דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"יש ניסיון בלתי פוסק למנוע בנייה בקיבוצים ולשים מקלות בגלגלים – נילחם בכך בכל כוחנו"

בישיבת מועצת מקרקעי ישראל שהתקיימה היום (חמישי) הוחלט כי הסדר הביניים יוארך בשנה אחת לקיבוצים הנמצאים בתהליך, וכי קיבוצים נוספים יכולים עדיין להיכנס להסדר במהלך שלושת החודשים הקרובים. "דוח שמרון" לחיסול חלופת האגודה אוזכר בדיון אך לא התקיים לגביו דיון עקרוני. מזכ"ל התנועה: "דוח שלא היה צריך לבוא לעולם ומקומו בפח האשפה"
בניית השכונה החדשה בקיבוץ סופה
בניית השכונה החדשה בקיבוץ סופה

בתום מאבק עיקש שהתחולל בשבוע האחרון מאחורי הקלעים, אישרה היום, חמישי (16.12), מועצת מקרקעי ישראל, להאריך את הסדר הביניים בתהליך השיוך בקיבוצים בשנה נוספת לקיבוצים הנמצאים כבר בתוך התהליך. בנוגע לקיבוצים שטרם קיבלו החלטה ניתן חלון של שלושה חודשים להצטרף ולהיכנס להסדר הביניים. גורמים במועצת מקרקעי ישראל פעלו בימים האחרונים להאריך את הסדר הביניים בשלושה חודשים בלבד, במהלכן תכננו לאשר את דוח ועדת עדיאל שמרון שמטרתו לחסל הלכה למעשה את חלופת האגודה לשיוך דירות בקיבוצים.

רק לפני חודש, הצהיר מנכ"ל מקרקעי ישראל, עו"ד יעקב (ינקי) קווינט בכנס הנהגות הקיבוצים, כי הסדר הביניים יוארך. למרות זאת, הופתעו גורמים בתנועה לגלות, כי גורמים במועצת מקרקעי ישראל פועלים לשים מקלות בגלגלים ולקשור את הארכת הסדר הביניים לאימוץ "דוח שמרון" המבקש לבצע שינויים קיצוניים בחלופת האגודה תוך שהוא מבטל הלכה למעשה את זכות הקיום של הרעיון הקיבוצי.

בסופו של הדיון שהתקיים היום במועצת מקרקעי ישראל הוחלט כאמור כי הסדר הביניים יוארך בשנה אחת לקיבוצים הנמצאים כבר בתהליך וכי קיבוצים נוספים יכולים עדיין להיכנס להסדר במהלך שלושת החודשים הקרובים.  "דוח שמרון" לחיסול חלופת האגודה אוזכר בדיון אך לבסוף לא התקיים לגביו דיון עקרוני. לתנועה הקיבוצית הובטח כי היא תוזמן להביע דעתה על הדוח בכל דיון שיתקיים בעניינו.

בימים האחרונים פעלה התנועה הקיבוצית מול כל מפלגות הקואליציה על מנת לבלום את המהלך שנעשה ללא תיאום ובאופן חד צדדי. מזכ"ל התנועה, ניר מאיר: "אנחנו יודעים שיש גורמים במועצת מקרקעי ישראל שמאוד רוצים, ופועלים ללא הפסקה לחסל את זכות הקיום של הרעיון הקיבוצי. הם רק שכחו שזה אינו תפקידם". 

מנכ"ל רמ"י, עו"ד ינקי קוינט, נואם בכנס הנהגות הקיבוצים ה-8 שהתקיים בחודש שעבר. צילום: דנה בר-און
מנכ"ל רמ"י, עו"ד ינקי קוינט, נואם בכנס הנהגות
הקיבוצים ה-8 שהתקיים בחודש שעבר. צילום: דנה
בר-און

בהתייחס ל"דו"ח שמרון" שהועלה לדיון היום במועצת מקרקעי ישראל אך לא התקיים דיון בעניינו, אמר מאיר: "מדובר בנייר שלא היה צריך לבוא לעולם ומקומו בפח האשפה. המסמך הזה מבקש דבר אחד – לחסל מהבסיס את הרעיון הקיבוצי. עמדתנו לגביו ברורה – לא יקום ולא יהיה. הנושא נמצא בהסכם הקואליציוני של מפלגת העבודה. מי שפועל לחיסול הקיבוצים פועל הלכה למעשה לפירוק הממשלה. אנחנו סומכים על החברות והחברים הרבים שלנו בקואליציה שיבלמו את המהלך הזה. יש ניסיון בלתי פוסק למנוע בניה בקיבוצים ולשים מקלות בגלגלים – נילחם בכך בכל כוחנו".

מאיר הוסיף כי הוא "מבקש להודות לראש הממשלה החליפי, שר החוץ ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, לשר הביטחון ויו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, לשרת הפנים, אילת שקד, לשר הבריאות ויו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, לשרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, לסגן השר, ח"כ יאיר גולן, ולכל חברי וחברות הכנסת הקיבוציים ובראשם אלון שוסטר ורם שפע הפועלים לבלום את שיגעונות הפקידים ברמ"י".

לסיכום, הוסיף מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "לפני שלוש שנים, כאשר התקבל הסדר הביניים החדש, קראתי לקיבוצים למהר ולקבל החלטה ולא להתמהמה. כעת, ניתנה ארכה של שלושה חודשים בלבד המאפשרת כניסה להסדר הביניים בתנאים סבירים. אני רואה את המוטיבציה של מתנגדי החלופה ברמ"י, ואת הניסיונות הבלתי פוסקים לנסות ולחבל בחלופה זו בכוונת זדון ממש. אני קורא לכל הקיבוצים שהנושא נוגע אליהם לקבל החלטות, לנוע במהירות ולהיכנס לתהליך. אנו מודעים לכך שקיבוצים רבים תקועים בתוך התהליך הבירוקרטי מול רמ"י והנושא הזה בטיפול מול ינקי קווינט. אנו רואים גם כוונה וגם שיפור בפועל בקידום תיקים של קיבוצים, אך מי שיתמהמה בקבלת ההחלטות ובהגשת התיק יכול למצוא את עצמו בבעיה בעוד שלושה חודשים".

תגובות

רמ"י
רפי
היו ונשארו שונאי ההתישבות.כל מעשיהם מכוונים לקבל מליונים ובכך להנציח עצמם בשכר-פרזיטים על גב ההתיישבות לצורותיה.מה שהם עושים לקיבוצים אשר הינם גופים גדולים, מתגמד לעומת מה שהם (והקשת המיזרחית) עושים למושבניק הבודד והחלש!

הוספת תגובה חדשה