דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מחפשים את האתגר הבא בקריירה שלכם? רוצים לקחת חלק בהנהגת הקיבוץ? יש לנו את הקורס בשבילכם!

מדי שנה בנובמבר מתאספים חברי וחברות קיבוצים מכל קצות הארץ במרכז האקדמי רופין כדי ללמוד את תפקיד ניהול הקהילה הקיבוצית, לרכוש ידע וליהנות מחכמת העמיתים והניסיון הרב הצבור בכיתה. לקראת המחזור העשירי של הקורס שייפתח בחודש הבא, ולאחר ציון חגיגי של עשור לקורס במפגש בוגרים ובוגרות, שיתפו כמה מבוגרי הקורס כיצד הוא תרם להם והשפיע על תפקודם המקצועי
בוגרי ובוגרות המחזור התשיעי בקורס להכשרת מנהלי קהילה ומזכירים בקיבוץ
בוגרי ובוגרות המחזור התשיעי בקורס להכשרת מנהלי קהילה ומזכירים בקיבוץ

תפקיד מנהל.ת הקהילה ומזכיר.ת קיבוץ נוגע בתחומי חיים רבים של הקהילה הקיבוצית, ולכן זהו קורס ארוך הנמשך כחצי שנה וכולל 15 מפגשים, פעם בשבועיים. על מנת לעודד חברי וחברות קיבוצים להשתתף בקורס, התנועה הקיבוצית מעניקה מלגה שמפחיתה את שכר הלימוד עבורם. לקראת פתיחת הקורס הבא בתאריך 24.11.22, שמענו משתי בוגרות ובוגר של המחזור האחרון מה הרוויחו מהקורס ומדוע הם ממליצים לחברים וחברות נוספים להירשם אליו.

אופירה כ"ץ-שופן, יו"ר קיבוץ בית קמה, אומרת כי הקורס העניק לה "היכרות והבנה עמוקה יותר עם מושגים, חוקים, תקנות, נהלים ושלל עניינים מהעולם הקיבוצי, כמו גם היכרות עם התנועה הקיבוצית על כלל מוסדותיה ואת האופנים בהם ניתן ללמוד ממנה, ולהיעזר במוסדותיה".

אופירה מוסיפה כי חוותה בקורס "למידה עמוקה בתחומי הניהול והפסיכולוגיה של הניהול, עם דגש ומיקוד בניהול בקהילה הקיבוצית, קבלת ידע וחוויות ממנהלי קהילות קיבוציים בשטח, כך שניתן ללמוד את השתקפות התאוריה במציאות היומיומית של המנהלים בקיבוצים. המפגש הבלתי אמצעי עם כל משתתפי הקורס נתן לי היכרות מקרוב עם מה שקורה בקיבוצים שונים ועם תפיסות שונות ודרכי ניהול מגוונות".

לאופירה אין ספקות לגבי המלצתה לאחרים להירשם: "בקורס קיבלתי תחושה שאני לא לבד! שהתנועה הקיבוצית מאחוריי ושהעמיתים מהקורס הם קבוצת תמיכה והתייעצות חשובה ומשמעותית עבורי. באופן אישי, הקורס הוסיף לתחושת האומץ שלי והעצים את יכולותיי כמנהיגה בקיבוץ שלי, ועל כך אני אסירת תודה!".

אדריאן ברסקה, מנהל הקהילה באלמוג, התחיל את הקורס לאחר שכבר כיהן שנה בתפקיד, ומספר: "קיבלתי המון כלים יישומיים לכל תחומי החיים בקיבוץ ולכל הנושאים שבהם מטפל מנהל הקהילה בצורה מקיפה ועניינית. החלפת הדעות, רעיונות ודרכי ההתנהלות בקיבוצים השונים נתן פרספקטיבה נוספת, רעיונות רבים ויצא שיתופי פעולה עם קיבוצים אחרים.

תחושת ה"ביחד" שכולנו מתמודדים עם אותם האתגרים מאפשרת שותפות בין מנהלי הקהילה".

רותי גול, מזכירת קיבוץ חוקוק, אומרת לנו כי המרחק לא היווה שיקול עבורה: "אני גרה בעמק הירדן והיה לי ברור שאת הקורס אלמד ברופין כדי לחוות שינוי באזור ובאנשים ובשביל היכרות עם קהילות קיבוציות אחרות".

לדבריה, "הקורס היה מעניין מאוד, מעשיר ביותר, הנושאים מאוד רלוונטיים, המרצים היו מעניינים וידעו להחזיק את הקבוצה גם בשעה 14:00, לאחר ארוחת צהרים קיבוצית טעימה מאוד. קיבלתי הרבה כלים לתפקיד ניהול קהילה קיבוצית ובזכות כך שמחתי להציג מועמדות ולהיבחר לתפקיד במהלך הקורס ולסיימו כמזכירת קיבוץ".

למידע מפורט על הקורס: לחצו כאן

לפרטים נוספים והרשמה: שלומית צימרינג - hr@tkz.co.il

הוספת תגובה חדשה