דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מהלך ציבורי ל"הצלת הגליל"

ביום שלישי נערך במועצה האזורית משגב מפגש לגיבוש דרכי הפעולה מול הממשלה החדשה לחיזוק ההתיישבות והביטחון באזור לב הגליל, בהשתתפות ראשי הרשויות החברים בפורום "לב הגליל", ראשי פורום "שילה", יו"ר מרכז השלטון האזורי שי חג'ג' ומנכ"ל המרכז איציק אשכנזי, וראשי התנועה הקיבוצית ותנועת המושבים
משתתפי הסיור במעצה האזורית משגב. צילום: מירב בר- דעה
משתתפי הסיור במעצה האזורית משגב. צילום: מירב בר- דעה

הבחירה לקיים את הסיור דווקא במועצה האזורית במשגב נבעה מהסיבה ששם רואים מקרוב את תוצאות המדיניות הממשלתית, הן במישור התכנוני והן במישור הקרקעי, שהביאה לשינוי דרמטי במאזן הדמוגרפי בלב הגליל, וכפועל יוצא להיחלשות החוסן והמשילות, והביטחון האישי והלאומי.

המפגש נפתח בדברים של בנצי ליברמן, יו"ר פורום שילה ומנכל"ית הפורום, ד"ר ענת רוט, שהציגו את המציאות הדמוגרפית ותוכנית פעולה שגיבש פורום לב הגליל לשינוי המציאות. דני עברי, ראש המועצה המארחת, הציג עלייה מטאורית במחירי הקרקעות והגירה שלילית המהווים גורם משמעותי לשינוי המאזן הדמוגרפי שנוצר באזור. אלוף במיל' אייל בן ראובן, חבר הפורום לביטחון הגליל ותושב יודפת, הציג בפני האורחים את המשמעויות הקשות של מצב ההתיישבות והמאזן הדמוגרפי באזור על הביטחון – האישי והלאומי, שהומחשו גם בסיור שטח בהדרכתו של ראש המועצה המארח.

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית אמר: "המציאות בלב הגליל צורחת את ההכרח בשינוי. אנחנו צריכים להביא בהקדם לכך שהממשלה החדשה תציב את 'הצלת הגליל' כיעד לאומי, בצמרת סדר העדיפויות של משרדי הממשלה. הקריאה הזו של מיליון יהודים לגליל זה לא קריאה אינטרסנטית, אלא קריאה ציונית להצלת הגליל". צפו בדבריו של ניר מאיר בסיור

שי חג'ג' יו"ר מרכז השלטון האזורי, אמר: "אם לא נבצע תוכניות אמיצות, עוד 20 שנה נקפל פה הכל. צריך לבצע שינוי תפיסה של האנשים, אני חושב שנוצרה הזדמנות עם הממשלה הנוכחי. עמית יפרח מז"כל תנועת המושבים הוסיף כי "צריך פה מדיניות אסטרטגית אחרת של מדינת ישראל שמבינה את הצורך בתוספי הקרקע באזורים בעיתיים. ישובים קהילתיים זה דבר חשוב אך זה לא מספיק כדי לתפוס עתודות שטח גדולות".

תגובות

לא אוכלוסייה כי שוויון
עמית
הגליל לא צריך עוד אוכלוסייה, הוא צפוף ואפילו צפוף מידי.
מה שהגליל צריך הוא שוויון עם המרכז, שוויון בבריאות (כאן חיים בלי כייף 3 שנים פחות), שוויון באיכות הסביבה כי מזוהם כאן, שוויון בחינוך, שוויון ברווחה.
אין כאן צורך במליון יהודים, יש כאן צורך בשכר סביר, שכר דומה למרכז.
שנים שהמדיניות הגזענית של יהוד הגליל מביאה לכאן עוד ועוד יהודים בזמן שמה שצריך כאן הוא שוויון וכבוד.

הוספת תגובה חדשה