דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכירות התנועה הקיבוצית בקריאה למפלגות גוש השינוי: "שבו יחד ברוח טובה עד שייצא עשן לבן והקימו ממשלה עוד השבוע"

בישיבה שהתקיימה בתחילת השבוע, עוד בטרם התחיל סבב הלחימה, קראו חברי וחברות המזכירות לח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) לשקול מחדש את החלטתו, ולהצטרף לממשלת השינוי: "זו העת לאחדות ולא לפילוג, לשיתוף פעולה ולא לחרמות"
לוגו מזכירות התנועה הקיבוצית

במהלך ישיבת מזכירות התנועה הקיבוצית עלה לדיון נושא המו"מ להקמת ממשלת שינוי שתהיה משותפת לגוש המרכז-שמאל ומפלגות מהימין, במסגרת המנדט שהטיל הנשיא על ח"כ יאיר לפיד, והצהרתו של ח"כ עמיחי שיקלי (חנתון) ממפלגת ימינה, שמונה למשקיף במזכירות עם השבעתו לכנסת, כי "יצביע נגד הקמת ממשלה יחד עם המשותפת ומרצ".

בתום הישיבה יצאה מזכירות התנועה בקריאה למפלגות גוש השינוי לפעול בהקדם להקמתה של ממשלת אחדות ושינוי: "בכדי שתקום ממשלת שינוי אנו קוראים לכל מנהיגי הגוש לגלות גמישות ורצון טוב. אפשר כמובן להתמקד במחלוקות, אבל צו השעה הוא לחפש את ההסכמות. יש קווי יסוד משותפים לכולנו: הרצון לחיות בשלום בתוכנו, עם שכנינו, לכלכל את משפחותינו ולהיות שותפים בעשיה ובתרומה לחברה ולמדינה.

ממשלת השינוי צריכה להתנהל באופן שונה מכל מה שהורגלנו לו בשנים האחרונות. אנו תקווה שכל השחקנים מפנימים שכאזרחי ישראל כולנו רוצים ממשלה שתעבוד עבורנו. אנו מאמינים כי זה אפשרי וקוראים לכל השותפים למהלך להגיע להסכמות הנדרשות כדי שתקום פה ממשלה חדשה וטובה לעם ישראל. אין לנו זמן לבזבז. שבו יחד ברוח טובה עד שייצא עשן לבן והקימו ממשלה עוד השבוע".

בהתייחס להחלטתו של ח"כ עמיחי שיקלי להתנגד להקמת ממשלת השינוי, קראה לו מזכירות התנועה הקיבוצית לשקול מחדש את החלטתו: "אנו מצרים על החלטתו של חברנו, ח"כ שיקלי, להתנגד לממשלת האחדות הרחבה בה אנו רואים צו השעה לטובת המדינה ולריפוי החברה בישראל.  זו העת לאחדות ולא לפילוג. לשיתוף פעולה ולא לחרמות. אנו קוראים לח"כ שיקלי לשקול מחדש את החלטתו ולהצטרף לממשלת השינוי".

יחד עם זאת, הוסיפה המזכירות לסיום: "התנועה הקיבוצית היא תנועה פלורליסטית, מגוונת ודמוקרטית בה רשאים כל אחת  ואחד מחבריה להחזיק בדעתם ולפעול על פי צו מצפונם. אנו חולקים על דעתו של ח"כ שיקלי, אך ניאבק על זכותו להחזיק בה".

הוספת תגובה חדשה