דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מועצת התנועה הקיבוצית אישרה ברוב גדול את תוכניות העבודה ואת תקציב התנועה לשנת 2021

למעלה מ -200 משתתפים, בהם 187 צירים מכ- 130 קיבוצים, לקחו חלק בישיבת מועצת התנועה האחרונה לשנת 2020 שהתקיימה ביום שלישי 29.12. גם מועצה זאת התנהלה באמצעות ה"זום". בנוסף לתוכניות העבודה ולתקציב, אישרה המועצה גם את המבנה המעודכן למחלקה הרעיונית-פוליטית ואת הוצאת בית התנועה מתל אביב
 אהרון ידלין בן ה-94 מחצרים מצביע בביתו על החלטות המועצה כציר מטעם קיבוצו.
אהרון ידלין בן ה-94 מחצרים מצביע בביתו על החלטות המועצה כציר מטעם קיבוצו.

יו"ר המועצה היה הפעם גיורא רץ מרמות מנשה, שאמר בפתח הישיבה: "אנחנו בתקופה לא קלה, מדיניות הממשלה צולעת ואנו חשים חוסר אמון. לכן חשובה פה ההתנהגות האזרחית. לנו כחברי קיבוץ יש תודעה פוליטית עמוקה וארוכת שנים ועל כן עלינו להיות בראש הטור מבחינת קידום כל המהלכים. יש חשיבות גדולה לתנועה הקיבוצית בתוך כל ההתרחשויות".

בתחילת הישיבה אושר סדר היום ברוב גדול, ובהמשך הציג מזכ"ל התנועה, ניר מאיר את העדכון הקבוע של "ממועצה למועצה". מאיר הציג לצירים את מצב הקורונה בקיבוצים מבחינת נתונים של חולים ומבודדים וציין כי הקיבוצים והתנועה לוקחים חלק במחאה נגד ראש הממשלה והיא אכן הובילה לתוצאות כפי שראינו בהחלטה לצאת לבחירות והצבעת "המורדים" מכחול לבן. לאחר מכן הזכיר מאיר את הדו"ח של הוועדה לבחינת חלופת האגודה של רמ"י וציין את המאבק של התנועה לביטולו והצעדים שנעשו עד כה. מאיר אמר כי ההתמודדות על חלופת האגודה תימשך במלוא העוז.

לבסוף, סקר את פעילות התנועה בתחומים השונים בחודשיים האחרונים.

שר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר (כחול לבן) מסר גם הוא עדכון לצירים, והבטיח כי "כחול לבן לא תגרום לאיבוד מנדטים ותייצר את איגום הכוחות כדי שהמחנה הדמוקרטי והליברלי יהיה חזק. אני ומנכ"ל משרדי נהנים כל יום מהעבודה ומבססים את התובנה בקרב יתר משרדי הממשלה שיש מודל אחר בהתייחסות לחקלאות ולמרחב ההתיישבותי כמרכיב חשוב. אני עומד כחומה בצורה נגד הכוונה לפגוע במשקים ואני עומד על כך שיהיה תכנון במשק החלב. אני נלחם כנגד הייבוא של התוצרת החקלאית ומכסות הייצור בענף ההטלה. נמצא דרך להגדיל בכמה אלפים את מכסת העובדים הזרים ואנו רוצים להרחיב את הפטור ממס מעסיקים. צריך למצוא פתרון לחקלאים ולעסקים במרחב הכפרי שנפגעו ממגפת הקורונה. משרד החקלאות הולך להיות פקטור רציני בכל הנוגע לנושא הוותמ"לים". בסוף דבריו אמר שוסטר כי הוא רוצה לברך את ניר מאיר והתנועה על הכיוון שהם מובילים בכל הקשור לשינוי המוצע במחלקה הפוליטית וביקש מהצירים לתמוך בכך."

אחריו דיבר גם ח"כ רם שפע (כחול לבן): "המחאה שהתנועה לקחה בה חלק בחודשים האחרונים נגעה בי ובעוד אנשים במפלגתי, לאורך הדרך הקואליציה הזו הייתה מאוד מאתגרת ובצמתים הקריטיים עשיתי את כל מה שניתן שהקיבוצים ייוצגו באופן הטוב ביותר, בעיקר בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת שעליה אני מופקד. התנועה משתפת פעולה תמיד באופן מלא וראוי. הדבר המשמעותי ביותר הוא ליצור חיבורים בתוך המחנה הליברלי-דמוקרטי. מקווה לייצג את התנועה בכנסת גם בשנים הבאות."

מזכ"ל התנועה, המשנה למזכ"ל והמנכ"לית הציגו לצירי המועצה את יעדי התנועה הקיבוצית לשנת 2021 , את המטרות ואת תוכנית העבודה של מטה התנועה. תכנית העבודה נבנתה מלמטה למעלה לפי ניתוח אסטרטגי שהתבצע במודלSWOT . בהמשך הציגו כל ראשי וראשות האגפים בתנועה את עיקרי תכניות העבודה של אגפיהם לשנה הבאה.

גזבר התנועה, גלעד בכרך הציג את תקציב התנועה לשנת 2021 ואמר כי העיקרון המנחה בו הוא שהשנה הבאה תהיה מאופיינת בחוסר ודאות מהותי על רקע המשך משבר הקורונה והמצב הפוליטי, מה שמחייב התנהלות זהירה והתכוננות לתרחישים שונים. לא יהיה שינוי בגובה המס השנתי לחבר אך מתוך זהירות והבנה כי נצטרך להתחשב בקיבוצים שכלכלתם נפגעה גביית מיסי התנועה לשנת 2021 מתוכננת לפי 83% (לעומת כ-89% בשנים קודמות). ההפחתה הזאת בוצעה מתוך הערכה שיהיה צורך רב מהרגיל בפריסת תשלומים לקיבוצים שנפגעו כלכלית ותזרימית מהמשבר.

לצפייה במצגת על תוכניות העבודה ותקציב התנועה: לחצו כאן.

לאחר הצגת התקציב ותוכניות העבודה, אמר ניר מאיר כי "השונות בין הקיבוצים היא גדולה, אך יש לנו מספיק הוכחות שהייצוג והתמיכה שהאגפים שלנו נותנים לממלאי וממלאות התפקידים בקיבוצים הם מאוד גדולים, יעילים ומשמעותיים."

מנכ"לית התנועה, הדס דניאלי ילין, הציגה את המבנה המעודכן למחלקה הפוליטית-רעיונית: "מה שאנחנו מציגים הוא פרי עבודה של צוות רחב שכלל נציגים מכל המפלגות. אנחנו מבינים שהתמונה המפלגתית מאוד משתנה בשנים האחרונות ועלינו להיות גמישים בנוגע לכך, לחזק את הפעילות הפוליטית מול גוש המרכז-שמאל כולו תוך שימור מחוזות הקיבוצים במפלגות הקיימות. יש לחזק גם את הרגל של קשרי הממשל בתנועה לכל רוחב המפה הפוליטית. המטרה היא לעבוד מול כל המפלגות, והעובדה שיש שוב בחירות רק מחזקת את הצורך בהתחדשות המחלקה הפוליטית שתהפוך לפעילה ממש בקרוב".

גם אייל רייז וגברי ברגיל, שלקחו חלק בהכנת ההצעה, התייחסו בדבריהם לצורך בהתארגנות מחודשת. לצפייה במסמך ההתחדשות של המחלקה: לחצו כאן.

בנושא יציאת התנועה מתל אביב, אמרה המנכ"לית שמבנה התנועה המתפרס על כמה קומות וחדרים נפרדים נחשב "בזבזני"  -  עלויות המחיה בתל אביב גבוהות מאוד והפקקים בכניסה והיציאה לעיר מהווים עוד גורם בזבזני של זמן וכסף. השכרת המבנה הנוכחי עתידה להניב שכ"ד גבוה יותר מאשר התנועה תשלם במקום חדש ובכוונת התנועה להשכיר את כל המבנה לגורם אחד. מדובר במהלך שיחסוך לתנועה כשני מיליון ₪ בשנה. המטרה היא לעבור לאחד מקיבוצי המרכז הנגישים הן לתחבורה ציבורית והן לכביש ראשי.

ניר מאיר הוסיף בנושא, ואמר: "יש שני דברים שחשוב לומר ברקע הדברים: לפני ארבעה חודשים קיבלנו הצעה חלומית משוכר פוטנציאלי שנפלה כיוון שהמהלך היה צריך להיות מיידי ומכיוון שלא התקבלה הסכמה לכך מהמועצה. אנחנו זקוקים לגמישות על ידי הסכמה עקרונית למהלך, מה שיגרום לשימוש הרבה מוצלח ויעיל יותר שלנו בכספי המיסים."

בסוף הישיבה הציג רו"ח אלי בירנבוים את הדו"חות הכספיים של התנועה הקיבוצית - אגודה שיתופית מרכזית בע"מ, וראש אגף כלכלה בתנועה, רו"ח דגן לוין ביקש להודות לפרופ' עוזי שביט משדות ים שפרש במהלך השנה המדווחת מניהול הוצאת הקיבוץ המאוחד, שמכניסה רווחים יפים לאורך השנים. לצפייה בדו"חות הכספיים: לחצו כאן.

כמו בכל ישיבות הזום האחרונות, בתום הישיבה הצביעו צירי המועצה בהצבעה חשאית שהתקיימה באמצעות חברת 'איניגו תוכנה' מעין השופט ואישרו ברוב גדול את כל הסעיפים שהוצגו על סדר היום. לצפייה בתוצאות ההצבעה: לחצו כאן.

הוספת תגובה חדשה