקום חדש ולא מוכר חדשה שלי, ולכן יודעת שתהיה גם מפחידה, לפחות בהתחלה, לחוצה, עמוסה ולא פשוטה, ואני מקווה שאצליח לעמוד בקשיים, להתגבר עליהם ולגדול מהם. אני מתרגשת להתחיל אותה, להכיר את המקום, העובדים והצוות, לפגוש את החניכים שאיתם אעבוד, לעבור איתם תהליך משמעותי ומעצים, לחיות ביחד עם חברי לקומונה בהרמוניה וכיף.

הוספת תגובה חדשה