דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

השבוע בניוזלטר התנועה הקיבוצית: במוצ"ש - הפגנות בכל הארץ! (כל הפרטים בפנים), ודיווח נרחב על כנס הנהגות הקיבוצים שהתקיים השבוע. מוזמנים להתעדכן. סוף שבוע נעים ושבת שלום לכולם
נלחמים בהפיכה המשטרית

במוצ"ש: חוזרים להפגין בכל רחבי הארץ!

במוצאי שבת (25.2) חוזרים בכל רחבי הארץ כנגד המהפכה המשפטית שמובילה הממשלה להחלשת בית המשפט והדמוקרטיה. ביחד ננצח!

הפגנות בכל הארץ

במוצאי שבת (25.2) חוזרים להפגין נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה להחלשת בית המשפט ובדמוקרטיה. ההפגנה המרכזית תהיה בתל אביב, הפגנות נוספות יתקיימו בערים ובעשרות צמתים בכל רחבי הארץ: צומת גזית,
הפגנת צומת הגומא, הפגנה בצומת כח, הפגנת כרמיאל, הפגנת בית השיטה, הפגנת אודים, הפגנת כברי, הפגנת רחובות, גרופית, כפר סבא, החיפה, ירושלים, אשדוד, צמח, הפגנת ראשון לציון, הפגנת תל אביב-יפו, הפגנת גבעת עדה, הפגנת בת שלמה, הפגנת פארן, הפגנת קטורה, הפגנת עין יהב, הפגנת סמר, הפגנת גדרה, הפגנת חצבה, הפגנת לוטן, הפגנת קורנית, הפגנת עפולה, הפגנת קדרון, הפגנת העוגן, הפגנת הרוא"ה, הפגנת גבעת שמואל, הפגנת לוחמי הגטאות, הפגנת קריית טבעון, הפגנת רמת השרון, הפגנת פרדס חנה-כרכור, הפגנת קיסריה, הפגנת נס ציונה, הפגנת הוד השרון, הפגנת חדרה, הפגנת הרצליה, הפגנת נתניה, הפגנת אילת, הפגנת באר שבע, הפגנת רעננה, הפגנת פתח תקווה, הפגנת קריית אונו, הפגנת העוטף, הפגנת ראש פינה, הפגנת בית שמש, הפגנת יהודה ושומרון, הפגנת חריש, הפגנת אליקים, הפגנת הושעיה, הפגנת ערד, הפגנת רמת גן, הפגנת זכרון יעקב, הפגנת גבעתיים, הפגנת יטבתה, הפגנת עמיעד, הפגנת חולון,
הפגנת גבעת חיים, הפגנת משמר דוד, הפגנת יבנה, הפגנת יעל, הפגנת קצרין, הפגנת חמד, הפגנת מורן

ביחד ננצח!

איש הקשר שלנו ושלכם הוא יורי קנדל 054-3237722 


כנס הנהגות הקיבוצים התשיעי נפתח בסימן הסערה הפוליטית שבחוץ

כנס הנהגות הקיבוצים התשיעי התקיים השבוע (שלישי-חמישי) במלון לאונרדו קלאב ים המלח, בהשתתפות יותר מ-500 מנהלות ומנהלים מ- 200 קיבוצים מכל הארץ. לצד הנושאים המרכזיים שעד סדר יומם של הקיבוצים, תפסה המהפכה המשפטית מקום מרכזי בדיונים ובנאומים על הבמה ובשיחות המסדרון. הניוזלטר השבועי ייוחד ברובו הגדול לכנס ולתכניו

האולם בפתיחת הכנס (צילום: אלעד גוטמן)

אולם מלא בפתיחת הכנס (צילום: אלעד גוטמן)

נציגי הקיבוצים הגיעו מכל קצות הארץ ואחרי התרעננות קלה ושיחות רעים, נכנסו כולם לאולם המרכזי לפתיחה החגיגית. ראשון המברכים היה ניר ונגר, ראש המועצה האזורית המארחת, תמר, שציין את תחושתו הקשה אחרי אישור הכנסת בקריאה ראשונה את ראשית המהפכה המשפטית. אולם, ציין, כתנועה וכקיבוצים עברנו משברים כלכליים ומשברי זהות,. וכמו עוף החול ידענו לקום, להתחדש ולהתחזק. זה הזמן להמשיך ולשאת בגאווה את העשייה שלנו. לא להתנצל, להמשיך לשתף פעולה עם האחים שלנו במושבים כדי לדאוג להתיישבות העובדת, למרחב הכפרי. הזה חשוב בשביל הלמידה, הלכידות וכדי להמשיך להניע את המפעל המפואר של התנועה הקיבוצית לעוד הרבה שנים קדימה – בגאווה".

גם שי חג'ג', ראש המועצה האזורית מרחבים ויו"ר מרכז השלטון האזורי, התייחס למציאות שמחוץ לכותלי הכנס. "הנושא שהכי בוער היום הוא מה שקורה במערכת הפוליטית, המתיחות, כמעט קרע בעם. במרכז השלטון האזורי יש מכל הזרמים והדעות במדינת ישראל. אני קורא לשרים וחברי הכנסת ללמוד מראשי הרשויות – יש לנו המון מחלוקות, ואנחנו יודעים לנהל שיח, לנהל הידברות ובסוף הדברים מתאזנים. אני חושב שזה מה שצריך לקרות גם במערכת הפוליטית. הוא התייחס לשביתה המתוכננת, וציין כי היא באה בתגובה לחוסר היענות הממשלה בתקציבים למצוקות השלטון האזורי, ביניהן תשתיות ביישוב הוותיק, עדכון תעריף ההסעות, קידום עבודה מועדפת בחינוך, ניהול יישובים גדולים, וביטול הרפורמה בחקלאות והתכנסות לרפורמה חדשה ומוסכמת עם ועל החקלאים.

עו"ד עמית יפרח, מזכ"ל תנועת המושבים ציין כי "מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של משבר חוקתי משמעותי. קראנו לאורך כל הדרך לצדדים לשבת ולהידבר ולייצר רפורמה בהסכמה. לא יעלה על הדעת שרפורמה בסדר גודל כזה, שנוגעת בשורשי יסודות המשטר הדמוקרטי בישראל לא תתקבל בהסכמה רחבה". על הרפורמה בחקלאות אמר כי "עבדנו קשה מאוד כל ההנהגה החקלאית על הכנת תכנית אסטרטגית שמבוססת על העקרונות של ביטחון המזון וחיזוק הייצור המקומי, שילוב טכנולוגיות חדשות, הפחתת עלויות ייצור והתחשבות במגמות עולמיות והכול במטרה לאפשר לחקלאים שלנו בנגב ובגליל להתפרנס בכבוד ולהכניס את הדור הבא של החקלאות. שר החקלאות תומך, והמשימה שלנו היא לשכנע את האוצר שבלי חקלאות אין התיישבות, משילות וביטחון מזון".

עו"ד שלומית שיחור-רייכמן, רשמת האגודות השיתופיות בירכה את המשתתפים והוסיפה "בשנתיים האחרונות עשינו הרבה מאוד על מנת להגן, לחזק ולהעצים את ההתיישבות העובדת, שמבחינתי היא עמוד השדרה של החברה הישראלית. אנחנו רואים אותכם ואת צורכיכם ועושים לחזק כל ישוב וישוב, וכל קבוצה בקהילה. הרשמת עדכנה שתהליך שיתוף הציבור על תקנה 3 שהוביל האגף בחודשים האחרונים הוביל למאות רבות של הערות שהתקבלו מהציבור לקראת יציאה לשתף את הציבור בנוסח המוצע של התקנות". היא שיתפה בהחלטתה לסיים את תפקידה ולהתמודד על ראשות המועצה אזורית עמק יזרעאל. "קיבלתי החלטה להמשיך את השליחות שלי במקום אחר – בבית שלי, בעמק יזרעאל, ולהתמודד על ראשות המועצה". 

שרה עברון, מזכ"לית הקיבוץ הדתי הציבה במרכז דבריה את המחלוקת בחברה הישראלית: "בדרך כלל בברכותיי, אני אוהבת להדגיש את המחבר והדומה. היום, חשוב לי להדגיש את השונה, ומתוך כך לדבר על החיבור ההכרחי והברית המשותפת בין הקיבוץ הדתי לאחות הגדולה – התנועה הקיבוצית. אנשים אחים אנחנו. כבר עשרות שנים, שותפים לעשייה ולדרך, ועם זאת חלוקים בנתיבי העשייה, ולפעמים אף בשורשיה". היא ציטטה ממגילת העצמאות ואמרה, "היום אנו נקרעים כחברה סביב התשובות לשאלה האם המדינה שלנו אכן מקיימת בתשתית הווייתה את הרעיונות הנשגבים הללו. "התנועה הקיבוצית שאפה מראשיתה לתקן עולם, לבנות חברה צודקת, להיות חלוצה חולמת ומגשימה. היום, בעיצומם של ימי מחלוקת עמוקה, ברצוני לחזק ולברך אתכם ואתכן – המשיכו בדרך, העיניים נשואות ומבקשות חזון, דרך, השראה. גם אם נחלוק על הדרכים לחיות בביתנו המשותף, אנו יודעים שזו מהותו – משותף, זכותנו וחובתנו לסלול את הנתיבים לעשות זאת יחד, כאן בתנועות, ומכאן בבשורה ברמה הלאומית הכוללת – זה אפשר ומוכרח!  בואו נעשה זאת!"


נשיא המדינה יצחק הרצוג: "אני מעריץ ואוהב גדול של התנועה הקיבוצית"

הנשיא מברך

הנשיא הרצוג. "מעריץ את הקיבוץ"

נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך (בווידאו) בחגיגיות ובחום את משתתפי כנס ההנהגות התשיעי. הנשיא אמר "אני מעריץ ואוהב גדול של התנועה הקיבוצית והקיבוץ, פשוט כך. בזכות הערכים שלכם, הדרך שלכם, הייחוד שלכם, והתרומה האדירה למדינה, לבנייתה, לכינונה, ולחברה שלה".  

בקישור - ברכתו המלאה של נשיא המדינה:  ברכת נשיא המדינה לקיבוץ


"מעולם 'מצבנו לא היה טוב יותר', אולם הנסיבות משתנות והאיומים גדולים"

בסקירה השנתית התייחס מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, לשורה ארוכה של אירועים ועשייה תנועתית בשנה האחרונה, והתמקד במחאה הציבורית, האיומים הכלכליים, ו"עקרון שלושת הקואופרטיבים" - למען חוסנם של הקיבוצים ורווחת החברות והחברים.

ניר מאיר. האיומים גדלים

ניר מאיר. (צילום: אלעד גוטמן)

בסקירה השנתית בפני משתתפי כנס הנהגות הקיבוצים הציג ניר מאיר מזכ"ל התנועה שורה ארוכה של נושאים ואירועים בהם עסקה התנועה בשנה שחלפה, והתמקד בשלושה נושאים מרכזיים:

המחאה הציבורית: "בשעה זו מתקיים מאבק איתנים על פניה של המדינה. מאות אלפים ובהם התנועה ואלפי חברות וחברים משתתפים כבר שבעה שבועות בהפגנות ברחבי הארץ, מחויבים למחאה ולערכיה למען דמותה של מדינת ישראל. לאלה התמהים על השתתפותנו במחאה כנגד הממשלה אני עונה: התנועה הקיבוצית היא לא גוף אינטרסנטי, ומה שטוב למדינה קודם להכול. אנחנו מחויבים ונמשיך להיאבק".

להיות ערים לאיומים הגדלים: מזכ"ל התנועה התייחס לכלכלה, וציין "חיינו 15 שנים באפס אינפלציה וריבית, ונהנינו מזה ומהצמיחה, אבל זה היה לא נורמלי, כי לכסף יש מחיר, והמחיר עולה ומחייב אותנו להתנהל אחרת. "אני נמצא במרחב הרב-קיבוצי שנים ארוכות. אני קובע כי 'מעולם לא היה מצבנו טוב יותר', גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה דמוגרפית, אבל הנסיבות משתנות בחדות, והאיומים גדולים. המדד עולה, גם הריבית, ויקר יותר לגייס משאבים לפרויקטים לא מניבים. אני קורא לכם להיות ערים לשינויים ולאיומים המגיעים מהכלכלה הגלובלית והלאומית, שכן, יותר קל להגיע לפסגה, מאשר לשמור על מקומך, שם, בפני גלישה".

ילכו שלושת הקואופרטיבים יחדיו: נושא נוסף שעמד במרכז סקירתו קיבל את השם "עקרון שלושת הקואופרטיבים". מאיר בישר על יוזמה שהוא מבקש לקדם, לחיזוק חוסנם של הקיבוצים ורווחתם של חברי הקיבוצים, במרכזה שלושת הקואופרטיבים - התנועה הקיבוצית, חבצלת החדשה ותאגיד משקי הקיבוצים, אשר שלושתם קואופרטיבים בבעלות הקיבוצים, 'קואופרטיבים אחים', והאתגר שלנו וגם האינטרס שלנו הוא להביא את שלושתם לפעול בתיאום וחיפוי הדדי ולהעצים את הערך עבור הקיבוצים לעוד שנים רבות.

קישור לסקירתו מזכ"ל התנועה סקירה שנתית

ח"כ אלון שוסטר שדיבר אחרי ניר, אמר למשתתפי הכנס, "אנו בימים וחודשים לא פשוטים. המשימה שלנו לא לאבד את הליבה, לא לאפשר להיות מבועתים מפני פוליטיקאים. לא נוותר על חירות העם, לא תהיה הידברות בלי עצירה של החקיקה. אנו במלחמת העמידה על העצמאות שלנו. הישראלים הם המגן האולטימטיבי והם יעצרו את המבוכה הגדולה. 


ח"כ בני גנץ תקף את הממשלה בכנס הנהגות הקיבוצים: הרפורמה המשטרית תפגע בכלכלה, בהגנה על מפקדי צה"ל, ובעוצמתנו המדינית".

על סיכויי ההידברות עם הממשלה אמר "עבור נתניהו ולין הידברות היא אמצעי ציני ליחסי ציבור. נמשיך להיאבק בקיצוניים שמחללים את הממשלה – שמבקשים להפיץ גזענות, לחדור לתוך צה"ל ולהפוך את המשטרה לפוליטית".

גנץ.

גנץ תוקף.

ח"כ בני גנץ יו"ר המחנה הממלכתי התארח (ד') בכנס הנהגות הקיבוצים המתקיים בים המלח והתקבל באהדה רבה. הוא דיבר על תמיכתו בקיבוצים, תקף את הממשלה על מהלכי החקיקה להחלשת מערכת המשפט: "הקואליציה החליטה לפלוש למגילת העצמאות – ולמחוק את מה שהיא מייצגת. זה יפגע בכלכלה ובהייטק, בהגנה על מפקדי צה"ל, ובעוצמתנו המדינית. אבל זה יפגע קודם כל בנו כמדינה וכחברה. כשהוכרזה ההפיכה המשטרית, הייתי הראשון לקרוא להידברות ולהסכמות רחבות. התשובה שקיבלתי הייתה מזלזלת– "נדבר בוועדה". הקולות השתנו והם קוראים השכם וערב להידברות. יש לזה רק סיבה אחת – המחאה מצליחה. הידברות היא לא מטרה – אלא אמצעי.­­ עבורי, עבורנו – היא אמצעי להגיע לרפורמה אמיתית, מקיפה שיש לה כמה תנאים: אין פוליטיזציה של מערכת המשפט ושומרי הסף, אין שלב ב' שלא נכלל ברפורמה, והיא תכלול קודם כל חוק יסוד חקיקה מקיף ורחב ורפורמות שיסייעו לאזרחים.

לצערי, ציין גנץ, נראה שעבור נתניהו ולוין הידברות היא אמצעי ציני ליחסי ציבור. לא נוותר על המדינה שלנו. ניאבק בקיצוניים שמחללים את הממשלה – שמבקשים להפיץ גזענות, לחדור לתוך צה"ל ולהפוך את המשטרה לפוליטית". ניאבק לעצור את ההפיכה הזו באמצעים הדמוקרטיים והחוקיים".

קישור לנאומו בכנס גנץ בכנס הקיבוצים 


יו"ר העבודה מרב מיכאלי: נתניהו מוכן לשרוף הכל ; אין מקום להדברות, לא מנהלת משא ומתן עם אקדח לרקה".

מיכאלי בכנס הנהגות הקיבוצים: "אני לא הובלתי את הגוש, לא התיימרתי להוביל את הגוש, לא התיימרתי לשמור על מפלגות אחרות. אני לקחתי על עצמי אחריות אחת ובאחריות שלי עמדתי"

מיכאלי.

מיכאלי. אין מקום לפשרה

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי נשאה דברים בכנס הנהגות הקיבוצים התשיעי הנערך בים המלח. על המהפכה המשטרית אמרה "אנחנו ברגע קשה מאוד, היסטורי, אני לא אוהבת להישמע פומפוזית אבל אין להכחיש שזה רגע היסטורי, משום שיש כאן איש שמוכן לשרוף הכל. מאז 93, כבר 30 שנה הם בונים את זה, קמפיין נגד השלום, נגד רבין ונגד הקיבוצים, אנחנו רואים איך המתקפה על בית המשפט העליון שנמשכת על ידי הגרעין הקשה המשיחי, הם רוצים לסלק את בית המשפט העליון כדי שהם יוכלו לעשות מה שהם רוצים בשטחים. מה שהצטרף לכל זה האינטרס של ביבי להימלט מהדין. אין לנו זכות להתייאש, להיות פסימיים, ל'התבחבש' בתוך הקושי אלא להבין שזה באמת להיות או לחדול. אין כאן מקום להדברות, לא נותנת לו לגיטימציה ולא מנהלת משא ומתן עם אקדח לרקה".

מיכאלי התייחסה למעמדה, תפקידה ועתידה של מפלגת העבודה: ההתעקשות שלי היא לבנות מחדש את מפלגת העבודה משום שהיא המפלגה היחידה הציונית הדמוקרטית בכנסת ישראל". באשר לסירוב הריצה המשותפת עם מרצ בבחירות האחרונות השיבה מיכאלי: "אני קיבלתי החלטה שבהייתה מגובה ב-100% על ידי כל חברות וחברי מפלגת העבודה וכל חברות וחברי סיעת העבודה. לא היה אף גורם במפלגה ובסיעה שהיה מוכן למה שדובר כל כך הרבה בתקשורת. אני לא הובלתי את הגוש, לא התיימרתי להוביל את הגוש, לא התיימרי לשמור על מפלגות אחרות. אני לקחתי על עצמי אחריות אחת ובאחריות שלי עמדתי".


רנ"צ (דימוס) אלשיך: "המהפכה המשפטית שגויה. אם ידרשו לבחור - השב"כ המוסד צה"ל והמשטרה יקשיבו לשלטון החוק"

מפכ"ל המשטרה לשעבר רנ"צ (בדימוס) רוני אלשיך נאם בכנס ההנהגות על "מנהיגות משרתת", ותקף את מהלכי החקיקה להחלשת בית המשפט עם השלכות דרמתיות על הכלכלה, מהן ויפגעו המונים בשכבות החלשות.

אלשיך עולה להתקפה. צילם אלעד גוטמן

אלשיך תוקף. הממשלה לא עשתה שיעורי בית

רנ"צ (דימוס) אלשיך: "המהפכה המשפטית שגויה. אם ידרשו לבחור - השב"כ המוסד צה"ל והמשטרה יקשיבו לשלטון החוק"

בנאום "מנהיגות משרתת" בכנס הנהגות הקיבוצים התייחס רנ"צ בדימוס רוני אלשיך גם למהפכה המשפטית וסכנותיה: "אני חושב שאם ידרשו לבחור - השב"כ המוסד צה"ל והמשטרה יקשיבו לשלטון החוק ולא לממשלה. אני לא רוצה להגיע לשם אבל אם חלילה נגיע לשם זה יהיה משבר גדול". אלשיך תקף את הממשלה ואמר: "הממשלה לא עשתה שיעורי בית. מי שייפגע מהמשבר הפיננסי שייווצר מהמהפכה המשפטית, הם בעיקר המוני ישראלים בשכבות החלשות, שהפנסיה שלהם תלויה בשוק ההון והמצב החדש ידרדר אותם לעוני".

לדבריו, שרי הממשלה גם לא לקחו בחשבון את עמדת הדין הבינלאומי על חקיקת החלשת מערכת המשפט הישראל. יהיו לכך משמעויות גדולות על היכולת להגן על אנשי ביטחון וציבור ישראלים מפני אימת הדין הבינלאומי. עד כה מי שהגנו עליהם הם בג"צ ופצ"ר, אשר חוסנם מנע מאמצעי אכיפה בינלאומיים הוצאת צווי מעצר נגדנו. אני לא מכיר אף אחד סביב שולחן הממשלה שמוכן לשלם את הדין ולהסתכן בקבלת צו מעצר בינלאומי. לדברי אלשיך "פורום קהלת לא לקח בחשבון את הערכה שלי שבית המשפט יבטל את החוקים הללו, מה שעלול ליצור משבר חוקתי איום ונורא. ואז שאלת השאלות למי מערכת הביטחון תקשיב. יש כוחות רבים חיוביים שמוכנים לבוא לעצור את הנושא לפני שתנפץ אל הקיר". 


כנס ההנהגות: אז מה (עוד) היה לנו שם?

כנס ההנהגות התרחש גם באולם המרכזי, בנאומים, הרצאות ומופעים, גם בשיחות מסדרון ומינגלינג בין מאות המשתתפים, וגם בשורה ארוכה של חוגי דיון ופאנלים בנושאים שונים על סדר יומם של הקיבוצים בפרט והחברה הקיבוצית בכלל.

חוגי דיון

חוג דיון.

כנס ההנהגות: אז מה (עוד) היה לנו שם?

כנס ההנהגות התרחש גם באולם המרכזי, בנאומים, הרצאות ומופעים, גם בשיחות מסדרון ומינגלינג בין מאות המשתתפים, וגם בשורה ארוכה של חוגי דיון ופאנלים בנושאים שונים על סדר יומם של הקיבוצים בפרט והחברה הקיבוצית בכלל.

אז מה היה לנו שם, בין היתר: הרצאה "מיתוס האושר והולדת המשמעות" של ד"ר שמעון אזולאי, "חבצלת החדשה ומשימותיה" שהציג עמוס רבין, יו"ר חבצלת החדשה, עסקים ותרומה לחברה - 'הילכו שניים יחדיו'? שהציגה ד"ר ליאת בן דוד,                           
מנכ"לית מכון דוידסון לחינוך מדעי. פאנל הצגת קיבוצים מעורבים חברתית, מעגלי שיח להיכרות - "קיבוצית מדוברת", גורי אלפי במופע סטנד אפ, "משהו קטן וטוב" על יהדות קיבוצית, הצגת עיתון "זמן קיבוץ", שיחה על "הספר האדום" בין גליה מרום לאסף ענברי, פאנל ראשי ארגוני מחאה "לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה", בואו לדבר איתי" - מרחב שיח חופשי מובנה ומונחה בענייני קיבוצים ותרבות קיבוצית, חשיפת "הצעירים הצעירות המשפיעים והמבטיחים", הרצאה "תפקיד העיתונות במאבק על הדמוקרטיה" מאת אמיר תיבון, "השפעת הטכנולוגיה והרגולציה על משק החשמל והתקשורת בקיבוץ" בהובלת רן רונן, מנכ"ל משקי הקיבוצים.

תכנים נוספים בכנס היו "קפיצת גדילה" על אתגרי הצמיחה, הבניה והשיוך בקיבוץ, "שתוק כשאתה מדבר אלי!" על תרבות השיח בקיבוץ, "מערכת החינוך כמנוע צמיחה קיבוצי",  סרט 'מזרחים בקיבוץ' של הבימאית גליה שילוח, ומופע דני סנדרסון "הלהקה", בחסות קבוצת משקי הקיבוצים לכבוד חגיגות 25 שנים להקמת תאגיד משקי הקיבוצים. 

מושב מיוחד: "חדר בריחה חברתי" משך אליו עשרות משתתפים, ובו דנו האם ואיזו קהילה קיבוצית אנחנו, איזו קהילה קיבוצית במיטבה נרצה להיות, מה אנחנו רוצים ומוכנים לעשות לשם כך. קישור להכרת והכנת "חדר בריחה" מסוג זה https://did.li/BxeIw

קיראו עוד...


כנס ההנהגות: מומחים ממליצים על קידום קואופרציה קיבוצית ומיזוגים בחקלאות

רייכמן.

רייכמן.

מנכ"ל ברית פיקוח, רו"ח ירון רייכמן אמר בכנס הנהגות הקיבוצים כי מיזוגים והגדלת יעילות בחקלאות יעזרו לקיבוצים להתמודד עם גזירות עתידיות. רייכמן שמכהן כיו"ר ועדת המיסוי הבינ-קיבוצית הפציר במנהלים לקדם בקיבוצם את הדיווח לרשות המיסים, בהתאם לסעיף 60א'. קיבוץ שלא יגיש את הדוח בזמן, רשות המיסים תבטל לו את ניכוי המס במקור, ובעתיד אנחנו עלולים לאבד את הסעיף הזה" הזהיר. בנושא שיוך הדירות וקליטת חברים חדשים ציין רייכמן את פסק דין גזר, שהיווה "קו פרשת מים בהתייחסות רשות המיסים לתהליכי הקליטה בקיבוצים כרכישת זכות במקרקעין" והדגיש "צריך להיות מוכנים וערוכים לדברים האלה מראש". בהתייחס לסוגיית היטלי ההשבחה אמר, כי היות ובתחום זה למועצות האזוריות יש שיקול דעת כמה לגבות וכמה פטור לתת, הוא ממליץ  לקיבוצים להתארגן יחד ולבנות כוח משותף מול המועצות האזוריות וראשי המועצות. בסיכום דבריו נגע רייכמן במציאות הכלכלית ואמר כיום יש קיבוצים רבים שיש להם עודפים פיננסיים בעו"ש, שבשל האינפלציה נשחקים בקצב של 5% בשנה, ולכן מומלץ להם לשקול מסלולי השקעה לטווח קצר ובינוני שיתנו תשואות טובות לקיבוץ.

"יזמות קואופרטיבית בקיבוצים טובה לכולנו"

אחד האפיקים הכלכליים והחברתיים שמקדמת התנועה הקיבוצית בשנים האחרונות הם קואופרטיבים. בשיחה בין רו"ח דורון שטיין ועו"ד מרב ניב, סקרו השניים את יתרונות וייחודיות הקואופרטיבים בקיבוצים, המשלבים כלכלה וחברה, ולכן משקיעים פחות ששים להשקיע בהם. "יזמות קואופרטיבית טובה לקיבוצים" ציינו השניים, והמליצו להקים קואופרציה שתחזיק מעמד לשנים רבות קדימה, בתחומים שעוסקים במזון, אוכל, לוגיסטיקה ועוד. כמו כן מומלץ לחשוב איך אפשר לייעל תהליכים, ולחסוך זמן, עובדים וכסף. המלצות נוספות ליזמים הם להקים עסק שמושפע פחות מעונתיות, ולבנות מערכת כספים מקצועית והנהלה חזקה ומעורבת לצד המנכ"ל.


נמשכת המסורת בכנס ההנהגות: הוצגה רשימת "צעירים משפיעים" 2023

נבחרת "הצעירים המשפיעים" הוצגה גם השנה בכנס ההנהגות. הם נבחרו אחרי תהליך של המלצות, עמידה בקריטריונים ודיוני ועדה ציבורית. קבלו אותם!

הנבחרת

נבחרת המשפיעים וחברים.

במסגרת פעילות 'רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית' ובשיתוף תנועת הקיבוץ הדתי, נבחרו בפעם השביעית 20 נבחרות ונבחרי המשפיעים של המחר בקיבוצם, באזור או ברמת המדינה. תהליך הבחירה כלל המלצות ועבודת של ועדה ציבורית. הם עלו לבמה לקול תשואות הקהל. זו רשימת הנבחרים 2023:

אמיר תיבון (נחל עוז) תקשורת, ברק גולדשמידט (שדה אליהו) חדשנות, גלי הוכמן ברשאי (פלך) מרחב אזורי, גלעד בלנק (מגן) מזכיר קיבוץ, מורן אלוני (טירת צבי) מפקחת אזורית משרד הרווחה, מעין נער (עין גב) מרחב אזורי חינוך וצעירים, מתן מרום (גבעת חיים מאוחד) מנהל מחוז בחטיבה להתיישבות, נחשון אלוני (עין החורש) פוליטי ציבורי, נטע אראלי בן אור (העוגן) חינוך אזורי, אופיר חמל (מעיין ברוך) ניהול אזורי של ותיקי הגליל, שי חמדי (שריד) חקלאות, שאול ישראלי (כנרת) מפקד בכיר צה"ל, סמדר כהן (חצור) ועדת צעירים, ינון ערב רמתי (מעגן) רכז הקהילה הגאה באזור, מיה זולטי (יגור) אקדמיה, נופר גולדברג צור (געש) יו"ר קיבוץ. צעירים מבטיחים: עדן רימון (חצרים) מנהלת תקשורת בית הנשיא, אבשלום סל (עין שמר) מכינת חביבה רייק.      

עד כאן הפעם,

אנחנו מאחלים סוף שבוע נעים ושבת שלום ולכולם. 


 

 

 

 

 
 
 

מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
 

יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 

2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg

 

color-facebook-48.png

color-link-48.png

 

 

 

 

הוספת תגובה חדשה