דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

פרידה מ"זקן השבט" שלנו. הסדר הביניים הוארך עד סוף הרבעון הראשון של 2023. הפיקוד על אוגדת עזה נשאר בתנועה הקיבוצית. מצדיעים לחקלאות הקיבוצית בכנס ראשון מסוגו. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
הקבר של אהרון ידלין
 18/08/2022
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

הלך לעולמו חבר הכנסת, שר החינוך ומזכ"ל התק"ם לשעבר, אהרון ידלין

ידלין, חבר קיבוץ חצרים, איש ההתיישבות והנגב וחתן פרס ישראל לשנת 2010 הלך לעולמו בקיבוצו ביום שישי בגיל 96. הוא כיהן כחבר כנסת מטעם מפא"י בכנסת הרביעית והחמישית, היה סגן שר החינוך ומזכ"ל מפלגת העבודה, מונה לשר החינוך בממשלת רבין הראשונה וכיהן כמזכ"ל התק"ם בשנות ה-80
אהרון ידלין ז"ל נושא דברים בכנס החינוך ה-2 של התנועה הקיבוצית בשנת 2017
אהרן ידלין ז"ל נושא דברים בכנס החינוך ה-2 של התנועה הקיבוצית בשנת 2017

ידלין היה מהעולים ל-11 הנקודות בנגב במוצאי יום כיפור בשנת 1946, והגיע ביחד עם קבוצה מהצופים לקיבוץ בארי שהוקם באותו הלילה. בשל חילוקי דעות פוליטיים עבר לקיבוץ חצרים בו חי עד היום. הוא נבחר לכנסת הרביעית מטעם מפא"י וחזר אל בית הנבחרים לקראת סופה של הכנסת החמישית. באותה העת מונה לסגן שר החינוך. בממשלת רבין הראשונה מונה לשר החינוך. כשר החינוך הנחיל יום לימודים ארוך בבתי ספר בעיירות פיתוח ואזורי מצוקה, כולל מפעל הזנה ממלכתי ללא תשלום, ותוכנן להחיל את יום הלימודים הארוך בכל הארץ, דבר שלא התממש אחריו. לאחר המהפך הפוליטי ב-1977, שימש כיו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, עד לפרישתו מהכנסת בתחילת 1979.

מאז סיים את פעילותו בזירה הפוליטית הארצית המשיך ידלין לכהן בתפקידים ציבוריים רבים ובהם – מזכ"ל התק"ם בסוף שנות השמונים נוכח המשבר הגדול שעבר על הקיבוצים בכל הארץ, וכן כיהן כיו"ר יד טבנקין, תפקיד אותו סיים לאחרונה. בשנת 2005 זכה בפרס בן-גוריון, הניתן לתורמים לפיתוח הנגב ובשנת 2010 ביום העצמאות ה-62 למדינת ישראל זכה בפרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.

בנימוקי ועדת פרס ישראל נכתב בין היתר: "אהרן ידלין - פעיל ציבור למעלה משישים שנים, חבר כנסת ושר החינוך והתרבות - הוא דמות מופת של מי שהקדיש את כל חייו לעשייה חברתית ולהתנדבות במפעלים חברתיים וציבוריים רבים. במעשיו הוא שימש דוגמה ומופת אישי בדרכו, בנועם הליכותיו, ביושרו האישי, בצניעותו הרבה ובאהבת האדם שבו. אהרן ידלין הוא אחת הדמויות הבולטות מתקופת ראשית המדינה שנותרו עד עצם היום הזה במנהיגות תנועת העבודה והתנועה הקיבוצית, והוא  נחשב לאחד ממעצבי דרכן החשובים..... במעשיו ובאישיותו שימש אהרן ידלין דוגמה ומקור השראה וחיקוי לרבים מבני דורו שאותם הדריך, חינך והוביל בדרכו הייחודית לאורך שנים. אהרן ידלין מסמל את הטוב ואת היפה בארץ". 


באנר פסגת צעירי וצעירות בקיבוצים ה-3

"כולנו היינו תלמידיך אהרן!"

