דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכ"ל התנועה הקיבוצית: פקידי האוצר מנסים לקפוץ אל העתיד בלי לעבור בהווה. ביחד עם הכוח הפוליטי שיש לנו בקואליציה לא ניתן לזה לקרות

את הדברים אמר בתערוכת אגרו-ישראל מקבוצת יבול שיא. המשנה למזכ"ל אמרה לחקלאים ולעוסקים בחקלאות הרבים שהגיעו לתערוכה: "אתם העתיד! אנחנו , אנשי המרחב הכפרי וההנהגה החקלאית נמשיך לעשות הכל כדי לשמור על החקלאות. כי אנחנו מאמינים בה ומאמינים בכם".
מזכ"ל התנועה הקיבוצית: פקידי האוצר מנסים לקפוץ אל העתיד בלי לעבור בהווה. ביחד עם הכוח הפוליטי שיש לנו בקואליציה לא ניתן לזה לקרות
צילום: כנס מדיה

בתערוכה שהתקיימה ברביעי-חמישי (13-14.10) במעיין חרוד, בלב האזור החקלאי של המועצה האזורית גלבוע, השתתפו 130 חברות העוסקות בחקלאות ובתשומות חקלאיות: השקיה, הדברה, דישון, אנרגיה מתחדשת, גינון, מיכון חקלאי, רכבים ועוד. מעל 10 אלפים מבקרים הגיעו לתערוכה שביטאה את הפער בין היכולות החקלאיות המרשימות שהחקלאות הישראלית יכולה להציע לבין התסכול ממצב החקלאות ובעיקר מההתנהלות הפוליטית סביבה.

ניר מאיר מדבר בתערוכת אגרו-ישראל
ניר מאיר מדבר בתערוכת אגרו-ישראל

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר דיבר בפתח היום השני של התערוכה: "ישראל ביתנו ושר האוצר כיום, אביגדור ליברמן, תמיד אהבו חקלאים וחקלאות. והוויכוח הוא על איך עושים את זה. אגף התקציבים כבר עשרים שנה חושב שזמנה של החקלאות עבר – כלכלית ועניינית. ואסור להשקיע בה. ליברמן הגיע עם גישה הפוכה הוא אמר – נריץ קדימה מחקר והשקעות, אבל פקידי האוצר ניסו לחסום את זה והביאו את הרפורמה בחקלאות.

לפני שמכינים את הכלים להיות עתידי, חייבים לחצות את הווה ואי אפשר לחצות את ההווה בלי דלק וגם לא בלי חקלאות. אי אפשר לרסק את החקלאות ביום אחד. אם משבר האקלים יביא למשבר מזון, מאיפה בדיוק נאכל?

מה שהשתנה בשנה האחרונה הוא מבנה הממשלה, אבל בפקידות משרד אוצר, מתקשים להשלים עם זה שהם לא יקבעו. ולראייה - 40 שנה הם מנהלים את הכל, חושבים שהם יכולים להביא רפורמה אגרסיבית, אבל אז מקבלים מכתב של 18 חברי כנסת שאומר – זה לא יהיה. וזה לא יהיה. אנשי האוצר לא יעשו שום דבר מהר והם לא יעשו שום דבר בלי הסכמה רחבה של הקואליציה. אגף התקציבים לא מכיר דרך אחרת והוא לא משלים עם מה שקורה עכשיו. תהיה רפורמה בהסכמה שהיא חשובה מאוד לחקלאות הישראלית, אבל היא תעשה במידה והיא לא תקפוץ אל עתיד עם דילוג על ההווה. אנחנו נדאג שיהיה אפשר לחצות גם את ההווה".

הדס דניאלי-ילין בתערוכת אגרו-ישראל
הדס דניאלי-ילין בתערוכת אגרו-ישראל

המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי-ילין דיברה גם היא, ואמרה בין היתר: "אתם העתיד! בחודשים האחרונים על רקע רפורמת החקלאות שמענו לא מעט את הקולות שאומרים שתם עידן, אין היום חקלאות, זה כבר לא ענף רווחי, ועוד שלל הספדים. התערוכה המרהיבה הזאת שארגנו אגרו ישראל מקבוצת יבול שיא מוכיחה אחרת. החקלאות הישראלית חיה ובועטת.

"החקלאות הישראלית הייתה מאז ומעולם חוד החנית בעולם. מהקמת המודל הקיבוצי השיתופי שאפשר את הרחבתה ורווחיותה עם קום המדינה, דרך תהליכי הטמעה וסיוע למדינות עולם שלישי בייצור מזון ומערכות השקייה ועד החדשנות הבלתי רגילה שמסייעת היום לחקלאות יעילה ורווחית וידידותית לסביבה שחלקים ממנה הוצגו לפנינו כאן היום. אנחנו , אנשי המרחב הכפרי וההנהגה החקלאית נמשיך לעשות הכל כדי לשמור עליה. כי אנחנו מאמינים בה ומאמינים בכם.

"דרושה תמונה הוליסטית שתטפל בחקלאי, במדינה, בצרכן, שכולם ייהנו משרשרת המזון הזאת" אמר עמית יפרח, מזכ"ל תנועת המושבים, "היה קשה לשכנע את הפוליטיקאים אבל התחלנו להניע את התהליך מול משרדי האוצר והממשלה. אנחנו בסוף של ההתחלה, במו"מ על החקלאות הישראלית על מנת לפתור לעומק את הבעיות של העובדים הזרים, של מחירי המים. אחרי שזה יטופל אפשר יהיה לחשוף את החקלאי הישראלי גם ליבוא והכי חשוב שנדאג שיהיה דור המשך לחקלאות ולחקלאים".

הוספת תגובה חדשה