דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כרבע מיליון ישראלים צפויים להשתתף בטקסי חג השבועות בקיבוצים

במרכז החג: תהלוכת טרקטורים, תחנות יצירה והפעלות, ביכורי החקלאות והתעשייה, ריקודים ושירים, ו...התינוקות שנולדו מאז שבועות שעבר
בכפר מסריק מוכנים לחגיגות שבועות בסימן 90 שנה להקמת הקיבוץ. צילום: ליאור בירק
בכפר מסריק מוכנים לחגיגות שבועות בסימן 90 שנה להקמת הקיבוץ. צילום: ליאור בירק

בקיבוצים נשלמות ההכנות לטקסי חג השבועות בימים חמישי-שישי (ואף בשבת, בחלקם), בהם צפויים להשתתף יותר מרבע מיליון ישראלים – חברי ותושבי הקיבוצים, ואורחים רבים שיבואו להתארח בקיבוצים. הטקס הקיבוצי בחג השבועות שואב מהציווי הקדום, אז היו נוהגים בני ישראל להביא ביכורים לבית המקדש, ביכורים שהורכבו מהיבול הטרי בשדותיהם, כמו גם מבעלי החיים הצעירים שנולדו העונה. 

החגיגה הקיבוצית נערכת כשסביבה תפאורה של ערמות חציר, אלומות שיבולים, סלסילות פרי וירק, טרקטורים ומשתתפים רבים עטורי זרים בלבוש לבן חגיגי. מרכז החג הוא הצגתם בגאווה של ביכורי ענפי גידולי השדה, המטעים, הרפת והלול, התעשייה והתיירות, וענפי השירות לחברים. מרכיב מרכזי נוסף הוא  ריקוד ילדי הגנים, צעירות וצעירי הקיבוץ וותיקיו. 

שיאו המרגש של הטקס הקיבוצי הוא הצגתם על הבמה - לקול תשואות הקהל – של הורים עם התינוקות שנולדו בקיבוץ מאז חג השבועות הקודם. מנתונים שאספה התנועה הקיבוצית עולה כי בשנה החולפת נולדו כ- 2,500 תינוקות בקיבוצים. 

ליאור בירק, מנהלת התרבות של קיבוץ כפר מסריק מספרת על ההכנות וההתרגשות מהחג: "חג השבועות מזקק את התרבות הקיבוצית הייחודית במיטבה. שילוב כוחות של הרבה משתתפים, עוזרים ומארגנים. חג ששם דגש על ערכי התנועה הקיבוצית כמו החיבור לאדמה ותחושת השייכות הקהילתית, ובו לוקחים חלק קטנים וגדולים עם אהבה ליצירה, לטבע, לאדמה".

הוספת תגובה חדשה