דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"לא בטוח שאם נתניהו היה נשאר ראש ממשלה לבדו היה מתקיים משפט"

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נשא נאום ביום השני של כנס הנהגות הקיבוצים ואמר כי הממשלה מחויבת לאפשר לקיבוצים להמשיך לצמוח, לבנות ולקלוט. גנץ התייחס לתקריות האלימות בדרום וברחבי הארץ: ״המצב הזה הפך למצב חירום לאומי ומצריך מכולנו, כולל צה"ל להתגייס"
בני גנץ. צילום: דנה בר-און
צילום:דנה בר-און

שר הביטחון ציטט בתחילת דבריו את יגאל אלון ״כל אשר הושג בארץ הזאת, בעבודה עצמית ובהקרבה עצמית הושג״, ואמר כי "במדינת ישראל, בשבעים ושלוש שנותיה, אין לנו דוגמה טובה ויפה לעבודה והקרבה מאשר התנועה הקיבוצית ואנשיה. במאה ואחד עשר השנים שחלפו מאז הקמת הקיבוץ הראשון, דגניה, צלחו הקיבוצים משברים ביטחוניים, כלכליים וחברתיים, והמשיכו לאחוז באותם ערכים בסיסיים: סולידריות, ערבות הדדית, התנדבות וסיוע לחלשים. הקיבוצניקים בנו ושמרו על גבולותינו, סייעו בקליטה, העמידו חקלאות לתפארת שמביאה איתה ביטחון תזונתי, וממשיכים במשימת ההתיישבות, החינוך והגיוס גם היום. את המחויבות שלכם, אני מכיר היטב, והיא אינה מובנת מאליה. אנחנו מצדנו, כממשלה, מחויבים לאפשר לקיבוצים לצמוח, לבנות ולקלוט"

 גנץ התייחס לנושא החקלאות ואורחות החיים בקיבוצים: "בממשלה הקודמת, הובלנו בכחול לבן להסכם החלב שהבטיח יציבות בענף והביא לשיפור התחרות. הרפורמה הזו היא מודל גם לדרך ההתנהלות הרצויה כיום ברפורמות אחרות. לצד רפורמה מתחייבת בחקלאות, נשמור על הייצור המקומי ונפצה את החקלאים בסכום שיאפשר להם להתחרות בתוצרת מחו"ל. נביא להגדלת מכסת העובדים הזרים בחקלאות, בדגש על עובדים פלסטינים, משום שזהו אינטרס חיוני לכלכלה ולביטחון שלנו.

גם בתחום אורחות החיים – נמשיך לתמוך בכם.נעמוד על כך שהאגודות השיתופיות לא ייפגעו והסדרת מעמדן בחוק תימשך, כדי שתוכלו לנהל אורח חיים קהילתי וסולידרי, באופן הגון".  

גנץ התייחס למצב הפוליטי ואמר: "לממשלה הקודמת נכנסנו במצב חירום בריאותי, כלכלי וגם שלטוני. היינו ערב סיפוח חד צדדי מסוכן לביטחון, במצב שבו מעמדו של היועץ המשפטי היה מעורער ומערכת המשפט תחת מתקפה, וכשהאישי התערבב עם הציבורי גם בטיפול בקורונה.  
בלי כחול לבן, היה מתרחש פה תסריט בלהות שהיה מערער את יסודות הדמוקרטיה הישראלית. בלי כחול לבן בממשלה הקודמת, לא בטוח שהמשפט שמתקיים היום, היה מתנהל כסדרו. מבחינתי ומבחינת כחול לבן, הממשלה הנוכחית היא נכס – וחילוקי הדעות בה הם חלק מהצורך להגיע להסכמות בסיסיות בתוך החברה הישראלית.

 הממשלה הנוכחית מזכירה לכולנו שגם כאשר ישנם חילוקי דעות, אנחנו יכולים לעבוד בשיתוף פעולה – יהודים וערבים, אנשי שמאל עם ימין, חילונים ודתיים, קיבוצניקים ובני עיירות הפיתוח. מבחינתי, המשך קיומה ותפקודה של הממשלה הוא צורך לאומי, ואפעל כדי שתמשיך לפעול למען כל אזרחי המדינה – אלה שבחרו בנו ואלה שלא. אני קורא גם לשותפים האחרים לנהוג באחריות ומתכוון להמשיך להיות נקודת המרכז של הממשלה. אני רואה בכם, חברות וחברי הקיבוצים, שותפים נאמנים לדרך הממלכתית והמכבדת למען המדינה ואזרחיה". 

גנץ התייחס גם לתקריות האלימות בדרום וברחבי הארץ: ״המצב הזה הפך למצב חירום לאומי ומצריך מכולנו, כולל צה"ל להתגייס. לפני שבועיים – קיימתי הערכת מצב משולבת של צה"ל, המשטרה והשב"כ ואישרתי את תוכנית "מגן הנגב". בכנות, העובדה שצה"ל והשב"כ נדרשים להשתלב במעטפת של המאמץ למיגור הפשיעה היא לא מובנת מאליה – ואינה טובה. אבל האלטרנטיבה גרועה הרבה יותר״.

הוספת תגובה חדשה