דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

מיהם הקיבוצניקים שקיבלו כנפי טיסה השבוע? הודעה חשובה לקיבוצים וחברים המבוטחים בפוליסת הבריאות הקולקטיבית של התנועה הקיבוצית. החלה ההרשמה לכנס ההנהגות הקיבוצים ה-9! כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
קורס טייס
 
 29/12/2022
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

חתכו את השמיים

בין 41 החניכים והחניכות שסיימו בהצלחה את קורס טיס 185 עמדו על מגרש המסדרים בחצרים גם מ' מקיבוץ במועצה אזורית עמק המעיינות, נ' מקיבוץ באזור ירושלים, ט' מקיבוץ במועצה האזורית בני שמעון וא' מקיבוץ במועצה האזורית מגידו. גם הפעם היוו הקיבוצניקים כעשרה אחוזים מהמסיימים – הרבה מעל חלקם באוכלוסייה. טוסו בשלום וחזרו בשלום
צילומים: דובר צה"ל
צילומים: דובר צה"ל

טקס סיום קורס טיס מספר 185 נערך ביום רביעי בצהריים בבסיס חיל האוויר בחצרים, במעמד נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, ראש הממשלה, ח"כ יאיר לפיד, שר הביטחון, ח"כ רא"ל במיל' בני גנץ, הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקדים נוספים ומשפחות הבוגרים. הטקס הפעם הינו בסימן 40 שנה להקמת בסיסי הדרום של חיל האוויר. את הקורס סיימו 41 חניכים וחניכות - מתוכם 39 גברים ושתי נשים - שעברו הכשרה מקצועית בת שלוש שנים בבית הספר לטיסה. עם סיום הכשרתם זכן הבוגרים והבוגרות לענוד כנפי טיסה, יצטרפו לחוד החנית של צה"ל ויובילו את הפעילות המבצעית של חיל האוויר בשנים הבאות.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ברך את מסיימי קורס טיס 185: "רק בשבוע שעבר התקיים מסע י"ב של התנועה שעסק בשירות משמעותי ותרומה לחברה, וביקשתי בטקס הסיום מהמשתתפים לא לוותר על שירות צבאי ארוך יותר וקצונה בגלל שיצאו לשנת שירות, אלא גם וגם. גם בקורס הנוכחי יש מי שעושה זאת. ברכות מקרב לב לבני הקיבוצים ובוגרי שנת השירות של התנועה שסיימו את הקורס המפרך ושאפו ענק להם, להורים הגאים וגם לקיבוצים ולחינוך הקיבוצי".

הכירו את מסיימי קורס טיס 185 שלנו:

סגן מ', טייס מסוקים מקיבוץ במועצה האזורית עמק המעיינות: לפני גיוסו לקורס טיס התנדב לשנת שירות דרך התנועה הקיבוצית בכפר נוער המיועד לנוער בסיכון, שם היה בקומונה עם סגן נ', המסיימת את הקורס יחד אתו במגמת תובלה. בזמנו הפנוי, אוהב לשחות, לרוץ, לטייל ולרכוב על אופנוע. למ' שני אחים גדולים הלוקים ב"תסמונת X שביר", ובטור חשוף ומרגש שכתב הוא סיפר על החיים עם שני אחים אוטיסטים והסביר כיצד זה דווקא פיתח אותו וגרם לכך שהיום הוא עונד כנפי טיסה גם בזכותם.

סגן ט', טייס מסוקים מקיבוץ במועצה האזורית בני שמעון: לפני גיוסו לקורס טיס, התנדב לשנת שירות בקהילה יהודית בחו"ל, דרך הסוכנות היהודית. בזמנו הפנוי הוא אוהב לטייל, לשחק כדורעף, לבשל, לקרוא ולכתוב. אביו היה בעבר בכיר בתאגיד אזרחים עובדי צה"ל וסיים את שירותו הצבאי בדרגת אל"מ. דודתו של סגן ט' נרצחה בפיגוע באוטובוס בבאר שבע בשנת 2004, והוא מספר שעל אף שהיה קטן, האירוע השפיע עליו רבות וליבה את רצונו לתרום למדינה ולהגן עליה.

סגן א', נווט קרב מקיבוץ במועצה האזורית מגידו: בזמנו הפנוי הוא אוהב לשחות, לצלול, לטייל ולקרוא. לא תמיד הוא שאף להגיע לתפקיד בצוות אוויר אבל היה לו חשוב לבצע תפקיד משמעותי בשירות הצבאי והוא הגיע למיונים לקורס הטיס, עבר את הגיבוש והתקבל. סבו היה בעברו מפקד שייטת 13.

סגן נ', טייס קרב מקיבוץ באזור ירושלים: הראשון בקיבוצו ובמועצה האזורית כולה שמסיים קורס טיס. הוא בן לאמא יחידנית שהגיעה מתאילנד והתחתנה עם אביו, חבר הקיבוץ, שחי כיום בארה"ב. בזמנו הפנוי הוא אוהב לבשל, תחביב שרכש בעקבות בישול משותף עם אמו של אוכל תאילנדי עם אמו. חלומו הוא לפתוח ביום מן הימים מסעדה משלו.


באנר כנס ההנהגות התשיעי - ההרשמה החלה

הודעה לקיבוצים וחברים המבוטחים בפוליסת הבריאות הקולקטיבית של התנועה הקיבוצית "מגן בריאות מורחב לקיבוץ"

עקב התייקרויות שירותי הבריאות בארץ ובעולם וניצול מיטבי של המבוטחים את סעיפי הכיסוי בפוליסה מיטיבה זו החליטה חברת הביטוח על התאמת גובה דמי הביטוח של הפוליסה לשנת 2023. לאחר מו"מ עיקש סוכם כי מבוגר המבוטח בכל רבדי הפוליסה יידרש לתוספת חודשית
של 35.5 ש"ח. על מנת למנוע אי הבנות ואי-דיוקים אנו מבקשים לעדכן את הקיבוצים והחברים המבוטחים
בכל הפרטים
לוגו התנועה הקיבוצית

בשבוע שעבר נשלח מכתב עדכון מהתנועה הקיבוצית אל 221 הקיבוצים והמושבים, ועשרות אלפי החברים המבוטחים בפוליסה הקולקטיבית "מגן בריאות מורחב לקיבוץ". במכתב הודיעו מנהלי הפוליסה, על החלטת חברת הביטוח להתאים את גובה דמי הביטוח (הפרמיה) לשנת 2023. הצורך בהתאמה נדרש בשל התייקרויות שירותי הבריאות בארץ ובעולם, כולל תרופות, בדיקות, ניתוחים וטיפולים, מחד, ומאידך ניצול מיטבי של המבוטחים את סעיפי הכיסוי בפוליסה מיטיבה זו. שתי עובדות אלה יחד יצרו מצב כי כבר בשנה הראשונה של תקופת הפוליסה הנוכחית, שהחלה מיום 1/8/2021, צברה הפוליסה הפסדים משמעותיים הנובעים מפער שנוצר בין גובה הפרמיה ששילמו המבוטחים לבין גובה התביעות שכוסו בפועל.

בחודשים האחרונים ניהלו אנשי מקצוע בתנועה הקיבוצית משא ומתן עיקש, להתאמה מינימלית של גובה דמי הביטוח, בכדי שהתוספת  שיצטרכו החברים לשלם תהיה נמוכה ככל האפשר. בסיום המשא ומתן סוכם כי מבוגר המבוטח בכל רבדי הפוליסה יידרש לתוספת חודשית של שלושים וחמישה וחצי שקלים (35.5 ש"ח). תנאי הפוליסה מבטיחים כי "כולם מבוטחים" - כל חבר וחברה וילדיהם זכאים להצטרף, אין מגבלת גיל להצטרפות ואין גיל יציאה. בנוסף קיים "חלון הצטרפות" בתנאים מיוחדים ללא חיתום רפואי וללא תקופת אכשרה לזכאים. הפרמיה עצמה הינה אחידה לכל הגילים ולכל הקיבוצים, בשונה מהנהוג בשוק לפיו גובה הפרמיה מתייקר ככל שהמבוטח עולה בגיל, ובמיוחד בגילי הזיקנה.

במכתב אל הקיבוצים והמושבים המבוטחים, הדגישה מנהלת הפוליסה, עו"ד רעות גולדסטין מהמחלקה המשפטית בתנועה הקיבוצית, כי על מנת שהקיבוצים יוכלו לשמור על רצף ביטוחי בפוליסה עבור חבריהם המבוטחים עליהם להעביר אישור בכתב על הסכמת חבריהם לשלם את דמי הביטוח המעודכנים כבר בהקדם. קיבוצים אשר לא יעבירו את האישור הנדרש בזמן (אחרי אישור שיתקבל באסיפה) תבוטל עבורם האפשרות להמשיך ולבטח את חבריהם בפוליסה זו.


באנר כנס החקלאות ה-1

מחזור חורף 2022 של גרעין צבר יצא לדרך

בחמישי בערב התקיים בכפר "צבר" במרכז הקליטה של רעננה טקס פתיחת גרעיני החורף של צבר. 100 עולים חדשים מרחבי העולם, חניכי גרעין צבר של תנועת הצופים, שייקלטו בעין החורש, לביא ובכפר צבר לקראת גיוסם לצה"ל כחיילים בודדים בחודשים הקרובים. לאחר הטקס התקיים אירוע פרידה מאלון קובה, מנהל גרעין צבר שמסיים תפקיד לאחר שבע שנים
גרעין חורף 2022 של צבר

בעיניים נוצצות מהתרגשות ובלב פועם בחוזקה הגיעו היום העולים חדשים, חניכי גרעיני צבר, ליום המיוחל. יום פתיחת גרעיני החורף של צבר הוא סיומו של תהליך ארוך שהחל ברצון שהתעורר בצעירים אי שם בעולם לעלות לישראל ולהתגייס לצה"ל כחיילים בודדים, תהליך היכרות עם צופים גרעין צבר ובדיקה הדדית ולבסוף מיון והתאמה, גיבוש קבוצה לגרעין והכוונתם לקיבוצים ולכפר צבר ברעננה. במקרה, או שלא, היום מלאו ארבע שנים לפרידה מצביקה לוי ז"ל, האבא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית.

מדובר במחזור החורף הגדול ביותר בשנים האחרונות ובו 100 עולים ועולות, אשר יתפצלו לשלושה מרכזים: כפר צבר רעננה, שהוא הגדול ביתר שקולט את חניכי התוכנית (גרעין אמריקה הלטינית והגרעין הבינלאומי), קיבוץ לביא (הגרעין הדתי) וקיבוץ עין החורש (גרעין צפון אמריקה). עין החורש ולביא הם שניים מתוך 21 קיבוצים בהם פועל גרעין צבר. בשבועות האחרונים עמלו בשני הקיבוצים ללא לאות כדי לייצר עבור העולים בית מזמין וטוב, והתבצעו עבודות שיפוצים, הצטיידות והתאמות. מדובר בשתי קהילות דומות וגם שונות שהתארגנו בצורה מעוררת השראה בשביל לקלוט ולשלב עוד גרעין בצורה מיטבית.

בדברים שנשאה בטקס יעל אייזנר, מנהלת מחלקת חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית, היא ברכה את הצעירים האמיצים על ההחלטה לעשות עלייה ולשרת בצבא, והבטיחה להם ולהוריהם כי "התנועה הקיבוצית תעשה הכל על מנת שלא יפסיקו לחייך, שיהיה להם בית נהדר בקיבוץ ושיצליחו בצבא ובישראל".


באנר כנס החינוך ה-8

החלה ההרשמה
לכנס הנהגות הקיבוצים התשיעי!

כנס הנהגות הקיבוצים ה-9

מזמינים אתכם ואתכן גם השנה לשלושה ימים של למידה משמעותית, מפגש ודיאלוג סביב נושאים הנמצאים על סדר יומו של הקיבוץ הבודד, הקיבוצים כולם והמדינה.

פרטים נוספים בהמשך....
 

לחסויות ותצוגה בכנס: עדי כהן - 0505704468


באנר משקארד

ההתיישבות היהודית בגליל מופלית לרעה - תגובה לביקורות על המהלך הציבורי
להצלת הגליל

בשבוע שעבר פרסמנו ידיעה על המפגש לגיבוש דרכי הפעולה מול הממשלה החדשה לחיזוק ההתיישבות והביטחון באזור לב הגליל, שהתקיים במועצה האזורית משגב. הידיעה הובילה למאמר ביקורת בעיתון "הארץ" שכלל האשמות בדברים שלא נאמרו או נכתבו ולפניות שונות להבהרות. אנו מביאים את תגובתם של משתתפי המפגש שהתפרסמה בעיתון היום (חמישי, 29.12), על מנת להעמיד דברים על דיוקם
משתתפי המפגש בשבוע שעבר בסיור במועצה האזורית משגב
משתתפי המפגש בשבוע שעבר בסיור במועצה האזורית משגב

ברצוננו להגיב על דברי עודה בשאראת במאמרו "מפגש שייזכר לדיראון עולם" ("הארץ", 26.12). תמיד היו יהודים בגליל, ותמיד יהיו יהודים בגליל. גם נוצרים, דרוזים ובדואים. גם עלאווים וצ'רקסים, וכמובן גם מוסלמים. כל צעיר ערבי נוצרי שעוזב את הגליל ועובר לחיפה, זו אבידה לגליל ופגיעה בביטחון ובכלכלה ובחוסן של מדינת ישראל. כל בדואית שנאלצת להעתיק את מקום מגוריה למרכז הארץ כדי למצוא פרנסה כאחות, או מורה, או מהנדסת, או מנהלת, זו אבידה לפוטנציאל לפיתוח הגליל. כל תושב שנאלץ לפנות לצורך השכלה גבוהה לירדן או לאירופה, הוא אינדיקציה לתת־פיתוח של הגליל. האלימות בחברה הערבית היא תוצאה של הזנחה והעדר טיפול ממושכים.

המדינה מחויבת לפעול לסגירת הפערים בין הפריפריה למרכז. הגירה שלילית מהגליל ועזיבה של צעירים מגדילות את הפערים. הגליל הוזנח, והפערים התרחבו. כל השקעה בגליל היא ברוכה. שיווק של קרקע בבעלות המדינה לזוגות צעירים ובני המקום שהם מחוסרי דיור, במחיר בר השגה, מתבצע בהיקפים גדולים בכל יישובי החברה הערבית בגליל. כמו כן מקודמות תוכניות מתאר להכפלה והשלשה של האוכלוסייה ביישובי החברה הערבית. ומי נשכח מאחור? דווקא המיעוט (15% ב"לב הגליל") היהודי.

החסמים המוצבים בפני הצעירים הרוצים לבנות את בתיהם ביישובי הגליל המרכזי היו נושא המפגש שנערך במועצה האזורית משגב שבשאראת התייחס אליו במאמרו. אנחנו, אנשי ציבור והתיישבות, המייצגים תנועות התיישבות ותיקות, ציוניות, ועתיד המדינה והגליל בתוכה, על תושביו היהודים ותושביו הלא־יהודים, חשוב לנו — הגענו והתרשמנו. המפגש הוא תחילתו של שילוב ידיים לטובת חיזוקו של הגליל והשפעה לשינוי ההתייחסות הממשלתית אל חבל ארץ חשוב זה. עזרה בקידום הצעדים הללו היא אינטרס של כל תושבי האזור ושל כל מי שעתיד הגליל וחוסנו חשובים לו. גזענות — לא! ציונות ופיתוח הפריפריה והמרחב הכפרי לטובת כל התושבים, בלא הבדל דת, לאום, גזע ומין — בהחלט כן!


באנר ביטוח חקלאי

תמונת השבוע: גשם, יש דבר כזה

ילדי אילות נהנים בשלולית
ילדי אילות נהנים בשלולית. צילום: רוני שני מור

החורף הזכיר לנו השבוע את קיומו עם יומיים של ממטרים עזרים. כמויות גשם יפות ביותר נרשמו באזור רחובות, ואפילו בקיבוץ הדרומי ביותר בארץ - אילות - זכו לגשמי ברכה שגרמו לכך שגם בחורף שחון עד כה הכמויות שירדו מהוות 115% מהממוצע העונתי עד עכשיו. ילדי הקיבוץ ניצלו זאת למשחק מהנה בשלוליות, ולנו זה הזכיר את השיר "בתוך שלולית המים" של צוות הווי הנח"ל, אותו כתבה מירה מאיר והלחין שלום חנוך.

בתוך שלולית המים
השמש רוחצת פנים
ננעל את המגפיים
וכבר אנחנו בפנים
נשבור אותה חת-ושתים
לאלף שברים משונים


פייסבוק התנועה

הביקוש הגדול להיקלט בקיבוצים הגיע
גם למהדורת השבת בערוץ 13

שנת 2022 נסגרת כשנת שיא בביקוש למגורים בקיבוצים, כאשר עוד ועוד משפחות חולמות לא רק על בית צמוד קרקע ופיסת ירוק, אלא בעיקר על חיי קהילה. המחסור בקרקעות זמינות לבנייה מייצר רשימות המתנה ארוכות וכתבת מהדורת השבת בערוץ 13 התלוותה לנקלטים ולכאלה שמעוניינים להיקלט

הדס ומאור מרוצים מהמעבר לתל קציר לפני מספר שבועות, חגית וליפז עברו למענית לאחרי הרבה שנים של חיים בעיר והן המשפחה הגאה הראשונה בקיבוץ, ואילו שרה ועופר משתוקקים להתקבל גם כן למענית אך רשימת ההמתנה ארוכה....

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "אנחנו פשוט מתוסכלים מזה שאנחנו לא יכולים להיענות לאפילו שלושים אחוז מהביקוש הזה. 10 שנים המדינה מנעה מאיתנו לבנות והשינוי שקרה עכשיו בגישה הוא מאוחר מדי ויצר גירעון עצום".

 
באנר מרכז קליטה

מחזור שני של קורס גישור קיבוצי יוצא לדרך

נפתחה ההרשמה למחזור השני של קורס גישור לממלאות וממלאי תפקידים בקיבוצים שייפתח ב-27 בפברואר 2023. הקורס נבנה כשיתוף פעולה בין קבוצת גומא-גבים והתנועה הקיבוצית ומטרתו לחזק את ההנהגות הקיבוציות בהובלת שיח בין אישי וקהילתי מיטבי
צילום: רון כהן פרירא, כפר מסריק
צילום: רון כהן פרירא, כפר מסריק

הובלה בקיבוץ מזמנת, לצד משמעות וסיפוק, גם ריבוי ממשקים טעונים והתמודדות מתמשכת עם קונפליקטים, קטנים כגדולים. על מנת לחזק את ממלאות וממלאי התפקידים, לצמצם שחיקה ולהעשיר את ארגז הכלים הניהולי והאישי, פותחת התנועה הקיבוצית בסוף פברואר מחזור שני של קורס גישור ייעודי לממלאות וממלאי תפקידים.

הקורס נבנה כשיתוף פעולה בין קבוצת גומא-גבים והמוסד לבוררות וגישור ואגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית ותנחה אותו עו"ד מרב מירון-גורן (רוחמה), מנחה ומגשרת מנוסה. הוא יכלול 11 מפגשים, שמונה מתוכם בזום ושלושה בבית התנועה ביקום.

המחזור הראשון של הקורס הסתיים בחודש יולי האחרון והיה מוצלח ומשמעותי. השתתפו בו ממלאות וממלאי תפקיד מתחומים מגוונים: ניהול קהילה, מש"א, בריאות ורווחה, ניהול עסקי, תרבות, צמיחה וקליטה, שיוך דירות וצעירים. רוני רוזנצוויג, המנהל העסקי של להבות הבשן, הגדיר את הקורס, "קורס חובה לכל בעלי התפקידים בקיבוץ. הקורס נותן כלים מעשיים ומהווה פתח לעולם הגישור, שמשלב תיאוריה יחד עם פרקטיקה תוך שימוש בסימולציות מהחיים הקיבוציים".


באנר כנס ההנהגות ה-9 נפתחה ההרשמה גודל שונה

מאמץ קטן = עזרה גדולה לקבלת תמונת מצב עכשווית על צעירי וצעירות הקיבוצים

רשת הצעירם של התנועה הקיבוצית פרסמה לפני מספר שבועות את "סקר צעירות וצעירי הקיבוצים 2022". היעד הוא מענה על הסקר של לפחות 400 צעירות וצעירים מ-180 קיבוצים על מנת לקבל תמונה מצב כמה שיותר מדויקת, ואנו זקוקים לעזרתכם!
סקר הצעירים 2022 יוצא לדרך

בשנה שעברה התמקד סקר הצעירים בהשפעות תקופת הקורונה על הצעירים בקיבוצים, וממצאיו הניחו תשתית לתוכנית העבודה של "הרשת", וסיפקו לממלאי וממלאות התפקידים והעוסקים התחום הצעירים בקיבוצים נתונים ותובנות לדיונים והחלטות בתחום. השנה, מטרת הסקר היא לגבש תמונת מצב עדכנית של צעירי וצעירות הקיבוצים במציאות של שינויים בשוק העבודה, חסמי דיור ובצורך בשייכות ובקהילה. כמו כן, הסקר יעזור למובילי ולמובילות תחום הצעירים בקיבוצים בכך שיצביע על הנושאים המעניינים את קהל היעד שלהם ברמה האישית, המקצועית והקהילתית. 

השאלון מורכב מארבעה שלבים: מידע אישי קצר, שאלות על מערכת היחסים בין הצעיר.ה לקיבוץ, שאלות על תחום הצעירים בקיבוץ ובפרט ועדת הצעירים ולבסוף, שאלות על ציפיות והקשר עם רשת הצעירים.

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית: "בשנים האחרונות אנו עדים לבני ובנות קיבוץ צעירים רבים שמבקשים ומבקשות לחזור ולהיקלט בקיבוצים בהם נולדו וגדלו, או כאלו שמבקשים להצטרף מבחוץ, כבעלי משפחות צעירות או אפילו רווקים. לא פעם נתקלים אותם צעירים בחסמים שונים ומגוונים או קשיים הנובעים מחוסר הידע או ההבנה בקיבוץ לגבי צרכיהם או מה שחשוב ומעניין אותם. מענה רחב של כמה שיותר צעירים וצעירות מהקיבוצים על הסקר יעזור לנו ולמובילי התחום בקיבוצים להבין ולדייק את הדברים באופן שיקל את הקליטה וההשתלבות בקיבוץ אליו שבו".


באנר כנס החינוך ה-8

הזמנה לישיבת מועצת התנועה הקיבוצית

לוגו מזכירות התנועה הקיבוצית

ישיבת מועצת התנועה הראשונה לשנת 2023 תתקיים ביום חמישי י"ב בטבת תשפ"ג,  05.01.2023, בשעה 09:00 - באמצעות הזום.

על סדר היום

  1. אישור פרוטוקול מועצה 4/2022, מיום 15.09.22
  2. ממועצה למועצה
  3. אישור תוכנית עבודה לשנת 2023 (לחצו כאן לקריאת התכנית)
  4. אישור תקציב התנועה לשנת 2023
  5. אישור המלצת ועדת גיוס רחבה - יו"ר וחברים בוועדה לבחירת מזכ"ל התנועה. מוצעים:

לתפקיד יו"ר הוועדה:   עו"ד יעקב דרומי – מצר
לתפקיד חברי הוועדה: חוה טבנקין – עין חרוד מאוחד
                                 מיכל מאיירס – פלך
                                 גור מלמד – כנרת
                                 אילת שרון וולובסקי – המעפיל
                                 דב אביטל – מצר
                                 אמרי מזור – געש
                                 עו"ד קרן מיכאלי יעקובוביץ – להבות חביבה
                                 חגי קליגר - אלונים
ממלאי מקום:              יונתן פרידמן – חולתה
                                 סדי זינגר - כברי           

  1. אישור דוחות כספיים תק"צ אגודה שיתופית 2021 (לחצו כאן לקריאת הדוחות)

מזכירי הקיבוצים/מנהלי הקהילות מתבקשים לוודא את השתתפותם של  צירי/ נציגי הקיבוץ  במועצה, המהווה, כידוע, את "אסיפת הקיבוצים" על כל המשתמע מכך. להזכירכם, כציר במועצה מטעם קיבוץ יכול לכהן רק מי ששמו מופיע בפנקס החברים של אותו הקיבוץ.


באנר ביטוח חקלאי

קול קורא: תמיכת "חבצלת החדשה" לשנת 2023 לגופים ופעילויות שטרם נתמכו

חבצלת החדשה מזמינה גופים ופעילויות של התנועה הקיבוצית או הקשורים אליה, שלא נתמכו על ידי התנועה במהלך שנת 2022, להגיש בקשה לתמיכה בשנת 2023
לוגו חבצלת והתנועה

קריטריונים מנחים לבחינת הבקשות:

  • הפעילות תואמת את חזון ומטרות חבצלת החדשה ותורמת לחברה הישראלית ברוח ערכי התנועה הקיבוצית.
  • הפעילות המבוצעת על ידי על ידי גופים הקשורים לתנועה הקיבוצית בלבד.
  • הפעילות תורמת באופן משמעותי לחברה הישראלית.
  • הפעילות מנוהלת ע"י גוף מוכר העומד בתקציבו, בעל הכנסה עצמית נוספת וביקורת ציבורית.
  • הפעילות בת קיימא, מסוגלת להשיג תקציבים ולעמוד ברשות עצמה.
  • מעורבות חברי וחברות הקיבוצים בפעילות.
  • הגוף המבקש את התמיכה הוא זה שמפעיל את הפעילות בפועל.

מה צריך לצרף לבקשה:

  • רקע על פעילות הגוף באופן כללי.
  • תיאור מפורט של הפעילות לה מבוקשת התמיכה.
  • תכנית עבודה ותקציב הפעילות של שנת 2022.

באנר משקארד

טקס חלוקת המלגות השנתי של חבצלת החדשה לחברי התנועה הקיבוצית

לוגו תנועה וחבצלת

הטקס יתקיים ביום שישי, 6 לינואר 2023, במרכז הכנסים (הספרייה) בגבעת חביבה. המלגות ניתנות על ידי הקרן לעידוד היצירה ע"ש אריה גילת - מייסודה של חבצלת.

בתוכנית:

09:15 - התכנסות וכיבוד קל
09:30-10:00 - סיור בעקבות אוצרות האומנות שהובאו מבית התנועה הקיבוצית ומוצגים ברחבי הגבעה
10:00-12:30 - טקס חלוקת המלגות

  • דברי פתיחה וברכות: ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ועמוס רבין, יו"ר חבצלת החדשה.
  • הצגת מבחר עבודות של זוכי המלגה: אמיר הרגיל – קולנוע, דנה הראל – אומנות פלסטית, שי סובול – מוזיקה, יובל מורן –  ספרות, עדי לווינסון – מחול, יוסי לביא – ספרי תנועה.
  • הצגת הזוכים וחלוקת מלגות: הקרן לעידוד היצירה האמנותית והוועדה לספרי תנועה 

הנכם מוזמנים לקחת חלק בטקס,

עמוס רבין - יו"ר הנהלה רחבה חבצלת החדשה, עוזי שמש - יו"ר הוועד המנהל חבצלת החדשה


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה