דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יוצאים מגבולות הקיבוץ כדי להשפיע במרחב האזורי

ביום רביעי (18.1) התקיים המפגש המסכם של המחזור השני בתכנית ״המסלול – מנהיגות העתיד במרחב האזורי״ מבית רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית והמועצה הציונית בישראל. 14 קיבוצניקים וקיבוצניקיות מרחבי הארץ השתתפו בתכנית במטרה לרכוש ידע וכלים שיסייעו להם לקחת אחריות ולהשפיע על המרחב האזורי שבו הם חיים
משתתפי ומשתתפות תכנית המנהיגות האזורית יחד עם מוביליה, רותם שניצקי ונטע אראלי בן אור
משתתפי ומשתתפות תכנית המנהיגות האזורית יחד עם מוביליה, רותם שניצקי ונטע אראלי בן אור

את התכנית הובילו בצוותא רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים של התנועה ונטע אראלי בן אור (העוגן), חבר הרשת, והיא כללה תשעה מפגשים שבועיים. התכנים המרכזיים עסקו בהיכרות מעמיקה עם הגופים הרלוונטיים במרחב האזורי בדגש על המועצות האזוריות והארגונים הכלכליים. המשתתפים רכשו ידע על המרחב הקיבוצי והאזורי שעסק בהיבטים הכלכליים והמבניים של השלטון המקומי והאזורי, ובהיכרות עם התנועה הקיבוצית והמרחב הכפרי.

במהלך התכנית בחרו המשתתפים פרויקט הנותן מענה לצורך אזורי שקיים בשטח ושאותו ירצו להוביל, ולצורך כך עברו סדנא, קיבלו כלים וצוותו למנטורים. בעוד כחודש הם יוכלו (במידה ויהיו מעוניינים בכך) להגיש בקשה לוועדת תמיכה של התכנית, בכדי לקבל משאבים ראשונים להוצאת הפרויקט לפועל.

רותם שניצקי סיכמה: "אנו עדים להשפעה של המועצות האזוריות והמרחב האזורי על חיינו ומעוניינים לראות גם את הדור הצעיר משתלב בעשייה ומוביל במקומות אלה. אני בטוחה שנראה את מסיימי ומסיימות התכנית, כל אחת ואחד בדרכו, מובילים עשייה ציבורית ומשתלבים בוועדות, במליאות המועצות ובתפקידי מפתח במרחב האזורי. תודה לשותפים שלנו מהמועצה הציונית בישראל על השותפות והאמון בתכנית - המחזור הבא כבר עומד בפתח".

נטע אראלי בן אור הוסיף: "כמי שפועל במרחב הציבורי האזורי בשנים האחרונות, אני שמח שהתנועה הקיבוצית וההסתדרות הציונית מאפשרות לנו לחבר ביחד צעירות וצעירים מכל רחבי הארץ שחשוב להם להוביל תהליכי שינוי ויצירה במרחבים האזוריים שבהם הם חיים. זהו כוח גדול שמשפיע על היומיום של כולנו, והוא ראוי לתמיכה ולסיוע מכל השחקנים הפועלים בשדה הזה".

קרין קביטקה הוברמן (עין השלושה), משתתפת התכנית, סיכמה בשם המסיימים: "התכנית נתנה מקום ליצירת שותפויות והזדמנויות ופתחה בפנינו דלתות ליצירת דרכי השפעה במרחב האזורי שבו אנו חיים. הקבוצה שהתגבשה הייתה מגוונת, אך יחד עם זאת בעלת ערכים וזהות ברורים. אני בטוחה שבהמשך להשתתפותנו בתכנית נוכל ליצור, להשפיע ולהתחבר לעשייה במרחבינו, וזאת מתוך רצון להמשיך ולקדם את פעילות הקיבוצים והתנועה הקיבוצית".

הוספת תגובה חדשה