דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

מועצת התנועה הקיבוצית החליטה על הקמת קיבוץ חדש בישיבה חגיגית לציון 100 שנה למשמר העמק. בשבוע הבא צועדים לשוויון מהפריפריה אל הכנסת. מנכ"לית משרד רה"מ הראשונה תגיע מחר לפסגת הצעירים ה-3, ומי עוד?
כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
צעדת השוויון
 15/09/2022
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

מועצת התנועה הקיבוצית החליטה על הקמת קיבוץ חדש

בישיבת המועצה החגיגית שנערכה במשמר העמק לציון 100 שנים להקמת הקיבוץ, בהשתתפות כ-150 צירים ואנשים נוספים באופן פיזי ובזום, הוחלט גם על הקמת ועדת הבחירות לבחירת מזכ"ל התנועה הבא בפברואר 2024. כמו כן אושר דו"ח ועדת ביקורת 2020-22
קטע מתוך "מופע המאה" של משמר העמק שהוצג לצירי המועצה
קטע מתוך "מופע המאה" של משמר העמק שהוצג לצירי המועצה

הישיבה נפתחה בברכת ראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי, שאמר: "מרגש מאוד עבורי לברך את משמר העמק בכינוס המיוחד של מועצת התנועה הקיבוצית לרגל 100 שנים לקיבוץ.במשמר העמק השילוב המדהים והמנצח בין הערכים הנעלים שבהם חברי הקיבוץ מאמינים ואותם הם מיישמים לבין האנשים החברים המדהימים שמגשימים אותם. מזל טוב משמר העמק, כל הכבוד על המושב המיוחד הזה ועל ההוקרה לקיבוץ. מאחל יום דיונים פורה ומוצלח".

לאחר אישור פרוטוקול ישיבת המועצה הקודמת, ולפני הסקירה הקבועה של "ממועצה למועצה" הביע מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, השתתפות בצערה של משפחתו של רס"ן בר פלח ז"ל, סגן מפקד גדוד הסיור של חטיבת הנח"ל שנפל יום קודם לכן לא רחוק ממשמר העמק, ליד מחסום ג'למה. לאחר מכן פתח מזכ"ל התנועה את סקירתו בציון דמותו המיוחדת של אהרון ידלין ז"ל, "זקן השבט" שהלך לעולמו בחודש שעבר.

מזכ"ל התנועה סקר את הרקע לכוונה להקים קיבוץ חדש ואת הדיונים שלוו את המחשבה והחלטת המזכירות להיות חלק מהקמת הישובים החדשים, על פי החלטת הממשלה הנוכחית. אחריו דיבר בפני צירי המועצה ראש עיריית ערד, ניסן בן חמו שאמר: "לשמחתי, ממשלת ישראל הנוכחית קיבלה את עמדתי, קיבלה החלטה על השקעה בערד, ירוחם ומצפה רמון ואז נתפחה האפשרות להקמת הישובים, וגם שם הצבנו עקרונות לאופי הישובים החדשים. אני תומך מאוד ברעיון הקיבוץ החדש, אתם יודעים לעשות זה שנים, ובדרך הזו להביא מתיישבים חדשים לאיזור שלנו".

ראש המועצה האזורית תמר, ניר ונגר (עין גדי), דיבר גם הוא ואמר: "חייבים לחזק את ההתיישבות היהודית באזור, תוך הסדרה של ההתיישבות הבדואית. ובתוך כך, חשוב שאחד מהם יהיה קיבוץ, שהוא יחידה קהילתית שיודעת להחזיק את העצמה ומשפיעה על הסביבה בה היא חיה. אני מבקש מכם להיות שותפים שלנו להקמה של ישובים שתואמים לדרך החיים שלנו".

צירי המועצה אישרו את ההחלטה להקמת הקיבוץ החדש ברוב גדול של 88%.


באנר שנת שירות

בשבוע הבא -
צעדת ענק מהפריפריה אל הכנסת

מאות צועדים יצאו בראשון הקרוב מכפר גלעדי ומבאר שבע ובתוך כך מקיבוצי הפריפריה הצפונית והדרומית אל הכנסת תחת הכותרת "אם הכנסת לא באה לפריפריה הפריפריה באה לכנסת"
מובילי הצעדה מחוץ למיון בבית החולים סורוקה יחד עם ראשי וסגני ראשי עיריות ירוחם, ערד, באר שבע ורהט
מובילי הצעדה מחוץ למיון בבית החולים סורוקה יחד עם ראשי וסגני ראשי עיריות ירוחם, ערד, באר שבע ורהט

הצעדה היא תוצאה של שיתוף פעולה של עשרות ארגונים אזרחיים ובתוכם התנועה הקיבוצית, שמביעים דרישות קונקרטיות לשילוב הפריפריות במצעי המפלגות בבחירות הקרובות. לדברי מארגני הצעדה - בישראל 2022 הסיכוי של ילד מהפריפריות לשפר את מצבו הכלכלי עד סוף חייו, הוא הנמוך במערב. פערי ציוני הבגרות אדירים, תושבי הפריפריות חיים בממוצע כ-4 שנים פחות מאשר החיים במרכז, והשכר הוא כחצי מהשכר במרכז הגיאוגרפי והכלכלי.

עשרות הארגונים חברו יחד במטרה לשים זרקור על אי השוויון בחברה הישראלית, לצמצם את הפערים הממוסדים בין הפריפריה והמרכז ולדרוש שוויון וצדק לפריפריות החברתיות והגאוגרפיות בבחירות הקרובות. את הצועדים מרכיבים פעילים חברתיים, ראשי ערים ומועצות אזוריות ומקומיות, תנועות נוער, ארגונים חברתיים ואזרחים מודאגים שיצעדו יחד מדרום ומצפון לכיוון הכנסת בדרישה מראשי המפלגות להכיר בפערים הקיימים בין המרכז והפריפריה ולשלב במצען רשימה של דרישות שקיומן יקטין משמעותית הפערים הקיימים בין הפריפריה והמרכז.

המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי ילין: "במשך עשרות שנים נותנים לנו לריב בינינו על הפירורים במקום להשקיע משאבים רבים ואיכותיים, בפריפריה. קודם כל בערי המחוז של הפריפריה - הן הלב של האזור והאיתנות שלהן משפיעה על האיזור כולו, וכמובן גם במועצות האזוריות, בקיבוצים וביישובים המרוחקים שסובלים יותר מכולם מהחלוקה הלא-שיוויונית הזו. בגלל כל אלה ועוד, התנועה הקיבוצית הצטרפה לצעדת השיוויון. מוזמנים ומוזמנות לצעוד איתנו, כל יום במקטע אחר, ולהתאחד בירושלים לקריאה מאוחדת: רוצים שיוויון".


באנר פסגת צעירי וצעירות בקיבוצים ה-3

מחר זה קורה: פסגת הצעירים 2022

מחר זה קורה: פסגת הצעירים 2022

פסגת הצעירים והצעירות ה-3 של התנועה הקיבוצית תתקיים מחר, יום שישי (16.9), בשעה 09:00 בבית חנה סנש בשדות ים. המרצה המרכזית תהיה המנכ"לית הראשונה של משרד ראש הממשלה - נעמה שולץ, ובנוסף אליה ישתתפו יו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע, מנכ"לית המשרד לקידום מעמד האישה, איילת רזין בית אור, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק, מנהלי.ות קהילה וממלאי וממלאות תפקידים בקיבוצים. 
חניה לרשותכםן בלינק הבא - https://waze.com/ul/hsvbbcfrj3. מחנים ועוקבים אחרי השילוט, 100 מטרים ואתם.ן בבית חנה סנש.

אז מה מחכה לנו? מפגש פסגה של שותפות ושותפי הרשת – קהילת הצעירים של התנועה הקיבוצית, נטוורקינג, הרצאות מרתקות ומעוררת השראה, דיונים בנושאים הבוערים ביותר עבורכם ואווירה טובה, אנשים טובים וכיף כמו שרק ברשת הצעירים יודעים להרים.

נושאי הדיון שאתם בחרתם למושבים המקבילים בפסגה הם: המרחב הציבורי קורא לנו - פוליטיקה מוניציפלית וארצית, ועדות צעירים כמנוע לפיתוח ומעורבות קהילתית, הקהילה הקיבוצית 2048 - הדור הבא מעצב את הקיבוץ העתידי, כאן ביתי - עתיד הבנייה והדיור בקיבוצים.

למה לי לבוא? להכיר ולהתחבר לעוד צעירות וצעירים מרחבי הקיבוצים,  המעוניינים לעשות ולשנות. להרחיב מעגלים ולדון בנושאים בוערים המשפיעים עלינו הדור הצעיר בקהילה, במרחב האזורי והארצי.

לחצו כאן לתוכנית המלאה של פסגת הצעירים 2022 וצפו בסרטון הפרומו של אלו שמגיעים מחר לפסגה


באנר משקארד

הצטרפו גם אתם.ן למסלול הישיר
לעיצוב מנהיגות אזורית 

התנועה הקיבוצית והמועצה הציונית בישראל מודיעות בזאת על פתיחת ההרשמה למחזור השני של תכנית מנהיגות העתיד במרחב האזורי -"המסלול". אנחנו מחפשים את הנבחרת של המנהיגות והמנהיגים הבאים שרוצים להשפיע על המרחב האזורי שבו הם חיים, במטרה ליצור קבוצה שתפעל יחד ובנפרד מתוך ערכים משותפים ליצירת מרחב אזורי טוב יותר
 הצטרפו גם אתם.ן למסלול הישיר לעיצוב מנהיגות אזורית

התכנית מיועדת לקיבוצניקיות וקיבוצניקים המעורבים בקהילה הקיבוצית/האזורית מעוניינים להשפיע במרחב האזורי ולהשתלב בתפקידים מנהיגותיים במועצות האזוריות והארגונים הכלכליים. משתתפי ומשתתפות התכנית יזכו להיכרות מעמיקה וידע על המרחב האזורי והגופים הרלוונטיים בו, כגון המועצות האזוריות והארגונים הכלכליים, בדגש על החיבור למרחב הקיבוצי והכפרי, וירכשו ארגז כלים משמעותי לעתיד.

בין הנושאים שבהם עוסקת התוכנית: השפעת התפיסות הכלכליות והחברתיות בישראל על השלטון המקומי, התנועה הקיבוצית-עבר, הווה ועתיד, מבוא לשלטון המקומי והמבנה הדו- רובדי, סוגי ישובים במרחב הכפרי ומנופי השפעה חיצוניים, מליאת המועצה, קואופרציה, ארגונים כלכליים אזוריים וכלכלה אזורית, שיתוף ציבור ועוד.

התוכנית מורכבת מתשעה מפגשים שבועיים, במהלך החודשים נובמבר (2022) עד ינואר (2023), בין השעות 15:00-20:00. על המשתתפים להתחייב לנוכחות של לא פחות מ-80% מהמפגשים, וההשתתפות מותנית בראיון קבלה. המפגשים ייערכו בבית התנועה הקיבוצית, יקום. מוזמנים ומוזמנות להצטרף אלינו לתכנית חדשנית, מעניינת ואפקטיבית.


באנר ביטוח חקלאי

תמונת השבוע: שדות כותנה לנצח!

שקד מענית מקפצת בין באלות הכותנה הגדולות בשדות הזורע. צילום: חן מענית
צילום: חן מענית

לא רק הנחליאלים והחצבים מבשרים את בוא הסתיו, אלא גם שדות הכותנה שמלבינה ולאחר מכן נקטפת ונאספת בבאלות גדולות. בטרם ישלחו למנפטה הן משמשות בינתיים משחק לילדים.

שקד מענית החמודה מקיבוץ הזורע היא אחת מאותם ילדים, והשבוע היא קיפצה להנאתה בין באלות הכותנה בשדות קיבוצה שבעמק יזרעאל. אבא של שקד, חן מענית, תפס אותה בתמונה מרהיבה בזמן הקפיצה.


פייסבוק התנועה

דובר התנועה הקיבוצית יאיר פז מסיים
את תפקידו. אביב לשם "חוזר הביתה" ויחליפו בתפקיד

אביב לשם (שער הגולן) ששימש בעבר בתפקיד דובר התנועה במשך עשור, "חוזר הביתה" וישמש דובר התנועה במקומו של יאיר פז (דפנה), המסיים את תפקידו כדובר התנועה הקיבוצית לאחר 7 שנים. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "מבקש להודות ליאיר על שנים של תרומה ועבודה קשה למען התנועה והקיבוצים במרחב התקשורתי ומברך את אביב על החלטתו לשוב הביתה לתנועה ולתרום מניסיונו הרב"
זה שיוצא וזה שנכנס: יאיר פז (מימין) ואביב לשם (משמאל). בהצלחה לשניהם!
זה שיוצא וזה שנכנס: יאיר פז (מימין) ואביב לשם (משמאל). בהצלחה לשניהם!

אביב לשם כבר שימש בעבר בתור דובר התנועה הקיבוצית במשך עשור, בין השנים 2004 - 2014, תחת המזכ"לים נתן טל, גברי ברגיל, ולוולה (זאב שור) ואיתן ברושי. לאחר עבודתו בתנועה המשיך לעבוד כיועץ תקשורת במועצה אזורית גליל עליון ומועצה מקומית ראש פינה ואחראי על תחום התקשורת בקיבוצו שער הגולן. כעת כאמור, שב לשם לתפקיד דובר התנועה: "נעתרתי להצעתו של ניר לחזור לתפקיד דובר התנועה הקיבוצית. אני אוהב קיבוץ, מאמין בקיבוץ, ומאמין בחשיבות הארגון המרכזי כספק שירותים ומידע לקיבוצים, וכמייצג הקיבוצים וצרכיהם הייחודיים, אל מול גורמי המדינה".

יאיר פז, שימש כדובר התנועה בשבע השנים האחרונות. קודם לכן עבד במשך שנים כיועץ תקשורת בכנסת ובממשלה, בין היתר שימש כדוברו של גדעון סער, בעת שכיהן כשר הפנים ודובר סיעת "המחנה הציוני" בראשות יצחק הרצוג וציפי לבני: "אני מסיים את תפקידי בתחושת סיפוק גדולה ובצידה גם תחושת מיצוי ורצון לעשות דברים חדשים. מאחל לאביב הרבה הצלחה בתפקיד ומאחל לתנועה ולקיבוצים כולם להמשיך ולפעול לחיזוק מעמדנו, להתגאות ולספר על עשייתנו למען החברה הישראלית".

מזכ"ל התנועה ניר מאיר הודה ליאיר פז של שנות עבודתו הרבות התנועה וברך את אביב לשם שחוזר לתפקיד דובר התנועה: "אני מבקש להודות ליאיר על שנים של תרומה ועבודה קשה למען התנועה והקיבוצים במרחב התקשורתי. ליאיר חלק גדול בשדרוג ערוצי התקשורת של התנועה, פנימה, אל ועם הקיבוצים. אני מברך את אביב על החלטתו לשוב הביתה לתנועה ולתרום מניסיונו הרב בזירת התקשורת הארצית והפנים קיבוצית. אביב מכיר את התנועה, את הרוח הקיבוצית ואת מפת התקשורת הארצית והפנימית ואני בטוח שנפיק ערך רב מנוכחותו ומקצועיותו. ברוך הבא אביב!".


באנר מרכז קליטה

ממשיכות וממשיכים להגדיל את מספר הנשים בעמדות ניהול בקיבוצים
ובגופים הקיבוציים 

התנועה הקיבוצית, איגוד התעשייה הקיבוצית וסופרסונס משיקות את המחזור הרביעי בתוכנית הדגל – בית הספר למנכ"ליות העתיד
משתתפות המחזור השלישי של בית הספר למנכ"ליות. בואי גם את
משתתפות המחזור השלישי של בית הספר למנכ"ליות. בואי גם את

"בית הספר" הוקם עבור נשים שאפתניות המעוניינות להתפתח בעולם העסקי לתפקידי ניהול בכיר, במטרה להעלות את מספר הנשים בעמדות ניהול כלכלי ועסקי בכיר בתעשייה הקיבוצית ובקיבוצים ככלל. התוכנית מוכוונת לקידום שוויון מגדרי בנקודות השפעה והכרעה. הילית בן-צבי, מנהלת המחלקה לקידום שוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית: "אנו מאמינות כי במפגש הנשי גלומות אפשרויות לתהליך עמוק, מחזק ומשמעותי אשר יוביל להגדלת מספר הנשים המכהנות כמנכ"ליות ומנהלות בעמדות מפתח ולצמצום הפערים המגדריים בעמדות הניהול וחשוב לא פחות, ליצירת ניהול מאוזן ומגוון יותר בקיבוצים ומפעליהם".  

התכנית שתחל בחודש דצמבר מורכבת מ-8 מפגשים שיערכו אחת לשבועיים, במשך 4 שעות, ובמהלכם יחזקו המשתתפות את תחושת המסוגלות האישית שלהן לצד רכישת כלים ניהוליים ייחודים ויצירת קהילת עמיתות שיאפשרו להן לצלוח את הדרך מעלה באופן מיטבי. תכנית הלימודים כוללת הכשרה מקצועית לצד הכשרה מנטלית וכישורים נדרשים במגוון נושאים.  

"גם השנה התכנית תהיה מאוד מגוונת", אומרת הדס ילין, המשנה למזכ"ל התנועה, "ותכלול בין השאר סדנאות, הרצאות והזדמנויות לנטוורקינג במסגרת המפגשים הקבוצתיים ומפגשי העשרה מקוונים בין המפגשים, למידה המשלבת שיתוף ידע, יצירתיות ויזמות פנים ארגונית". 


באנר אפיקים לשירות הציבורי - מחזור ד'

מלגות רבותיי, מלגות

התנועה הקיבוצית מעניקה מלגות לראויים לכך לעידוד קידום שוויון מגדרי, עידוד דור חדש בחקלאות ועידוד מחקר בנושא החינוך הקיבוצי
Image by mohamed Hassan from Pixabay
Image by mohamed Hassan from Pixabay

אגף חברה וקהילה שם לו למטרה לקדם את השוויון המגדרי בקיבוצים, ומעניק ארבע מלגות מקרן הארצפלד בסך 3000 ש"ח, כל אחת, ל:

  • סטודנטיות שלומדות מנהל עסקים או כלכלה ומעורבות בחיי הקהילה בקיבוצן.
  • סטודנטים שלומדים חינוך או עבודה סוציאלית ומעורבים בחיי הקהילה בקיבוצם.

לפרטים נוספים: לחצו כאן

אגף כלכלה מבקש לעודד דור חדש בענפי החקלאות הקיבוצית ומעניק מלגות בסך של 3000 ₪, כל אחת, ל: חבר/ת או בן/בת קיבוץ, שלומד/ת חקלאות ונושאים הקשורים לחקלאות ומעורב/ת באופן פעיל בענף חקלאי בקיבוצו/קיבוצה. לפרטים נוספים: לחצו כאן

אגף חינוך בתנועה הקיבוצית שואף לעודד מחקר בנושאי החינוך הקיבוצי, הן בתחומי הגיל הרך והגן הקיבוצי והן בתחומי החינוך החברתי-קהילתי בקיבוץ, ומעניק שלוש מלגות מקרן הרצפלד בסך 4000 ₪, כל אחת, ל: חבר/ת או בן/בת קיבוץ שהינם סטודנטים לתארים מתקדמים בחינוך במוסד מוכר, וכתבו עבודת מחקר בנושאים אלו במסגרת התואר בשנתיים האחרונות שהוגשה וקיבלה ציון. לפרטים נוספים: לחצו כאן

*** ועדת המלגות של התנועה הקיבוצית משאירה בידה את הזכות לשיקול דעת בבחירת הזכאים למלגה.


באנר ביטוח חקלאי

בואו לדבר על צעירים וקליטה

מפגש הפורום הארצי_4_20.9.22_באנר אתר

הפורום הארצי למובילי ומובילות תחום הצעירים בקיבוצים נפגש בפעם הרביעית לשנה זו ביום שלישי הקרוב (20.9), בשעה 20:30 בזום,  והפעם  -  משוחחים על צעירים וקליטה בקיבוץ, בשיתוף פעולה עם מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה בתנועה הקיבוצית.

המפגש יעסוק בקליטה וצעירים ומיועד לרכזי ורכזות צמ"ד וקליטה, רכזי ורכזות ועדות צעירים וחברים בוועדות השונות. במפגש ישוחחו על העבודה בממשקים משותפים –  יוזמות משותפות, הסדרים, תהליכים, אתגרים, רעיונות ודוגמאות שעובדות, ועוד.

ההרשמה מראש >>> כאן


באנר משקארד

מדברים סרטים - סדרת חורף 22/23
בבית לוחמי הגטאות

מדברים סרטים - סדרת חורף 22/23 מפנה זרקור לנכסי צאן ברזל של הקולנוע הישראלי העוסק בשואה, ומתמקדת בסרטים המתארים את אירועי השואה ואת השלכותיה, מאירים זווית נוספת על הקיים ומייצגים אמיתות עמוקות על נפש האדם, על החיים ועל העולם. מכירת המנויים החלה, אל תחמיצו!

 
מדברים סרטים - סדרת חורף 22/23 בבית לוחמי הגטאות

 "הו כן, העבר יכול להכאיב. אבל אתה יכול או לברוח ממנו או ללמוד ממנו" (מלך האריות)

הצטרפו אלינו למסע קולנועי, כוס יין, סרט איכותי ומפגש עם יוצר שייקח אותנו אל מחוזות חדשים. ליקטנו עבורכם את הסרטים והיוצרים הייחודיים ביותר העוסקים בנושא. המפגשים יתקיימו בימי חמישי, בשעה 19:00 באודיטוריום בבית לוחמי הגטאות.

הזמינו מנוי בהקדם, מספר המקומות מוגבל!

מחיר מנוי יחיד: 200 ₪
מחיר מנוי זוגי: 350 ₪

לחצו כאן לרכישת מנוי לסדרה או התקשרו למחלקת הזמנות: 04-9958015 | 04-9958035


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה