דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לא מוכנים לוותר על שבת ישראלית

בראשית השבוע עלתה לכותרות כוונתו של שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, לבטל את מימון מיזם "שבת ישראלית" ברשויות המקומיות, במסגרתו מתאפשרת בסופי השבוע כניסה בחינם למוזיאונים, אתרי מורשת לאומית ופעילויות תרבות, רבים מהם בקיבוצי הפריפריה. ראש הממשלה אומנם הבטיח שהפרויקט יימשך, אך קיים חשש אמיתי שלמרות ההבטחה מדובר בשבוע האחרון
לא מוכנים לוותר על שבת ישראלית

פרסום דבר כוונתו של שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, לבטל את הפעלתו של מיזם "שבת ישראלית" כיוזמת המשרד עורר גל של תגובות מחאה בתחילת השבוע וגרם לראש הממשלה להתחייב כי ימשיך לפעול במימון המדינה. למרות זאת, פורסם לאחר מכן כי המיזם ייעצר בינתיים מחוסר תקצוב וכי זהו השבוע האחרון שבו יפעל. בין עשרות אתרי המורשת שפתחו את שעריהם בשנתיים האחרונות בפני הקהל הרחב במתכונת שומרת שבת וללא תשלום, נמנים קרוב לעשרים אתרים בקיבוצים שונים.

במועצה לשימור אתרי המורשת הסבירו את העניין בצורך ב"התארגנות והיערכות לשנת 2023" אך קיים קושי של המפעילים להביא לחידוש התמיכה הממשלתית במיזם ועל פי ההסכמים הקואליציוניים, בסוף החודש הוא יעבור לאחריות של המשרד למורשת, שבראשו עומד השר עמיחי אליהו מעוצמה יהודית שיצטרך להכריע בסוגיה.

מדובר בכפייה דתית שאסור להשלים עמה. ביטול מיזם שבת ישראלית פוגע בהמוני אזרחים עובדים וילדים, המתגוררים בפריפריה, ונהנים מפעילויות תרבות מסובסדות בסופי השבוע. אנו מבטיחים כי התנועה תמשיך לעקוב וללוות את הטיפול בנושא עד שהדברים ישובו לפעול כמקודם.

הוספת תגובה חדשה