דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מתגייסים לחגיגות ה-80 להקמת הפלמ"ח!

בל"ג בעומר הקרוב (29 באפריל) ימלאו 80 שנים להקמתו של הפלמ"ח. עמותת 'דור הפלמ"ח' מתכננת לציין את שנת ה-80 בסדרת אירועים לאורך השנה בכל רחבי הארץ וביקשה את התגייסותם של הקיבוצים לצורך כך. התנועה הקיבוצית תקצה שקל מול שקל שייתרם עד לסכום של 50 אלף ש"ח
התמונה מעמוד הפייסבוק של בית הפלמ"ח
התמונה מעמוד הפייסבוק של בית הפלמ"ח

במהלך שנת ה-80 תתקיים סדרה של אירועים בכל רחבי הארץ, לאורך כל השנה, סביב מקומות ואירועים היסטוריים הקשורים לפלמ"ח. הכוונה היא לציין 80 שנה לפלמ"ח בעיקר בפריפריה ובכל המקומות בארץ שמהם צמח הפלמ"ח. בנוסף, מושקעים מאמצים רבים במוזיאון בית הפלמ"ח ובזמן הקרוב יונגש מסע הפלמ"ח המוצג במוזיאון בצורה דיגיטלית באינטרנט.

על מנת לקיים את האירועים ופרויקט ההנגשה הדיגיטלי נדרש סכום כסף לא קטן המגויס מתרומות, שכן משרד הביטחון והמדינה מתקצבים רק את המוזיאון. כל חברי העמותה פועלים בהתנדבות.

תא"ל (במיל') אסף סלע, מ"מ יו"ר עמותת 'דור הפלמ"ח' (ובנו של אליהו "רעננה" סלע ז"ל מכברי), בפנייה לקיבוצים: "שנת הקורונה, והסגרים שעברו עלינו בשנה האחרונה, הייתה קשה לכולנו ובמיוחד לפלמחניקים, שכידוע, כולם מעל גיל 90. עקב המגיפה אנו מתקשים מאוד בגיוס תרומות מגופים עסקיים ותורמים פרטיים גדולים. אנו מבקשים גם מהקיבוצים לסייע לנו להרים משימה חשובה זו של ציון שנת השמונים להקמת הפלמ"ח ולתרום כפי יכולתם (התרומה מוכרת לצרכי מס לפי סעיף 46א'). סיפור הפלמ"ח שזור בסיפורם ההיסטורי של הקיבוצים, והתנועה הקיבוצית היא הפרטנר שלנו בלספר את סיפורו של הפלמ"ח ותרומתו להקמת המדינה".

בישיבתה האחרונה מים 11.04.21 החליטה מזכירות התנועה כי התנועה הקיבוצית תתרום גם היא שקל מול כל שקל שייאסף, עד לסכום של 50 אש"ח.

הוספת תגובה חדשה