דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"לא יכול להיות שחברי התנועה הקיבוצית יודעים להתאבל על הנופלים אך לא יודעים לתמוך במשפחות"

לפני הטקס המסורתי באנדרטה, קיימה התנועה הקיבוצית את המפגש השנתי עם המשפחות השכולות ב"מרכז תרבות" של המועצה האזורית מגידו. במפגש השתתפו גם נציגי אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, ארגון יד לבנים וארגון אלמנות ויתומי צה"ל
בינה מדזיני, מנהלת מחוז חיפה באגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, במפגש עם המשפחות השכולות
בינה מדזיני, מנהלת מחוז חיפה באגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, במפגש עם המשפחות השכולות

יו"ר סניף יד לבנים הקיבוצי, ד"ר אירית בר-נתן הזכירה בתחילת דבריה את אבישי טבת ז"ל מגן שמואל שהלך לעולמו בלילה לפני וריכז במשך שנים ארוכות בתנועה הקיבוצית את תחום הנפגעים והטיפול בפרט, כשבמסגרת פעילותו טיפל במשפחות שכולות, אלמנות ויתומי צה"ל, וציינה ש"מאוד סמלי שדווקא היום הלך לעולמו מי שדאג כל הרבה שנים לחיילים ולמשפחות השכולות". ביקשה להודות לנציגי אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון על עזרתם בטיפול במשפחות השכולות בקיבוצים, ולירון בסקינד, רכז הסניפים של ארגון יד לבנים, ואמרה שהיא שמחה שחזרנו למסורת הרגילה של הטקס, כי זה חשוב שידעו מי אנחנו ומה תרומתנו.

מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, פתח גם הוא את דבריו במספר מילים לזכרו של אבישי טבת. מאיר ביקש להתנצל בפני המשפחות וסיפר כי "בשנה שעברה קיימנו את הטקס ביום הראשון שבו ניתן היה להתאסף ביחד 100 אנשים בשטח פתוח, ולכן קיימנו אותו כטקס לצורך צילום. לקחנו הימור ואני שמח שהצלחנו. יחד עם זאת, ספגתי תגובות זועמות ממשפחות שכולות שסברו שקיימנו אותו "כמו גנבים בלילה". אני סבור כי נהגנו נכון, היה חשוב לנו לשמר את המסורת למרות המגבלות שנוצרו". בהמשך הוסיף: "אף שתקוותנו היא שמשפחת השכול לא תגדל, אנחנו מתבדים ומתווספים אליה לצערי עוד משפחות. נמשיך לקוות..."

בעניין אחר אמר: "לא יכול להיות שחברי התנועה הקיבוצית יודעים להתאבל על הנופלים אך לא יודעים לתמוך במשפחות. אין מצב שבקדנציה שלי למשפחה שכולה לא יהיה למי לפנות. כל משפחה שנתקלת בבעיה מול הקיבוץ, אני מבקש ממנה שתפנה אליי באופן ישיר. 3095 נופלים שמצויינים באנדרטה הם לא משהו שניתן לציבור הישראלי לשכוח, וכך נמשיך לעשות".

בינה מדזיני, מנהלת מחוז חיפה באגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון אמרה: "רק בשבועות האחרונים התחלנו לחזור לביקורי בית. השנה האחרונה אילצה אותנו להיות יצירתיים ולחפש דרכים כדי להיות אתכם בקשר. אתם קהל צנוע ושקט ואנחנו כאן כדי לחזור ולומר שתשתמשו בנו לכל מה שצריך".

לבסוף דיברו עמוס שלו מעברון, אביו של רס"ן ניסן שלו ז"ל שהיה טייס מסוק יסעור אשר נהרג מפגיעת טיל במלחמת לבנון השנייה, שאול שילה מגבעת ברנר, אביו של סגן אלעד שילה ז"ל שנהרג באסון צאלים ב' ואירית בר-נתן ממעגל מיכאל, אמו של סמ"ר סיון בר-נתן ז"ל ששירת כלוחם בפלס"ר גולני ונהרג בתאונת דרכים. ההורים השכולים סיפרו על בניהם ועל התמודדותם עם השכול וההנצחה של בניהם.

הוספת תגובה חדשה