דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כנס י"א חוזר והוא מדויק מתמיד!

בסוף השבוע הקרוב יתקיים ב"חי נגב" ברביבים כנס י"א של התנועה הקיבוצית לאחר שלוש וחצי שנות הפסקה מהפעם הקודמת. במונחים של בני נוער זהו זמן נצח, ובאגף חינוך התגנב החשש שמא בני ובנות הנוער לא יענו להזמנה לקחת בו חלק. החששות התבדו ובכנס ישתתפו 700 נערים ונערות מכל הארץ. דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך בתנועה, כתבה לנו טור מיוחד לקראת הכנס
דבי ברא"ס משוחחת עם הי"אלפניקים בכנס האחרון שהתקיים בשנת 2018
דבי ברא"ס משוחחת עם הי"אלפניקים בכנס האחרון שהתקיים בשנת 2018

מיום לידתו עוסק כנס י"א בהכנת שכבת י"א לשלב הבא, על שלל מיוניו והצורך של כל נער ונערה לבצע בחירות אישיות מיטביות עבור עצמם ובהתייחס לקבוצה, לקהילה ולתפיסת האחריות האישית לעשייה ותרומה בחברה. שלוש וחצי שנים חלפו מהפעם האחרונה בה התקיים הכנס והרבה עבר על בני הנוער, מערכות החינוך, מדריכי הנעורים, המשפחות והקהילות.

המשימה המרכזית והמאתגרת עבור אגף חינוך של התנועה הקיבוצית לקראת הכנס המתחדש היה להסביר את נחיצותו והרלוונטיות שלו עבור המדריכים – כנס י"א יוצר תשתית חינוכית ארגונית מיטבית לעבודה חינוכית עם בני הנוער. לכן, אגף חינוך, בהובלת רכז המפעלים שלו גיא גרסול (חוקוק), עסק בחודש האחרון בהסברת הכנס למדריכים החדשים ומנהלי החינוך שלא מכירים את הכנס, לצד הדרכות בזום והקניית מיומנויות הדרכה וכלים רלוונטיים להובלת הקבוצה בכנס.  

הכנס מאפשר לבני הנוער שייקחו בו חלק "מסע" אישי מה"אני" - לאן אני רוצה להגיע ואיך הייתי רוצה להשפיע על סביבתי? - דרך העיסוק בקבוצה או בקהילה אליה הם משתייכים, משמעותה של ההשתייכות ובאופן בו הבחירות של כל פרט בקבוצה משפיעות על הקבוצה וכיצד הקבוצה משפיעה על הבחירות של כל חבר בה. ומשם אל החברה הישראלית והבנת מקומם ותפקידם של בני נוער אכפתיים, פעילים ומעורבים עבור החברה שלנו.

חשיבותו של הכנס עבור צוות אגף החינוך הייתה ברורה ומובהקת, אך יחד עם זאת, מועד הכנס פוגש את תקופת הבגרויות, לצד  סמיכות לקיץ - זמן שהמערכות עסוקות בבניית חופש גדולה. נוסף על כך, אי קיומו של הכנס במשך זמן כל כך ממושך השכיחו את חוויות משתתפי העבר. חששנו שהנוער לא יענה להזמנה לקחת חלק בכנס, ואכן, ההרשמה התחילה בצורה איטית ומדאיגה, אך ככל שהכנס התקרב וקיימנו את הכנת המדריכים ומפגשי הזום רבים, תפסה ההרשמה תאוצה והביקוש הלך וגדל.

אנחנו נרגשים למפגש עם 700 (!) י"אלפים שיגיעו לחי נגב ברביבים, מיד בתום הבגרות בלשון. אנחנו מברכים את הקיבוצים וההתארגנויות המועצתיות שחוברות לראשונה למפעל חינוכי של אגף חינוך.

המפעלים מהווים נקודות שיא ברצף השנתי, כחלק מתהליך חינוכי שיש לו התחלה - ההכנות בבית לקראת המפעל,  אמצע - הכנס עצמו, והמשך - תהליך העיבוד בבית. אגף חינוך נכון לתמוך וללוות את מדריכי הנעורים בהובלתם את בני הנוער במסע האישי, הקבוצתי והקהילתי.

מבטיחים לשתף בחוויות ותובנות לאחר הכנס.

הוספת תגובה חדשה