דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מועצת התנועה אישרה את תקציב "חבצלת החדשה" לשנת 2023: תחלק תמיכות בסך 12 מיליון ש"ח

מועצת התנועה הקיבוצית התכנסה ביום חמישי בהשתתפות 125 צירים מכ-93 קיבוצים ואישרה את תכנית העבודה ותקציב חבצלת החדשה לשנת 2023. תקציב התמיכות צמח בכ-2 מיליון ₪, והוא יכלול גם גופים חדשים שעד כה לא זכו לתמיכה. כמו כן, אישרה המועצה את המלצת ועדת גיוס רחבה לאיוש תפקידי יו"ר רשות העיתון וחברי/ות הרשות ואישרה הארכת קדנציה לראש אגף צעירים ומעורבות בחברה וראשת אגף חינוך בתנועה
לוגו התנועה הקיבוצית

ישיבת המועצה התקיימה כבכל פעם באופן "היברידי", כלומר בבית התנועה ביקום ובזום במקביל, ונפתחה בסקירה הקבועה של מזכ"ל התנועה ניר מאיר - "ממועצה למועצה". מאיר ציין כי בחודשיים שעברו מאז ישיבת המועצה הקודמת צמחה המחאה הציבורית כנגד ההפיכה המשטרית והגיעה להיקף חסר תקדים. התנועה הקיבוצית מעורבת בה מראשיתה בצורה משמעותית, עם השתתפות של אלפי חברות וחברים בהפגנות בצמתים, על גשרים ובארגון והוצאת שיירות רכבים וכלים חקלאיים על בכל רחבי הארץ ואנשינו חברים במטה ארגוני המחאה ובהעמדת מחסני ציוד בקיבוצים. מועצת התנועה אישרה את הודעת מזכירות התנועה ביחס להפיכה המשטרית (ראו דיווח נפרד).

לאחר מכן, סקר מאיר את שורת הכנסים התנועתיים שנערכו בתקופה האחרונה ועוד נושאים שעל סדר היום התנועתי, והזכיר את המכובדים מהם נפרדנו לאחרונה: שני קברניטי הוצאת הקיבוץ המאוחד-ספרית פועלים לשעבר, עוזי שביט ז"ל משדות ים וגרשון וילן ז"ל מנגבה, וראש המועצה האזורית מטה יהודה לשעבר, מאירק'ה ויזל ז"ל מנתיב הל"ה.

יו"ר חבצלת החדשה, עמוס רבין (יקום) עמוס רבין ציין כי התקציב המוגבל לא אפשר להיענות לכל הפניות, וכי הוא וחברי ההנהלה ערים לאכזבה מכך. הוא הביע תקווה שהגדלת המקורות בעתיד תאפשר להגדיל את מעגל התמיכות. עמוס תיאר את התהליך מאחורי כתיבת תכנית העבודה והתקציב, וסיפר כי בעת שעמלו על כך לפני כמה חודשים הוא אמר שיש לתקצב פעילות לשמירה על צביונה של המדינה, אך הוא לא האמין כמה מהר אמירה זו תהיה רלוונטית.

אחרי עמוס הסביר מנכ"ל חבצלת, עוזי שמש (מזרע), על התקציב ותכנית העבודה. שורת הגופים הנתמכים נבחרו אחרי פרסום "קול קורא" לגופים ופעילויות שלא תוקצבו בשנים קודמות, קבלת הצעות ובחינתם על ידי הוועד המנהל על פי קריטריונים שקבעה ההנהלה, ובהתאם לחזון חבצלת החדשה. בין הגופים הנתמכים תנועות הנוער בארץ והעולמיות, ארכיונים ומכוני מחקר, גופי תרבות וחינוך, פעילויות מעורבות והשפעה בחברה הישראלית, מלגות עידוד יצירה, עצרות הזיכרון לשואה ולגבורה ועוד. עוד קבעה הנהלת הקרן, כי בהתייחס למתרחש במדינה בימים אלה ומתוך הבנת חשיבות המחאה הציבורית כנגד ההפיכה המשטרית, הוחלט שהתמיכה והגדלתה מחייבת את מקבליה בהשתתפות והזדהות עם המאבק.

מועצת התנועה אישרה את הצעת קרן התנועה הקיבוצית "חבצלת החדשה" על תמיכות בסך 12 מיליון ₪ בשורת גופים שעיקר פעילותם היא חינוך ומעורבות חברתית במעגלי השפעה רחבים. זו השנה הראשונה שהתמיכות לגופים המתוקצבים ניתנות במסגרת "חבצלת החדשה", משום כך החליטה הנהלת הקרן לתמוך השנה בגופים רבים יותר על חשבון גובה התמיכות המרבי. כמו כן הוחלט על תוספת תמיכות של 2 מיליון ₪ לתקציב 2023 והיא תחולק בין כלל הגופים – אלה שכבר תוקצבו בעבר וגופים חדשים שטרם תוקצבו.

הסעיף הבא על סדר היום היה המלצת ועדת גיוס רחבה לאיוש רשות העיתון. אורי פרגו (מעין צבי), חבר ועד הגיוס, סיפר על תהליך האיתור והבחירה ועל כך שהוחלט לבחור מראש מומלץ לתפקיד היו"ר ולא להשאיר זאת לחברי הרשות הנבחרים, וכי התברר שזה הנוהל שהיה נהוג בשנים קודמות. פרגו אמר כי בשל ריבוי המועמדים המצויינים הוועדה מבקשת כי ייבחרו ארבע אנשים לרשות הוסף על היו"ר במקום שלושה. המועצה אישרה ברוב גדול את ההמלצה למנות את אלון קוברסקי (שובל) ליו"ר הרשות, ולחברי הרשות למנות את אודי נתן (כרמים), היידי עפרון (גבעת חיים איחוד), יונה פריטל (מעלה החמישה), רענן מיכאלוביץ (כנרת) ושמחה שטיין (לוחמי הגטאות). בהצלחה.

הסעיף הבא על סדר היום היה הארכת קדנציה לעפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה ודבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך. ניר מאיר דיווח כי עפרי ודבי מסיימים בימים אלה את הקדנציה הראשונה שלהם כראשי אגף, והם ביקשו להמשיך לקדנציה נוספת. המזכירות המליצה פה אחד למועצה לאשר את בקשתם להאריך את כהונתם בקדנציה נוספת. מאיר ציין כי עפרי הכריז שבכוונתו להתמודד בבחירות הקרובות לראשות המועצה האזורית עמק יזרעאל וציין כי יש נוהל מסודר לגבי פעילים שיוצאים לחל"ת לפני בחירות וכי התנועה מעודדת את פעיליה להתמודד על תפקידי הנהגה ברמה האזורית והארצית. המועצה אישרה לעפרי ודבי קדנציה שנייה ברוב עצום.

לבסוף, אישרה המועצה את עדכון הרכב מזכירות התנועה לאחר שצחי רם החליף את רמי פלג בתור נציג מחלקת הרכזים האזוריים של התנועה, והצטרפותו של ח"כ אלון שוסטר כחבר מזכירות לאחר שחברי הכנסת מהקיבוצים שהיו חברים במזכירות לא נבחרו שוב, לצערנו.

כמו בכל ישיבות המועצה בזום שהתקיימו עד כה, צירי המועצה הצביעו בהצבעה חשאית שהתקיימה באמצעות חברת 'איניגו תוכנה' מעין השופט. לצפייה בתוצאות ההצבעה: לחצו כאן.

הוספת תגובה חדשה