דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מאמץ קטן = עזרה גדולה לקבלת תמונת מצב עכשווית על צעירי וצעירות הקיבוצים

רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית יצאה לפני מספר שבועות עם "סקר צעירות וצעירי הקיבוצים 2022", המבקש לגבש תמונת מצב עדכנית על צעירי וצעירות הקיבוצים במציאות של שינויים בשוק העבודה, חסמי דיור ובצורך בשייכות ובקהילה, ויסייע להנהגות הקיבוצים ולמובילי ומובילות תחום הצעירים להבין ולהכיר את המאפיינים והתחושות של הדור הצעיר בתקופה זו. היעד הוא מענה על הסקר של לפחות 400 צעירות וצעירים מ-180 קיבוצים ואנו זקוקים לעזרתכם!
סקר הצעירים 2022 יוצא לדרך

בשנה שעברה התמקד סקר הצעירים בהשפעות תקופת הקורונה על הצעירים בקיבוצים, וממצאיו הניחו תשתית לתוכנית העבודה של "הרשת", וסיפקו לממלאי וממלאות התפקידים והעוסקים התחום הצעירים בקיבוצים נתונים ותובנות לדיונים והחלטות בתחום.

השנה, מטרת הסקר היא לגבש תמונת מצב עדכנית של צעירי וצעירות הקיבוצים במציאות של שינויים בשוק העבודה, חסמי דיור ובצורך בשייכות ובקהילה. כמו כן, הסקר יעזור למובילי ולמובילות תחום הצעירים בקיבוצים בכך שיצביע על הנושאים המעניינים את קהל היעד שלהם ברמה האישית, המקצועית והקהילתית. קהל היעד להשתתפות בסקר: בני ובנות גילי 18-45 בקיבוצים.

השאלון מורכב מארבעה שלבים: מידע אישי קצר, שאלות על מערכת היחסים בין הצעיר.ה לקיבוץ, שאלות על תחום הצעירים בקיבוץ ובפרט ועדת הצעירים ולבסוף, שאלות על ציפיות והקשר עם רשת הצעירים.

עד כה, ענו על הסקר 220 צעירים וצעירות מ-96 קיבוצים כאשר היעד הוא לפחות 400 צעירות וצעירים מ-180 קיבוצים כדי לקבל תמונה מצב כמה שיותר מדויקת.

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית: "בשנים האחרונות אנו עדים לבני ובנות קיבוץ צעירים רבים שמבקשים ומבקשות לחזור ולהיקלט בקיבוצים בהם נולדו וגדלו, או כאלו שמבקשים להצטרף מבחוץ, כבעלי משפחות צעירות או אפילו רווקים. לא פעם נתקלים אותם צעירים בחסמים שונים ומגוונים או קשיים הנובעים מחוסר הידע או ההבנה בקיבוץ לגבי צרכיהם או מה שחשוב ומעניין אותם. מענה רחב של כמה שיותר צעירים וצעירות מהקיבוצים על הסקר יעזור לנו ולמובילי התחום בקיבוצים להבין ולדייק את הדברים באופן שיקל את הקליטה וההשתלבות בקיבוץ אליו שבו".

"רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית" הוקמה במטרה לעודד ולקדם מנהיגות צעירה. הרשת מאגדת בתוכה מאות צעירים וצעירות ממרבית הקיבוצים, במטרה להפוך לכוח מוביל, איכותי ופורץ דרך המעורב ומשפיע בקיבוצים, בתנועה הקיבוצית ובחברה הישראלית.

היכנסו לשאלון ועזרו לנו לבנות תמונת מצב עכשווית של דור הווה והעתיד בקיבוץ וכך, נמשיך להניע ולבנות מנהיגות צעירה בקיבוצים.

למילוי השאלון: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה