דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מנכ"ל משקי הקיבוצים: משקי הקיבוצים נכנסה לפעילות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית בקיבוצים

מנכ"ל משק אנרגיה: משק אנרגיה צפויה להיות קבוצת האנרגיה של הקיבוצים
מנכ"ל משקי הקיבוצים: משקי הקיבוצים נכנסה לפעילות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית בקיבוצים.
רן רונן (מימין) וחן מלמד בכנס ההנהגות השבוע

בכנס הנהגות הקיבוצים חשף רן רונן מנכ"ל קבוצת משקי הקיבוצים את כניסת משקי הקיבוצים לפעילות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית בקיבוצים. רונן הסביר כי מדובר במיזם משותף של עם ספקית הטכנולוגיה חברת מדיה גייט (mediagate) ליצירת מוקד שידורים אחד בקיבוץ, ממנו מופץ השידור לבתי החברים על בסיס תשתיות התקשורת של הקיבוץ.

"הזרז להחלטה הוא הצורך ההולך וגדל בקיבוצים במציאת פתרונות איכותיים ומותאמים על בסיס סיב אופטי, ורצון שלנו לעזור לקיבוצים - הן כבעלים במשקי הקיבוצים, והן כצרכני תקשורת דיגיטלית בעלת מאפייני צריכה ייחודיים" הסביר רונן. הוא הוסיף, "המודל שאנחנו מציעים לקיבוץ מותאם לקיבוץ וזול יותר מהמודל שמציעים כיום Hot ו- yes. כמו כן, הוא מאפשר ללקוח לבחור ולהוסיף תכנים לפי בחירה אישית", ציין מנכ"ל משקי הקיבוצים. בהמשך הרצאתו סקר רן רונן פעילויות חדשות נוספות של הקבוצה בתחומי דיור ונדל"ן בקיבוצים.

קבוצת משקי הקיבוצים נמצאת בבעלות 282 חברים, מתוכם כ–280 קיבוצים מכל הזרמים ומושבים שיתופיים. העקרונות המובילים את פעילות הקבוצה הם ייצור ערך לחברי האגודה, הבאת תועלת לקיבוצים ופוטנציאל מינוף בזכות יתרון הגודל.    

עוד לפני רן רונן, דיבר בפני באות ובאי הכנס חן מלמד, מנכ"ל משק אנרגיה. בהרצאה תחת השם "אנרגיה בקיבוצים - ההזדמנות הגדולה". מלמד אמר כי משק אנרגיה צפויה להיות קבוצת האנרגיה של הקיבוצים. 

מלמד הסביר כי "אנחנו כרגע במקום של כל הכוכבים מסתדרים" - לתנועה הקיבוצית נוצרה הזדמנות לאגד את כל פעילות האנרגיה שלה תחת פלטפורמה אחת - משק אנרגיה". מלמד אמר ליושבים בקהל כי הם הולכים להיות בעלים של חברה שתהיה מהמובילות בישראל בתחום האנרגיה. הדבר נעשה במשא ומתן וחיבור של הארגונים הכלכליים הקיבוציים האזוריים ומשקי הקיבוצים. "השלם יהיה הרבה יותר מסך חלקיו".

משק אנרגיה נשלטת על ידי הארגונים האזוריים ומשקי הקיבוצים. במידה והעסקה תצא אל הפועל משקי הקיבוצים צפויה להגיע ל- 70% מהאחזקות. תוכנית הפיתוח העתידית של משק אנרגיה כוללת הספק מניב, בהקמה ובפיתוח בהיקף של כ- 2.5 ג'יגה-ואט. בתום המחצית הראשונה של השנה, הסתכם ההספק המניב ב-193 מגה-ואט, עלייה של כ-170% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הפרויקטים בהקמה של משק אנרגיה מסתכמים בתוספת של עוד 326 מגה-ואט והצבר עומד על כ-2 ג'יגה וואט.

חן ציין כי "במקביל להגדלת היקף הפרויקטים הסולאריים המניבים בישראל בתעריף גבוה ובמקביל להרחבת פעילות היזום לתחום האנרגיה המתחדשת בארה"ב, הנחנו אבני יסוד נוספות לבניית משק אנרגיה כקבוצת אנרגיה משמעותית ומובילה בישראל".

לסיום אמר כי "אנחנו נעשה את כל מה שאנחנו יודעים כדי לתת לקיבוצים פתרון מיוחד. יש צפי לעלייה גדולה בשימוש באנרגיה בשנים הבאות עם הכניסה של התחבורה החשמלית".

הוספת תגובה חדשה