מאות אנשים ליוו ביום ראשון למנוחות את אהרן ידלין ז"ל בבית העלמין בקיבוצו, חצרים, ובהם נשיא המדינה יצחק הרצוג שספד לו: "כולנו תלמידיך, כי תמיד אהבת שלום ורדפת שלום, אהבת את הבריות בכל מאודך, וקרבת אותן אותנו לתורה, לחינוך, ללימוד, למורשת". בנו, עמוס ידלין, ריגש את הנוכחים כשספד לאביו וסיפר על פגישתם האחרונה, יום לפני פטירתו
קברו של אהרן ידלין מכוסה זרים

בין המאות שליוו את ידלין ז"ל למנוחות היו השרים עמר בר-לב ונחמן שי, יו"ר מפלגת העבודה והשר לשעבר, עמיר פרץ, כל חברי סיעת העבודה הנוכחית בכנסת ואנשי מפלגת העבודה בהווה ובעבר, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית והיו"ר בפועל של הסוכנות היהודית, יעקב חגואל, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר והמשנה למזכ"ל, הדס דניאלי ילין, בני משפחה, חברי חצרים ומכריו ומוקיריו הרבים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג, שהיה ראשון המספידים, נפרד מידלין: ״אהרן היקר, במקורותינו נאמר: "הֱוֵי מִתַּלְמִידָיו שֶׁל אַהֲרֹן: אוֹהֵב שָׁלוֹם, וְרוֹדֵף שָׁלוֹם, אוֹהֵב אֶת הַבְּרִיּוֹת, וּמְקָרְבָן לַתּוֹרָה". "הוי מתלמידיו של אהרן". הרי בכל כך הרבה מובנים – כולנו היינו תלמידיך אהרן! כולנו תלמידיך, כי תמיד אהבת שלום ורדפת שלום, אהבת את הבריות בכל מאודך, וקרבת אותן אותנו לתורה, לחינוך, ללימוד, למורשת. היית איש תנועת העבודה בכל נימי נפשך, היית איש של חזון ומעש, היודע לחלום ולראות למרחוק, ובאותה עת ממש גם לעמול ולהגשים בשתי ידיך.

עוד הוסיף: "יותר מכל דבר אחר, תיזכר אהרן יקירנו בקורותיה של המדינה כמר חינוך. מורם ומחנכם של דורות. מפעל חיים של ממש. כהונתך כשר החינוך בממשלתו הראשונה של יצחק רבין ז"ל הייתה מהפכה של ממש. חיזקת את החינוך הישראלי, הפכת אותו לשוויוני יותר, למגוון יותר, ואם יורשה לי לערכי ומתקדם יותר. דורות שלמים במדינת ישראל היו "מתלמידיו של אהרן", והתעצבו ברוח ההחלטות שקיבלת והובלת במערכת החינוך, החלטות ששיקפו עולם ערכים עמוק, עשיר, יהודי, ציוני, שוויוני, הומני וישראלי".

בנו הבכור של ידלין, ראש אמ"ן לשעבר אלוף (במיל') עמוס ידלין, סיפר על הפעם האחרונה שנפגש עם אביו: "ביום חמישי שמחת כמו תמיד לקראתי. ביקשת שאאחוז בידך. שבעים שנה ואינני זוכר ולו מקרה אחד של החזקת ידיים. אנחנו הבנים רק לחצנו ידיים והחלפנו טפיחה על השכם. ביום חמישי האחרון לא נתת לי לעזוב את ידך. שלוש שעות ישבנו כך. הרגשתי מצד אחד שאתה נאחז בחיים בכל כוחך, ומצד שני הרגשתי שאתה נפרד ומעביר לי את המטען הרגשי והאנושי שלך, שהאצילות והענווה שלך תועבר לנכדים ולנינים. ידעתי שאתה אוהב את כולנו בדרך המיוחדת, הנבונה והביישנית מעט שלך, ומצווה לנו לעולם את הדרך הנכונה".

"אבא שלנו היה שילוב מופלא של הרמוניה וניגודים", הוסיף עמוס. "אבא היה איש של אידאולוגיה סדורה ובהירה, אך הפגין גמישות מחשבתית ובחינה מתמדת של תקפות התפיסות, עם שינוי הנסיבות. אבא היה איש עקרונות, אך בה בעת איש פשרות. הוא הבין היטב שקיימים מתחים בין ערכים, והפתיע את כולנו כל פעם מחדש ביכולת ליישב את הניגודים ולתת פתרון מנוסח היטב ומושכל לכל דילמה קשה. הוא ידע לשלב ציונות וסוציאליזם, שלום וביטחון. שיתוף ושוויון ללא ביטול מצוינות וחדשנות. והכל לטובת העם, המדינה, התנועה הציונית, תנועת העבודה, וכמובן הקיבוץ  - תמיד".


באנר אפיקים לשירות הציבורי - מחזור ד'

פרידה מ"זקן השבט" שלנו

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, נפרד מאהרן ידלין ז"ל בטור אישי: "בשלל תפקידיו הקיבוציים והציבוריים, שמר תמיד אהרן על היגיון בריא, צניעות רבה ודיבור "בגובה העיניים" עם כל בני שיחו. ראייתו הרחבה ועצתו הנבונה שימשו את מזכירי התנועה הקיבוצית לדורותיהם. הוא ידע לנסח את עמדותיו בצורה מתונה אך צלולה וברורה לכל"
ניר מאיר ואהרן ידלין

ביום א' בשעות אחה"צ נפרדנו מ"זקן השבט" שלנו אהרן ידלין, אדם מיוחד, איש אהוב שבע ימים ומעש. הייתה הלוויה מכובדת, מאופקת, מדוייקת מאוד, כראוי לאדם הנדיר שהיה. אהרן היה אולי שריד אחרון לדור מנהיגים שהיו ואינם.לא כאן המקום לתאר את הביוגרפיה המרשימה של אהרן ידלין ואת שלל התפקידים והפעילויות בהן לקח חלק, אולם אין חולק כי גולת הכותרת של פעילותו לאורך שנים ארוכות היו תפקידיו בשדה החינוך ובראשם תקופת כהונתו כשר החינוך בממשלת רבין הראשונה. בדברים נכוחים שנשא ביום הולדתו ה-95, ניתן היה להבחין באמונה, בערכים ובעומק החשיבה שבאו לידי ביטוי בתכנית אותה הוביל והתחיל לממש כשר החינוך, ובכאב על כי נגדעה באיבה עם המהפך של 1977.

היו באהרון ידלין צניעות, ידענות ודבקות יחידות במינן והיה בו עוד מאפיין נדיר אחד: עד העת האחרונה המשיך אהרן בפעילות ציבורית נרחבת, לקח חלק בכל כינוס של ועידת המפלגה ובכל מועצת תנועה (אליהן הקפיד להגיע בתחבורה ציבורית) בהם הביא לידי ביטוי את כל ניסיונו המעשי הנרחב, אותו העמיד לרשות הגופים אליהם השתייך בגופו ובנשמתו. בשלל תפקידיו הקיבוציים והציבוריים שמר תמיד על היגיון בריא, צניעות רבה ודיבור "בגובה העיניים" עם כל בני שיחו. ראייתו הרחבה ועצתו הנבונה שימשו את מזכירי התנועה הקיבוצית לדורותיהם. הוא ידע לנסח את עמדותיו בצורה מתונה אך צלולה וברורה לכל.

בחרתי לסיים את דברי בהגדרה התמציתית של אהרון ידלין על מהותו של הקיבוץ, בעיניו: ערכיות, משימתיות ורווחיות!

התנועה הקיבוצית שינתה את פניה בדור האחרון, אך אם נשכיל לשמור על שלושת הציוויים הללו נשמר את היצירה המופלאה הנקראת "קיבוץ" לעוד שנים ארוכות וטובות, כפי שבוודאי היה רוצה.


באנר ביטוח חקלאי

תמונת השבוע: תמיד בגובה העיניים

: אהרון ידלין ז"ל משתתף במעגל דיון עם הצעירים בכנס החינוך הרביעי של התנועה הקיבוצית בפברואר 2019
אהרון ידלין ז"ל משתתף במעגל דיון עם הצעירים בכנס החינוך הרביעי של התנועה הקיבוצית בשנת 2019

בהספדים הרבים סופר רבות על צניעותו של אהרן ידלין והדיבור שלו ב"גובה העיניים" עם כל אחד ואחת, לא משנה גילו, תפקידו או מעמדו, כמו גם תחושת המחויבות הגדולה שלו בתור מחנך ומורה שלא פגה מעולם. גם בעשור העשירי לחייו אהרן לא ויתר על הגעה לכנסי החינוך של התנועה הקיבוצית והשתתפות פעילה בהם, לא חשוב מה היה המרחק שלהם מחצרים.

דוגמא יפה לכך נתפסה בעדשת המצלמה בכנס החינוך הרביעי של התנועה הקיבוצית, שהתקיים בנחשולים בסוף ינואר 2019, אליו הגיע אהרן כמו תמיד ולא ויתר על השתתפות במעגל דיון עם אנשי החינוך הצעירים ושיחה ערה בה שיתף במשנתו החינוכית וניסיונו.

יהי זכרו ברוך.


באנר משקארד

הסדר הביניים הוארך עד סוף
הרבעון הראשון של 2023

"קיבוצים בכל רחבי הארץ – אל תמתינו יותר, חשוב ונכון לקבל החלטות ולקדם על פיהן את תהליכי שיוך הדירות ואת קבלת היתרי הבניה"
בניה בקיבוץ מנרה
בניה בקיבוץ מנרה

ביום ג', בשעה 10:30, צילצל הטלפון הנייד של ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית. על הקו היה זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון, אשר בישר כי מועצת מקרקעי ישראל אישרה את המלצתו להאריך את הסדר הביניים במתכונתו הנוכחית עד ל- 31.3.2023. עוד אמר השר אלקין כי הוא מצפה לקידום ההידברות בין נציגי התנועה הקיבוצית להנהלת רמ"י בסוגיות חלופת האגודה, בכדי שניתן יהיה להשלים גם את הפרק הזה ולהמשיך להתקדם. היתה זו השלמה מלאה של ההסכמות אליהן הגיע זאב אלקין עם ח"כ אלון שוסטר, סגן שר הביטחון, בהמלצת מזכירי התנועות הקיבוציות.

לאחר תקופה של מבוכה וחוסר ודאות בקיבוצים רבים, בפרט כאלה שלא הגישו תיק שיוך לקבלת היתרי בנייה, התקבלה היום ההחלטה לה ציפינו. כינוס מועצת מקרקעי ישראל והארכת הסדר הביניים נדרשו בשל העובדה כי תוקפו של הסדר הביניים הקודם פג זה מכבר, והדבר מנע מקיבוצים שטרם הגישו תיק שיוך עד סוף יוני האחרון, מועד פקיעת ההסדר, לקבל היתרי בניה.

דגן יראל, הממונה על הקרקעות והבניה בתנועה הקיבוצית ממליץ לקיבוצים לנצל את חלון הזמנים שנפתח ולהאיץ את תהליך ההסדרה מול רשות מקרקעי ישראל . "איננו יודעים אם ואיזה הסדר ביניים נקבל החל מאפריל 2023 ואילו תנאים הוא יציב בפני הקיבוצים, לכן אני שב ומבקש, כפי שאמרתי בכל הארכה שהיתה להסדר בעבר - קיבוצים בכל רחבי הארץ שיש להם כוונה לגדול והתפתח ולבנות – אל תמתינו, קבלו החלטה ותאיצו את המהלכים לשיוך דירות ואח"כ את היתרי הבניה".


פייסבוק התנועה

הדס דניאלי ילין, המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, הודיעה על סיום תפקידה

דניאלי ילין, החלה את דרכה במטה תנועה הקיבוצית בשנת 2017 בתפקיד מנכ"לית התנועה ולפני כשנה נבחרה לתפקיד המשנה למזכ"ל. סיום עבודתה של דניאלי ילין נעשה בתיאום עם מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, והיא תמשיך בתפקידה עד חודש נובמבר. "מסיימת את תפקידי בתחושת סיפוק גדולה ומשאירה אחרי בסיס איתן של מטה תנועה חזק ומאורגן"
הדס דניאלי ילין. צילום: דנה בר-און
הדס דניאלי ילין. צילום: דנה בר-און

הדס ילין דניאלי, הודיעה בראשון בבוקר לפעילי ופעילות התנועה כי החליטה לסיים את תפקידה כמשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית. בשיחת העדכון הקבועה שהתקיימה בבוקר, הודיעה המשנה למזכ"ל על החלטתה ואמרה: "כל מי שמכיר אותי יודע עד כמה התנועה היא בנפשי. ראיתי ואני עדיין רואה בתנועה שליחות חשובה. התחושה העמוקה הייתה שם תמיד ומכאן היה טבעי לשרת את התנועה הקיבוצית כמנכ"לית וכמשנה  - תפקידים אותם מילאתי בתחושת שליחות וזכות גדולה במשך חמש שנים. לא שמרתי בסוד את רצוני להנהיג את התנועה ואני עדיין רואה בראשות התנועה הקיבוצית תפקיד חשוב ומשמעותי אולם בנקודת הזמן הנוכחית החלטתי להמשיך ולתרום מניסיוני ויכולתי במקומות נוספים מחוץ לתנועה".

דניאלי ילין הוסיפה: "אני גאה בדרך שעשינו בתנועה הקיבוצית בחמש השנים הללו. יחד עם הצוות המופלא בתנועה, שמורכב מאנשים ונשים נהדרים שבאו לעשות טוב, הובלנו שינויים אדירים. התנועה חזרה להיות רלוונטית, מעודכנת, מחוברת לשטח. שינינו את הצורה בה אנחנו עובדים, הגבנו מהר לשינויים - מהקורונה, דרך האירועים הביטחוניים הרבים, ועד המערכת הפוליטית הארצית - תמיד ידענו להתגמש ולתת תשובה מהירה ומעודכנת. אני מסיימת את תפקידי בתחושת סיפוק גדולה ומשאירה אחרי בסיס איתן של מטה תנועה חזק ומאורגן. אני מודה לפעילי ופעילות התנועה ולניר מאיר על שנים של שותפות ועל ההזדמנות להיות חלק מהארגון הנפלא הזה". 

מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, אמר לאחר קבלת ההודעה: "צר לי על החלטתה של הדס, ניסיתי להניאה מכך, אך אני מכבד את החלטתה". מאיר הוסיף ומסר: "בשמי, בשם פעילי התנועה ובשם כל חברות וחברי הקיבוצים, אני מבקש להודות לך על שנים של עשיה, יוזמה, ושותפות לדרך. היית מנכ"לית מצויינת ומשנה למזכ"ל טובה עוד יותר. אני מאחל לך הצלחה רבה ובטוח שבכל תפקיד שתבחרי ועליו תתמודדי,  תמשיכי להשפיע לקדם לעצב ולשמור על המרחב הקיבוצי כולו".


באנר מרכז קליטה

קק"ל תכשיר דרך מוגנת שתאפשר
לחברי כרם שלום להתנייד בחירום

בימים שלפני תחילת מבצע עלות השחר ובמהלכו מצאו את עצמם חברי כרם שלום נצורים בקיבוץ לאחר שכביש הגישה שמוביל לכרם שלום וכביש 232 עד לניר יצחק נסגרו על ידי כוחות הביטחון. בעקבות פניית הקיבוץ לקק"ל בהמלצת מזכ"ל התנועה, יכשיר הארגון דרך קיימת מוגנת ועבירה לכל רכב לשימוש בחירום ובשגרה
ניר מאיר בביקור בכרם שלום למחרת הפסקת האש
ניר מאיר בביקור בכרם שלום למחרת הפסקת האש

לפני כשבועיים (2/8), לפנות בוקר, הוחלט על ידי גורמי הביטחון לסגור את כביש הגישה שמוביל לקיבוץ  כרם שלום, ובהמשך גם לסגור את כביש 232 מכרם שלום ועד לניר יצחק עקב התראה ממוקדת על ניסיון פגיעה בנוסעים בכביש זה. כתוצאה מהחלטה זו, מצאו עצמם חברי כרם שלום נצורים בקיבוץ ללא אפשרות לצאת או להיכנס, וגם אספקת מוצרי המזון הטריים ומוצרי היסוד נפגעה. לאחר ארבעה ימים, התפנו מרבית חברי הקיבוץ בשעת לילה מאוחרת בדרך עוקפת חלופית של קק"ל.

למחרת ההכרזה על הפסקת האש, ביקר מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, בקיבוץ ושמע מאנשיו על הסיטואציה הקשה שנכפתה עליהם, וכיצד לבסוף פונו בדרך המשובשת של קק"ל שאינה מתוחזקת כראוי ובלתי עבירה לרכב פרטי. מאיר הציע להם לפנות לקק"ל בבקשה לשפר את הדרך, כך שתוכל להוות פתרון קבע.

מנכ"ל הקיבוץ, אבי עטר, שלח לפנייה לסגן יו"ר קק"ל, רועי אלקבץ, אשר נולד בקיבוץ רעים ומכיר היטב את האזור מתוקף תפקידו כראש מטה פיקוד הדרום במילואים. במקביל, שוחח ניר מאיר עם אלקבץ ועם יו"ר ועדת הכספים של קק"ל, גדי מאירי, והשניים הבטיחו לסייע ולקדם את הנושא. מזכ"ל התנועה הביע שביעות רצון מקידום הפתרון לכרם שלום והוסיף: איום טילי הנ"ט מהרצועה לא יעלם ולא ניתן להסכים עם הכנסת ישובים למצור. נדרש פתרון מתאים גם לקיבוץ נחל עוז".


באנר כנס החקלאות הקיבוצית ה-1

הפיקוד על אוגדת עזה
נשאר בתנועה הקיבוצית

שבוע לאחר סיום מבצע 'עלות השחר', אשר הציב את קיבוצי עוטף עזה בחזית הלחימה והגנה על גבולות ישראל, התחלף מפקד האוגדה. תא"ל אבי רוזנפלד (בן עין השופט) נכנס לתפקיד מפקד עוצבת 'שועלי האש' (אוגדת עזה) במקומו של תא"ל נמרוד אלוני (גונן), אשר שירת בתפקיד בשנתיים האחרונות
מימין לשמאל: האלוף טולדנו, תא"ל אלוני ותא"ל רוזנפלד. צילום: דובר צה"ל
מימין לשמאל: האלוף טולדנו, תא"ל אלוני ותא"ל רוזנפלד. צילום: דובר צה"ל

טקס חילופי המפקדים נערך השבוע במחנה רעים, בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו ובהשתתפות מפקדים, חיילים, ראשי מועצות, קב"טים, משפחות ומוזמנים נוספים. מפקד האוגדה היוצא, תת-אלוף נמרוד אלוני, הוביל את עוצבת 'שועלי האש' במהלך שני המבצעים האחרונים, מבצע 'שומר החומות' ומבצע 'עלות השחר'. 

מדברי מפקד אוגדת עזה הנכנס, תת-אלוף אבי רוזנפלד: "מול עינינו עומדים כל העת אלו עליהם נשבענו להגן: האנשים הנהדרים שגרים כאן ביישובי העוטף. בעיר המצוינת שדרות, ולצידה בקיבוצים ובמושבים המעבדים את האדמה עד התלם האחרון. ההתיישבות שמוסיפה לגדול ולהתפתח חרף כל הקשיים והאיומים. גם בעיתוי הזה אני רוצה להביע את הערכתי ללוחמי צה"ל המגינים על הגזרה. חלקם נמצאים ממש עכשיו בעמדת השמירה, בסיור או במארב. הם עושים שירות עם מעט מאוד רגעים של תהילה, והרבה רגעים של קושי ושחיקה. דעו שאתם לא שקופים. אנחנו רואים אתכם, מעריכים אתכם, ומצדיעים לכם. בברכתו לרגל חגיגת עשור לקיבוץ נחל עוז בשנת 1961, כתב ראש הממשלה דוד בן גוריון לאנשי הישוב: 'איני יודע אם יש לכם נחל- אבל עוז לא חסר'. תתמידו בעוז ותצליחו".


באנר פסגת צעירי וצעירות בקיבוצים ה-3

כנס החקלאות הקיבוצית ה-1:
מצדיעים לחקלאות הקיבוצית

כנס החקלאות הקיבוצית ה-1: מצדיעים לחקלאות הקיבוצית

מאבקים, רפורמות שינויי אקלים, אי יציבות שלטונית - אלו הם מקצת ממה שהפכה שגרת חיינו בעולם החקלאות. אנו, בתנועות הקיבוציות ובארגונים האזוריים, גאים מאוד בעשייה החקלאית המפוארת שלנו ומנסים לייצר מסורת של מפגש שנתי שתגביר את גאוות היחידה שלנו ותאחד את כולנו סביב המטרות החשובות של שמירת החקלאות והבטחת המשך ייצור המזון הטרי בישראל.

לכן, חברנו יחד, התנועה הקיבוצית, הקיבוץ הדתי וההתארגנויות האזוריות כדי לאפשר לכם להתאוורר לרגע מהשגרה הלוחצת ולהיפגש למשך יומיים תמימים לחוויה של מעגלי שיח על עתיד החקלאות, הרצאות בסוגיות מאקרו כלכליות חקלאיות וביטחוניות בעולם משתנה, הרבה מינגלינג, הופעת אמן וכן...פינוקים של מלון 5 כוכבים. 

הכנס, שיתקיים בתאריכים 7-8 בדצמבר 2022, מיועד לרכזות ורכזי ענפים חקלאיים בקיבוצים מהגליל העליון ועד חבל אילות ועובדים בכירים מתחומי גד"ש, מטעים ובע"ח. בין ההרצאות הבולטות: אלוף (במיל') גיורא איילנד, ראש המל"ל לשעבר, טניסאי העבר אנדי רם, זוכה שלושה תארי גראנד-סלאם לזוגות וד"ר יעל דורון, פסיכולוגית שיקומית ואנליטיקאית קבוצתית וחברה בצוות המומחים של תוכנית הטלוויזיה "חתונה ממבט ראשון". בערב תופיע השחקנית והקומיקאית רותם אבוהב עם הופעת סטנדאפ קורעת מצחוק.


באנר משקארד

התנועה הקיבוצית מזמינה חברות וחברי קיבוץ להציג מועמדות לתפקיד רכז/ת תחום צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים

מהות התפקיד: ניהול תחום צוותי המעורבות החברתית בתנועה הקיבוצית בכפיפות לראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בהיקף משרה של 100%
לוגו אגף צעירים ומעורבות בחברה

דרישות התפקיד:

  1. ניסיון תעסוקתי בתחום חברה- קהילה בקיבוץ – חובה
  2. חבר/ת קיבוץ – חובה
  3. תואר ראשון בתחום רלוונטי – יתרון
  4. נכונות לעבוד בשעות גמישות ונכונות לנסיעות רבות ברחבי הארץ.
  5. ניסיון בעשייה למען החברה הישראלית ובייחוד גיוס משאבים.

כישורים אישיים:

  1. יכולת ניהול ועבודה עם צוותים מגוונים.
  2. יחסי אנוש טובים.
  3. ראיה רחבה ,תואמת לערכי הקיבוץ.
  4. חשיבה יצירתית ו"מחוץ לקופסא".
  5. ידע בהכנת תקציב ובניהול תקציב.
  6. כושר ביצוע, ניהול מו"מ, ניהול, ארגון וסדר.

* המשרה מאוישת על ידי חברת קיבוץ שאיננה פעילת התנועה.

הרואה עצמו/ה מתאימ/ה לתפקיד מוזמנ/ת להציע את מועמדותו/ה. קורות חיים יש לשלוח עד לתאריך 02.09.22 לאירית גולדברג, בדוא"ל:  iritg@tkz.co.il   


באנר ביטוח חקלאי

התנועה הקיבוצית מזמינה חברות וחברי קיבוץ להציג מועמדות לתפקיד רכז/ת אזור צפון ותחום תוכן במחלקת שנת שירות

מהות התפקיד: חבר/ה במחלקת שנת שירות באגף חינוך בתנועה הקיבוצית ובכלל זה קיום מפגשים עם מערכות החינוך היישוביות, מנהלי חינוך, הורים ובני נוער, מפגשים עם צוותי חינוך במועצות ובבתי הספר האזוריים, עבודה עם מסגרות ההתנדבות וכן שותפות בארגון והפעלת כנסים, מפעלים ואירועים מחלקתיים ואגפיים
קומונת זיו נעורים באנדרטת הקיבוצים

דרישות התפקיד:

  1. חבר/ת קיבוץ.
  2. ניסיון בניהול חינוכי.
  3. ניסיון בעבודה עם נוער.
  4. היכרות עם מערכות החינוך הקיבוציות והמועצתיות.
  5. מיומנויות בינאישיות גבוהות ויכולת עבודה בצוות.
  6. יכולת ארגונית גבוהה.
  7. יכולת עמידה מול קהל והעברת מסרים.
  8. נכונות לעבודה במסגרת שעות לא שגרתיות, כחלק מצוות אגף חינוך.

היקף משרה: מלאה
כניסה לתפקיד - ספטמבר 2022

הרואה עצמו/ה מתאימ/ה לתפקיד מוזמנ/ת להציע את מועמדותו/ה. קורות חיים יש לשלוח עד לתאריך: 02.09.22 לאירית גולדברג, בדוא"ל: iritg@tkz.co.il   


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה