דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

השבוע בתנועה ובקיבוצים: דיווח מההפגנות שהיו והמתוכננות, הכל מוכן לכנס ההנהגות, מסע בקיבוצי הערבה, תקציב לשיפוץ הדיור לחיילים בודדים, חקלאות, נוער ו...האדום כבר כאן. מוזמנים להתעדכן
המוני דגלים בהפגנה
 16/02/2023
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

אלפי חברות וחברים השתתפו בהפגנה האדירה מול הכנסת ובצמתים

מפגינים
מפגינים בירושלים. צילמה: רותם שניצקי

אלפי חברות וחברי קיבוצים השתתפו בהפגנות נגד ההפיכה המשפטית

מאות אלפי ישראלים השתתפו השבוע (13.2) בהפגנה הגדולה בירושלים בעד הדמוקרטיה ונגד הצעות החוק להחלשתה, ביום בו נדונו בוועדת החוקה של הכנסת הצעות החוק לשינוי מערכת המשפט. המונים הפגינו בצמתים, בהפגנה המרכזית בירושלים, ורבים פשוט שבתו כצעד מחאה נגד מהלכי החקיקה הברוטליים של ממשלת ישראל להחלשת מערכת המשפט. כל אחת ואחד שהיה שם הרגיש את האנגרגיה שהביאו איתן ואיתם אזרחיות ואזרחים שאכפת להם מהמדינה בה הם חיים. 

התנועה הקיבוצית - אשר קראה לכמה שיותר חברים לצאת להפגין - הייתה גם הפעם גורם משפיע בארגון. אלפי חברות וחברי קיבוצים השתתפו במפגן הכוח האדיר, שיצא מהגליל - העליון והמערבי, עם שיירות של אלפי כלי רכב שיצאו ונעו בדרך להפגנה הגדולה בירושלים, ובהפגנות בעשרות צמתים בצפון במרכז הארץ ובדרומה.

בסיום היום אמר ניר מאיר מזכ"ל התנועה "מהלך החקיקה הברוטלי פגש מולו מפגן דמוקרטי אדיר ואופטימי של אהבת ישראל. נמשיך להיאבק. אנחנו ננצח."


שיא המחאה: מוצ"ש – הפגנות בכל הארץ, ביום שני – מאות אלפים מול הכנסת

הלחץ עובד: במוצאי שבת (18.2) וביום שני (20.2) מול הכנסת תועצם ההתנגדות האזרחית להפיכה המשטרית
פירוט ההפגנות במוצאי שבת

המחאה מגיעה לשיא: מוצ"ש – הפגנות בכל הארץ, ביום שני – מאות אלפים מול הכנסת

במוצאי שבת (18.2) וביום שני הקרוב (20.2) תועצם ההתנגדות האזרחית להפיכה המשטרית והמשך דהירת לוין ורוטמן עם החקיקה להחלשת מערכת המשפט, וחוסר היענות הממשלה למתווה הפשרה שהציעו נשיא המדינה, ראשי מפלגות האופוזיציה והנהגת המחאה.  

התנועה הקיבוצית מעורבות בכל מהלכי המחאה. אנשינו נמצאים במטות המאבק, ואלפי חברות וחברי קיבוצים משתתפים בהפגנות מדי שבוע. המחאה עושה את שלה. זה בידיים של כל אזרח ואזרחית להילחם כעת על מדינת ישראל. אנו נמצאים ברגע קריטי ביותר. לא נתקפל אלא נרחיב את המאבק. ביחד ננצח.

בשני הקרוב 20.2: השבתה נוספת ושיתוק צירים ברחבי הארץ החל משעות הבוקר. החל  מהשעה 14:00 : הפגנת ענק נוספת מול הכנסת שתימשך לאורך ההצבעות במליאה על חוקי ההפיכה.
מצורפת כרזה עם ריכוז ההפגנות במוצאי שבת, ושעת קיומן. איש הקשר שלנו לשאלות - יורי קנדל 054-3237722


בשבוע הבא: כנס הנהגות הקיבוצים ה- 9

במרכזו: הנושאי המרכזיים שעל סדר יום הקיבוצים, והמחאה כנגד ההפיכה המשפטית.
האירוע השנתי הגדול של הקיבוצים

בשבוע הבא: כנס הנהגות הקיבוצים

הכנס יעסוק בנושאי המרכזיים שעל סדר יום הקיבוצים, ובסימן המחאה כנגד ההפיכה המשפטית

שש מאות (600) ממלאות וממלאי תפקידים בקיבוצים ישתתפו בכנס הנהגות הקיבוצים ה- 9, שיתקיים בין 21-23.2 במלון לאונרדו ים המלח. מקום מרכזי בנאומים ובפאנלים ייוחד למחאה הציבורית כנגד הצעות החוק של הממשלה להחלשת המערכת המשפטית. בזמן הכנס צפויות להתקיים הפגנות ברחבי הארץ ומול משכן הכנסת. משתתפי הכנס שיהיו מעוניינים בכך יוכלו להשתתף בהפגנה גדולה שניזום בצומת הערבה. 

מושבי הכנס והדיונים בפאנלים יעסקו בקליטה וצמיחה דמוגרפית, פיתוח, בינוי ומסלולי מימון, החינוך כמנוע צמיחה, תרבות השיח ודמוקרטיה בקיבוץ, חקלאות וחדשנות, תעשייה, יזמויות קואופרטיביות, יוזמות לאנרגיה מתחדשת, אתגרי המנהיגות הצעירה, סצנת האמנות בקיבוץ ועוד.

אורחים הכנס השנה הם שר החקלאות ופיתוח הכפר, רנ"צ בדימוס רוני אלשיך, ח"כ בני גנץ – יו"ר "המחנה הממלכתי", ח"כ מרב מיכאלי - יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יאיר לפיד, יו"ר האופוזיציה ומפלגת יש עתיד, ח"כ רם בן ברק, ח"כ איציק קרויזלר, ח"כ אלון שוסטר, שי חג'ג' - יו"ר מרכז השלטון האזורי, עו"ד שלומית שיחור רייכמן - רשמת האגודות השיתופיות, עו"ד עמית יפרח - מזכ"ל תנועת המושבים, שרה עברון - מזכ"לית הקיבוץ הדתי, ראשי ארגוני המחאה הציבורית, ראשי מועצות אזוריות ומקומיות, ואישי ציבור נוספים.  

הכנס יועבר בשידור חי רצוף בעמוד הפייסבוק של התנועה הקיבוצית. באתר התנועה יימסרו עדכונים שוטפים. 


מסע מטה התנועה בקיבוצי חבל אילות

מה חדש בערבה? מטה התנועה סייר בקיבוצים אליפז, סמר, לוטן וקטורה, נפגש עם מטה המועצה האזורית ופורום מנהלי ומנהלות הקהילה. אלה רשמי המסע
לוטן. קרוב לגבול עם ירדן
בקיבוץ לוטן. קרוב לגבול

מטה התנועה ביקר בקיבוצים בחבל אילות

מטה התנועה הקיבוצית סייר בשבוע שעבר (6-7.2) בקיבוצים אליפז, סמר, לוטן וקטורה שבערבה הדרומית, שם נפגש עם ממלאי תפקידים וחברים, עם ממלאות וממלאי תפקידים במועצה האזורית חבל אילות, המקדמת תוכנית "קהילה צומחת", שנועדה להגדיל את מספר התושבים בחבל ל 8,000 איש עד שנת 2030. כמו כן נערך מפגש עם פורום מנהלות ומנהלי קהילות בקיבוצי האזור. 

המפגשים בקיבוצים היו מעניינים, וכללו מפגש עם חברים וממלאי וממלאות תפקידים, סיור ברחבי הקיבוץ ובענפיו, היכרות ושיחה על מאפייניו הייחודים של כל קיבוץ, העלאת צרכים ייחודיים, ונושאים לעזרה פרטנית ולאזור כולו. הסיור תוכנן, הוכן ולווה בידי רוני שני מור, מאילות, רכזת האזור מטעם התנועה. 

באליפז  67 חברים, גמלאי אחד בלבד, יותר ילדים מחברים, והשנה יחגגו 40 בסימן חידוש הקליטה וחיזוק הקהילה. בסמר שהוקם ב- 1976 ממשיכים לשמור על אורח חיים שיתופי ייחודי, בקיבוץ 111 חברים, וכלכלת, מחפשים שותפים לחיזוק כלכלת הקיבוץ, הנשענת על חקלאות - תמרים ורפת, מסגריה לשדות סולאריים, מערכות בקרה לחקלאות, ואתר אירוח סדנאות ואירועים. 

קיבוץ לוטן יחגוג אף הוא 40 השנה, שייך לזרם היהדות הרפורמית. בקיבוץ 59 חברים, ומספר גדול יותר של ילדים. כלכת הקיבוץ נשענת על חקלאות (תמרים), תיירות, רפת ואנרגיה סולארית. יעדי הקיבוץ הם הרחבת הקליטה, הקמת שכונת צעירים, שותפות תיירותית עם רשת מלונות "מטיילים", המשך פיתוח ענף האנרגיה המתחדשת, ואיתור מקורות הכנסה נוספים לאיזון הירידה ברווחיות התמרים. בקטורה יחגגו השנה 50 עם 179 חברים ויוזמות פיתוח רבות. כלכלת הקיבוץ כוללת חקלאות, שירותי הנה"ח, תיירות כפרית, אנרגיה סולארית, מפעל אצות ובירה מקומית מוצלחת. הקיבוץ מקדם קליטה תוך שימור וחיזוק חיי השיתוף והזהות המיוחדים. 

בסיום הביקור הודה ניר מאיר לראש המועצה, ד"ר חנן גינת, למארחים בקיבוצים השונים ולרוני שני מור אשר ארגנה את הסיור ואמר כי כל ביקור בחבל אילות מעורר התרגשות רבה, נוכח הרוח החלוצית והייחודית של "אנשי המדבר" יוצאי הדופן שבנו שם את ביתם. התנועה הקיבוצית גאה מאוד על תרומתה למבצעי הבניה המרוכזת בקיבוצי החבל, ותתרום גם בעתיד את חלקה בכדי לקדם את פיתוח קיבוצי חבל אילות ושגשוגם.

כתבה נרחבת על הביקור באתר התנועה. 


בשורה: קק"ל תממן שיפוץ דירות חיילים בודדים בקיבוצים

התקציב יאפשר לקלוט עוד חיילים בודדים רבים ולספק להם בית חם ודיור ראוי המגיעים להם כל כך
דיור ראוי בחופשות
דיור ראוי בחופשה מהצבא

קרן קיימת לישראל אישרה תקציב של 10 מיליון ₪ לטובת שיפוץ ושדרוג בתים בהם דירות ל"חיילים בודדים" בקיבוצים בצפון ודרום הארץ, שיענו על הקריטריון של פרישה גיאוגרפית. התקצוב המכובד הזה מתווסף לתקציב קודם בסך 4 מיליון ₪, מאמצע שנת 2022, לשיפוץ דירות עבור "חיילים בודדים" בשמונה קיבוצים ב"עוטף עזה".  

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות חברתית, יעל אייזנר מנהלת מחלקת חיילים בודדים ואיציק עוז שותפה למחלקה הודו בחום לשותפים בקרן קיימת לישראל שחוללו מפנה אמיתי באישור פרויקט כה נרחב, שיאפשר לנו לתת בית חם לעוד חיילים בודדים, ולסייע לקיבוצים המעוניינים לתרום לחברה הישראלית להצליח בכך. יעל אייזנר שמנהלת את יחידת החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית לא הסתירה את התרגשותה מההחלטה. היא ציינה כי משאב הדיור הוא החסם העיקרי של קיבוצים לקלוט עוד חיילים בודדים. היא ושותפה במחלקה, איציק עוז, הודו בחום לרני טריינין (בית ניר) בתפקידו כסגן יו"ר קק"ל, שעזר לאשר את בקשת התנועה הקיבוצית לתקצוב שיפוץ דירות בקיבוצים נוספים, ועל העבודה המסורה של אנשי קק"ל בכל הקשור לעזרה לחיילים הבודדים.

מצורף קישור להרשמה ראשונית להיעזר בתקציב:

סקר לקיבוצים המעוניינים לשדרג תשתיות כולל שיפוץ מבנים לטובת פרויקט אימוץ חיילים בודדים בקיבוצים (monday.com)

אנחנו לרשותכם – יעל אייזנר ( 0525358793 ) איציק עוז ( 0507677920 ).


התערוכה החקלאית בערבה משכה אלפי מבקרים מהארץ והעולם

חברי כנסת, מזכ"ל התנועה, ראש המועצה ואורחים בתערוכה

אלפי מבקרים בתערוכה החקלאית בערבה

התערוכה החקלאית במו"פ ערבה תיכונה וצפונית משכה אליה השבוע אלפי מבקרים, מקיבוצים, מושבים ואורחים רבים מכל רחבי הארץ. שטח התערוכה השתרע על פני 20 דונם, והוא היה ססגוני מאוד. הציגו בו מעל 200 חברות מהארץ והעולם, את החידושים העדכניים ביותר בתחומי חקלאות מדייקת וחדשנית, רכבי שטח, מיכון מתקדם, חשמל סולארי, חיסכון במים, זנים חדשים של ירקות ועוד.  

בין החקלאים שררה תמימות דעים בדבר הצורך לבטא את העובדה שישראל הפכה עם השנים לא רק למעצמה חקלאית, אלא גם למעצמה טכנולוגית בתחום החקלאות, והתקווה כי הממשלה הנוכחית תעשה הכול בכדי לשמור ולתמוך בהתיישבות העובדת ובחקלאות.


הסתיים מחזור במכינת רעות: 120 החניכים ממשיכים לשירות המשמעותי הבא

כי רעות שכזו...
חניכי המכינה בערב הסיום

"רעות" שכזו

הסתיים מחזור ה' של 120 חניכי מכינת רעות, המשותפת לתנועת החלוץ והתנועה הקיבוצית: חזונה - עבודה עם נוער בפריפריה, מפגש אנושי חוצה מגזרים, שירות משמעותי ויצירת מנהיגות צעירה מאוחדת וערכית

ביום ראשון התקיים ערב סיום למחזור ה׳ ״של מכינת רעות למנהיגות ישראלית״, שהיא מיזם משותף של תנועת החלוץ והתנועה הקיבוצית לטיפול בנוער מהפריפריה. הטקס התקיים בבית הפלמ״ח והיה בסימן הספר ״סיפורי סבתא״, אותו כותבים חניכי המכינה על בסיס ראיונות ותחקיר על הסיפורים המשפחתיים שלהם. מזכ"ל התנועה, ניר מאיר בירך את המסיימים, בוגרי המכינה הטריים, וקשר בדבריו בין התנועה הקיבוצית, הפלמ"ח, חניכי המכינה ואתגרי החברה הישראלית, ואיחל להם שירות משמעותי מוצלח ובטוח.

המחזור הראשון החל לפעול בקיבוץ יחיעם, לפני חמש שנים וחצי והיו בו כ-40 חניכים. המחזור שמסיים השבוע מונה כ-120 חניכים והוא פעל ביחיעם, בראש הנקרה ובאורנים. 

חזון המכינה הינו צמצום פערים בחברה הישראלית, מפגש אנושי חוצה מגזרים, מעמדות, גאוגרפיה ועדות, ויצירת מנהיגות צעירה מאוחדת וערכית, באמצעות מתן כלים לחיים הבוגרים, חוויית קבוצה משמעותית, הכשרה למנהיגות, הכנה לשירות הצבאי, מעורבות והתנדבות בקהילה ועוד. 


ולסיום,

בתוך הכאוס השורר בארצנו בשבועות האחרונים, אפשר להבחין בימים האחרונים בכלניות (ואולי אלה נוריות או פרגים?) ראשונות, כמו זו שצולמה באזור מגידו. ועוד מעט נראה מרבדים שלמים שלהן בפינות קסם רבות בארץ. זו האופטימיות.
אדום עולה.
אדום עולה.

עד כאן הפעם. 

מוזמנים להמשיך לעקוב אחרינו בדף הפייסבוק ובאתר התנועה.
סוף שבוע נעים ושבת שלום לכולם 


 
ממשיכים במחאה
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה