דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

שנה טובה מהתנועה הקיבוצית! רוצים להתרשם מעיקרי העשייה של אגפי התנועה השונים בשנה החולפת? הכל נמצא בניוזלטר החגיגי של התנועה הקיבוצית לראש השנה תשפ"ג
שנה טובה
 22/09/2022
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

שנה טובה מהתנועה הקיבוצית

בפרוס עלינו שנת תשפ"ג, ברצוננו לאחל לכל החברים, החברות, התושבים, התושבות, הבנים והבנות בקיבוצים שתהיה שנה מוצלחת ושקטה, מלאה בשמחה ואופטימיות
שנה טובה מהתנועה הקיבוצית

באנר לראש השנה 3

סיכום שנה מטה התנועה

מוזמנים ומוזמנות להתרשם מעיקרי העשייה של מטה התנועה בשנה החולפת
סיכום שנה מטה התנועה

ריכזנו מאמצים מול האתגרים שהציבה בפנינו הממשלה: הקמנו פורום יציג של המרחב הכפרי, נאבקנו ברפורמה בחקלאות, אפשרנו את המשך הבנייה בקיבוצים וסייענו לקדם ולסיים את שיוך הדירות בעשרות קיבוצים, קיימנו הידברות עם מקבלי ההחלטות, סיכלנו תכניות מזיקות, וקידמנו הידברות לפתרון מוסכם בנושא חלופת האגודה.

קיימנו את ועידת התנועה בגליל העליון - "תנועה בתנועה" והקמנו את חבצלת החדשה: הגדרנו את מטרות התנועה לשנים הקרובות ואיחדנו את כלל פעילויות התנועה הקיבוצית בחברה הישראלית, תוך איגום המשאבים לטובת פעילויות אלה.

העברנו את בית התנועה הקיבוצית מתל אביב ליקום: בכך חסכנו כ-4 מיליון ש"ח בכל שנה. רוב הכסף שייחסך יועבר ל"חבצלת החדשה" לטובת פעילות התנועה הקיבוצית בחברה הישראלית.

קידמנו את רעיון הקמת הקיבוץ החדש במבואות ערד: לאחר כ-25 שנה בהם לא הוקם קיבוץ חדש, פעלנו בשיתוף עם עיריית ערד, המועצה האזורית תמר והחטיבה להתיישבות.

התגייסנו לטובת העם האוקראיני: עסקנו בפעילות הומניטרית בגבול אוקראינה, במשלוח ציוד ומזון, בגיוס תרומות, בקליטת עלייה מאוקראינה ומרוסיה במסגרת בית ראשון במולדת ובקליטת פליטים בקיבוצים משתי המדינות.

קידמנו נושאים שעל סדר יומה של התנועה הקיבוצית: חיזקנו את שיתופי הפעולה והקמנו שולחנות עגולים עם שותפים בתוך ומחוץ לתנועה בכדי לקדם את ערכינו, הקמנו פורום לקידום תחום הקיימות, הסביבה והמאבק בהתחממות הגלובלית בקיבוצים, פעלנו לחיזוק הקשר עם ערי המחוז בפריפריה, הצטרפנו לצעדת השוויון והתחלנו בהקמת מיזם משותף לחיזוק החיבור בין נהריה, עכו ומטה אשר, סייענו לקיבוצי עוטף עזה ולמועצות האזוריות לייצר פתרונות מתאימים לשעת חירום והפעלנו את מוקד החירום של המרחב הכפרי במבצע "עלות השחר".


באנר משקארד

סיכום שנה אגף חינוך

מוזמנים ומוזמנות להתרשם מעיקרי העשייה של אגף חינוך בשנה החולפת
סיכום שנה אגף חינוך

חידשנו ופיתחנו את תחום ההכשרות המקצועיות והאקדמיות בפריסה ארצית, זאת כבסיס ומענה לאתגר כוח האדם ומתוך מטרה ליצור עתודה חינוכית למערכות בקיבוצים. כל זאת באמצעות מערך ההדרכה של אגף החינוך ובשיתוף פעולה עם המכללות האקדמיות.

ביססנו את מקומם של מנהלי החינוך כחלק מהנהגות הקיבוצים, דייקנו את מודל השותפות בין מנהל.ת קהילה - מנהל.ת חינוך - יו"ר הנהלת חינוך, כבסיס קהילתי השומר ומחזק את המענה החינוכי בכל קיבוץ.

הגדלנו את משלחת שנת השירות ב-10%, פתחנו מסגרות חדשות להתנדבות ותרומה בחברה הישראלית והענקנו תכנית העשרה משמעותית למשלחת השינשינים.

ליווינו, הדרכנו והכנו: הצבנו את הכנת הנוער בקיבוצים לקראת המיונים לשנת י"ג ולצבא כמשימה משמעותית וחשובה למערכות החינוך ולקיבוצים.

התאמנו ודייקנו את המפעלים החינוכיים כך שיהוו תשתיות ארגוניות-חינוכית לעבודת המדריך.ה עם הקבוצה והרחבנו את מספר הקיבוצים שלוקחים חלק פעיל במפעלים אלו.

יזמנו וייצרנו שיתופי פעולה עם משרדי הממשלה הרלוונטיים בכדי להיות חלק ממקבלי ההחלטות המשפיעות באופן ישיר על מערכות החינוך הקיבוציות. ייצגנו את החינוך הקיבוצי תוך מאמץ ליצור התאמות ברגולציה שיסייעו בקיום וטיפוח של מערכות החינוך שלנו.


באנר ביטוח חקלאי

סיכום שנה אגף חברה וקהילה

מוזמנים ומוזמנות להתרשם מעיקרי העשייה של אגף חברה וקהילה בשנה החולפת
סיכום שנה אגף חברה וקהילה

פעלנו לחיבורים ושיתופי פעולה חדשים: כנס חברה וכלכלה שעסק בחשיבה משותפת ורב-תחומית על הקיבוץ העתידי, כנס התרבות הארצי שהתקיים במקביל ובמשותף לכנס החינוך והפגיש שני תחומי מפתח של הקהילה הקיבוצית במיטבה, וחיבור למכוני המחקר והאקדמיה בנושאים של שוויון מגדרי בקיבוץ וזהות קיבוצית עכשווית.

הקמנו פורומים מקצועיים חדשים: פורומים לרכזי בריאות ורווחה, ופורום ליו"רי קיבוצים.

יצרנו הכשרות חדשות: קורס גישור לממלאות.י תפקידים בקיבוצים, קורס למטפלות.י שטח, הכשרה בכלי אימון למנהלות.י מש"א, קורס נאמני.ות נגישות, כנס למנהלות לשכה ועוד.

וגם חגגנו עשור לקורס מנהלי קהילה ומזכירים בקיבוץ: במפגש בוגרות ובוגרים מרגש ומשמעותי!

בנינו כלים חדשים לקידום הקהילה הקיבוצית: 'הסילו' – כלי למיפוי ואבחון הקיבוץ, 'שיבה בחברה טובה' - מודל לזקנה מיטבית בקיבוץ, 'סל קליטה' - המדריך לקליטה לחברות וצמיחה מיטבית בקיבוץ, 'מנהיגות קיבוצית במיטבה' - מדריך לבניית תכנית מנהיגות מקומית בקיבוץ, והשקנו מהלך לבניית מודל בנושא תרבות קיבוצית במיטבה.

התחלנו מהלכים חדשים: בחינת נושא "הבתים המשפחתיים" וקידום יוזמות למרפאות משותפות.

וכמובן שהמשכנו בעשייה הקיימת: פגשנו מאות ממלאות וממלאי תפקידים בקיבוצים בפורומים, הכשרות, קורסים, ימי עיון, כנסים וסיורים, שכללנו את העיסוק בנושאים כמו שחיקה וחוסן בתפקיד, עבודה במעגל שותפות, תרבות השיח בקהילה ועוד, העמקנו את היישום והכלים של תפיסת קהילה קיבוצית במיטבה והמשכנו להוות כתובת משמעותית עבור ממלאות וממלאי התפקידים בקיבוצים.

גם בשנה הבאה, לא נפסיק לחדש.


באנר לראש השנה 3

סיכום שנה המטה השיתופי

מוזמנים ומוזמנות להתרשם מעיקרי העשייה של המטה השיתופי בשנה החולפת
סיכום שנה המטה השיתופי

עודדנו שיתוף רב במידע ופתרון דילמות בקבוצות ממלאי התפקידים, בנושאי קליטה, משאבי אנוש, בריאות ורווחה, ענפי שירות ומזכירים ומנהלי קהילה.

ערכנו שני כנסים דו-יומיים למזכירים ומנהלי קהילה בקיבוצים שיתופיים, בנאות סמדר ובמשמר העמק.

ערכנו מספר מפגשים, פרונטליים ובזום, בנושאים כגון מקום החינוך בקהילה השיתופית, אכיפה, גישור, שמירה על ממלאי תפקידים וקבלת ביקורת, קרקעות וניהול התקשורת הפנים קיבוצית.

חיזקנו את שיתופי הפעולה בין המטה השיתופי לקיבוץ הדתי ולאגפי התנועה הקיבוצית: אגף חברה וקהילה, חינוך, צעירים ומעורבות בחברה, כלכלה, מחלקת הרכזים והמוסד לבוררות וגישור.

כל זאת בזכות שותפים רבים מהתנועה, שעוזרים בהכנת הפעילויות, מאגף חברה, מהמטה וממחלקת הרכזים.


באנר ביטוח חקלאי

סיכום שנה אגף צעירים ומעורבות בחברה

מוזמנים ומוזמנות להתרשם מעיקרי העשייה של אגף צעירים ומעורבות בחברה בשנה החולפת
סיכום שנה אגף צעירים ומעורבות בחברה

סייענו לפליטי אוקראינה: קלטנו בקיבוצים כמעט 200 משפחות של עולים ופליטים מאוקראינה ומרוסיה, גייסנו מעל ל-1.3 מליון שקלים לסיוע באוקראינה ובארץ, שלחנו כ-15 משלחות, אספנו מזון וציוד, אירחנו לחגים ונתנו בית חם לפליטים

המשכנו לדאוג לחיילים בודדים: גייסנו עם שותפינו בקק"ל מליוני שקלים לטובת שדרוג ושיפוץ בתים לחיילים בודדים בעוטף עזה. גייסנו סכום נוסף של עשרות אלפי שקלים רבים לטובת ציוד טוב יותר לחיילים הבודדים בקיבוצים. וכמובן שהמשכנו באימוץ של חיילים בודדים נוספים בקיבוצים כיחידים או במסגרת גרעיני צבר. 

הגדלנו את מכינת 'רעות': היא כוללת יותר מ-130 חניכים וחניכות בשלוש שלוחות. לראשונה גם התגייסו חלק מהבוגרים ביחד כגרעין לנח"ל.

הקמנו את הגרעין הפיקודי: במסגרת הגרעין מיועדים בוגרי שנת שירות מהקיבוצים לפיקוד ולשירות קרבי בחטיבת הנח"ל. בכך סייענו לחזק את החטיבה ואת תחושת השליחות של המשתתפים בגרעין.

פרצנו את תקרת הזכוכית של הנח"ל: שתי קבוצות ממשיכות כגרעין אחרי השחרור ונמצאות בעיצומו של תהליך בחירת מקום התקבצות לשלב הסטודנטיאלי.

התחברנו ללימוד ולמסורות החגים: ערכנו תיקון ליל שבועות הומניסטי של 'יהב' יחד עם למעלה מ-200 צעירות וצעירים.

חיזקנו את המנהיגות הצעירה בקיבוצים: עשרות צעירים השתתפו בתכניות המנהיגות של רשת הצעירים "שבילים - לציונות וצדק חברתי", בתכנית למנהיגות אזורית ובתכנית הבינלאומית לחילופי צעירים.ות בה קיימנו חילופי משלחות עם גרמניה.

ייסדנו מסורות: 'פסגת הצעירים' והפורום הארצי לרכזי ועדות צעירים בקיבוצים.

ייצבנו ומיצבנו את תכנית תל"ם: התכנית הוותיקה סיימה שנת שותפות ראשונה ומוצלחת עם משרד הרווחה וקלטנו כ-80 צעירים בקיבוצים בסיכון בקיבוצים ופנינו לפתיחת קיבוצים חדשים ובניית שותפויות נוספות להרחבת התוכנית לאופקים חדשים.

חידשנו והגדלנו את התכנית הבין-לאומית למתנדבים מחוץ לארץ: השנה התאוששנו מהקורונה, פתחנו תכניות הכשרה חדשות והגדלנו ב-20% במספר הקיבוצים המשתתפים בתכנית.

ייעלנו תהליכים באגף: הכנסת מערכת ניהול מידע בה נשמר ומתנהל מעקב אחר הידע המצטבר. כיום אנו יכולים לטפל ולענות טוב יותר למאות רבות של לקוחות בשנה. 


באנר משקארד

סיכום שנה אגף כלכלה
והמחלקה המשפטית

מוזמנים ומוזמנות להתרשם מעיקרי העשייה של אגף כלכלה והמחלקה המשפטית בשנה החולפת
סיכום שנה אגף כלכלה והמחלקה המשפטית

שמרנו על זכויות הקיבוצים ומניעת אפלייתם בחזית בלתי נגמרת של סוגיות:

צמיחה ובנייה בקיבוצים

  • קידמנו את הארכת הסדר הביניים ללא שינוי בתנאיו.
  • פעלנו להסרת חסמי שיוך בכל מסלוליו ובפרט בחלופת האגודה.
  • בנינו תשתית לקידום הקמת 'מחסניות קליטה' ויחידות קטנות בקיבוצים.
  • שיפרנו מנגנונים של הסדרת שימושים.
  • גיבשנו מודלים יציבים למימון בנייה ושיוך בקיבוצים משייכים ובלתי משייכים.

קרקעות

  • פעלנו להתאמת מגמת ציפוף הבנייה לקיבוצים תוך הגמשת מגבלות הבנייה בקיבוצים  ע"פ לוח 2 בתמ"א 35.
  • יצרנו מנגנון הגנה על זכויות הקיבוצים לעת חידוש חוזי חכירה זמניים.
  • ייצגנו את האינטרס הקיבוצי בעניין אזורי עדיפות; ותמ"ל ועוד.

קורונה

  • פעלנו לקבלת זכויות הקיבוצים וחבריהם להטבות ולפיצויים שהרעיפה המדינה  ברוחב לב במגזר העירוני ובאגרוף קפוץ במגזר הכפרי.

סיוע לקיבוצים

  •  סייענו ב: הסדרי חוב, הלוואות לצמיחה כלכלית, דמוגרפית ותשתיתית, הלוואות לשיכון לחברים, סיוע בפיתוח עסקים קטנים, סיוע להשקעה בטכנולוגיות מתקדמות.

נכסי התנועה ואחר

  • הקמנו את חבצלת החדשה והשלמת מיזוג התנועות
  • השלמנו את עסקת סמינר הקיבוצים
  • השכרנו בית התנועה בלאונרדו
  • מקדמים מו"מ לשדרוג אפעל

נושאים נוספים

  • שמרנו וקידמנו אינטרסים וזכויות של קיבוצים וחבריהם במגוון נושאים בעולמות החקלאות (בדגש על הרפורמה), המיסוי, האנרגיה והמים.

 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 
 

הוספת תגובה חדשה