דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מצוינות ומצטיינות

רוניה הגיעה משיקגו לעוטף עזה כדי לשרת כלוחמת בצבא, מאיה עלתה מפרו ומאומצת ברמת יוחנן ועליזה מתגוררת לא רחוק ממנה, ביפעת. שלושתן נבחרו להיות חלק מ-120 החיילים שקיבלו בשבוע שעבר תעודת הצטיינות מנשיא המדינה בטקס המסורתי שנערך בבית הנשיא ביום העצמאות ה-73 לישראל
שלושת מצטיינות הנשיא מהקיבוצים

נשיא המדינה ראובן ריבלין אירח במשכנו ביום העצמאות ה-73 במשכנו בירושלים את טקס החיילים המצטיינים, בפעם האחרונה בשבע שנות כהונתו. 120 חיילים ואנשי קבע בצה"ל זכו באות ההצטיינות באירוע חגיגי תחת הכותרת "כל ישראל מירושלים".  הטקס נערך במעמד שר הביטחון, ח"כ רא"ל (במיל') בני גנץ, הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, וחברי פורום המטה הכללי. מבין 120 מצטייני הנשיא, 70 גברים ו-50 נשים, מתוכם 19 קצינים. בנוסף, 62 מכלל המצטיינים הם לוחמים, 27 משרתים בתור תומכי לחימה ו-31 בתפקידים עורפיים. 

ארגון ״יחד למען החייל״ חילק מלגות לימודים לכל המצטיינים בתרומת מר אדי פיית. כל חייל מצטיין יקבל מלגה בסך 1,000$ לתואר אקדמי לאחר השחרור מצה"ל. המצטיינים זכו בתואר מצטייני הנשיא בזכות החתירה למצוינות, הפגנת המסירות, המקצועיות והאחריות המאפיינת אותם וכן בזכות עשייתם הענפה המהווה דוגמה ומופת לצה"ל כולו. מבין 120 המצטיינים שלוש חיילות המתגוררות בקיבוצים.

סמל עליזה מרמור מקיבוץ יפעת משרתת כטכנאית מערכות בחיל האוויר. חלומה הגדול של עליזה היה להתגייס לצה"ל, לתרום למדינה ולהצליח למרות כל הקשיים שעברה בחייה. עליזה חובבת ספרים, ספורט וריצה, האזור האהוב עליה במדינה הוא עמק יזרעאל והשיר האהוב עליה הוא "סע לאט" של אריק אינשטיין ז"ל. האדם הראשון לו סיפרה על קבלת אות ההצטיינות הוא בן זוגה האוהב והתומך. חוויה טובה במיוחד שהיא זוכרת מהשירות הצבאי היה טקס הרמת כוסית לחיילים בודדים בראש השנה 2020, בה הוזמנה על ידי מפקד הבסיס לדבר ולספר את סיפורה האישי מול המפקדים והחיילים.היא התרגשה מאוד ותוך כדי שדיברה ראתה לא מעט עיניים דומעות, ואף דמעה בעצמה. 

סמל רוניה בל מקיבוץ כיסופים משרתת כלוחמת בגדוד ברדלס המשתייך לחיל הגנת הגבולות. רוניה היא עלתה לישראל משיקגו כדי לשרת בצה"ל בתור חיילת בודדה והגיעה לכיסופים במסגרת גרעין צבר. לאחר שעברה טירונות ראשונית בבסיס מחו"ה אלון היא התגייסה לשירות קרבי. הערכים שמובילים אותה בשירות הם חברות ורעות. רוניה הייתה קשרית מ"מ במסע הכומתה שלה, נפצעה במהלכו, אך סיימה אותו בזכות נחישותה וכאות הוקרה על כך קיבלה את הכומתה של המ"מ שלה. הכי אוהבת בישראל את היישוב שחרות בערבה (שם מתגורר אחיה), השיר האהוב עליה הוא "מסע" של הזמר אליעד, אוהבת כדורגל, ספורט, לצייר, לבלות עם חברים והמשפחה - שהייתה גם הראשונה לדעת מרוניה על זכייתה.

סמל מאיה מיטרני, משרתת בתור טכנאית בכיפת ברזל. משפחתה של מאיה מתגוררת בפרו, אליה היגרה לפני מספר שנים מוונצואלה. הוריה התגוררו מספר שנים בישראל בשנות ה-20 לחייהם. בגיל 19 החליטה מאיה לבקר בארץ וללמוד עברית והגיעה לאולפן במעגן מיכאל. שנתיים לאחר מכן היא חזרה לאולפן שני בקיבוץ יחד עם אחותה הבכורה, תמי ושתיהן החליטו להתגייס לצבא. תמי גם הייתה הראשונה לשמוע ממאיה על בחירתה כמצטיינת נשיא. מאיה מתגוררת ברמת יוחנן במסגרת תוכנית אימוץ החיילים הבודדים של התנועה הקיבוצית. היא זוכרת את סיום הקורס כרגע המשמעותי בשירות שלה, והכי אוהבת בישראל את ראש הנקרה. השיר הישראלי האהוב על מאיה הוא "ילד של אבא", והיא הכי נהנית מרכיבה על אופניים. למאיה ציפתה הפתעה גדולה במהלך הטקס, שכן חשבה שרק אחותה ומשפחתה המאמצת יגיעו להריע לה, אך הוריה הפתיעו והגיעו במיוחד מפרו כדי להשתתף בטקס המרגש בבית הנשיא, ברגע שלא השאיר אף עין יבשה.

גאים בכן, החיילות המצטיינות שלנו, בכל אחת ואחת מכן. תמשיכו להצליח ולעשות חיל!

הוספת תגובה חדשה