דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יוצאים לדרך חדשה

שנים של מחלוקת מורכבת, באו לקיצם בתהליך גישור בין תנועת הבונים דרור העולמית לבוגרי החלוץ (דרור ישראל) ביוזמתו של נשיא המדינה הנבחר יצחק (בוז'י) הרצוג ובתמיכתו הרבה של חיים אורון (ג'ומס)
הרמת כוסית של כל השותפים לגישור
לחיי הדרך החדשה

כזכור, אישרה מועצת התנועה לפני מספר חודשים את הסכם ההבנות שהושג בין התנועה הקיבוצית לתנועות הנוער, והוצג למועצה על ידי הצוות שכלל את חיים אורון (ג'ומס), גיל לין – המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית ותקוה טננבוים – ראשת המוסד לבוררות וגישור בתנועה. הסכם זה כלל מספר סעיפים, אשר המורכב מביניהם עסק בסכסוך פנימי בתנועת הבונים דרור העולמית. בהתאם להסתייגות של קיבוץ בארי, אשר אושרה במועצה, נמשכו מאמצי הגישור בין הצדדים, גם לאחר אישור ההסכם בין התנועה הקיבוצית לתנועות הנוער, על מנת לאפשר עבודה טובה יותר והשגת היעדים של תנועת הנוער העולמית.

התהליך התבצע תחת שרביטו של גל בן שימול, מזכ״ל תנועת הצופים לשעבר, שעשה שוב שליחות ציונית והצליח להביא לאיחוד ושיתוף פעולה בין הגורמים השונים. ההיסטוריה התנועתית האידיאולוגית ידועה בפילוגים לאורך שנים. ההסכמה והגישור על הפערים, הם אירוע היסטורי וגאווה גדולה לכל הצדדים המעורבים, ואירוע החתימה התקיים בלשכתו של הנשיא הנכנס, הרצוג, באולם בן גוריון בבניין הסוכנות היהודית.

התנועה הקיבוצית, בראשות המזכ"ל, ניר מאיר, ובהובלתו של המשנה למזכ"ל – גיל לין, לא חדלה מהניסיונות להגיע להבנות ואף נתנה את ברכת הדרך לתנועת הבונים דרור, גם מהתנועה הקיבוצית וגם מוותיקי התנועה והמועצה הציבורית שהיו פעילים ומשמעותיים בתהליך.

אופיר ליבשטיין, יושב ראש תנועת הבונים דרור: "אני חש גאווה גדולה להיות חלק מהובלת תהליך היסטורי של פיוס ושלום. אני מודה לשירי מדר, מנכ"לית הבונים דרור על העבודה וההשקעה. אנחנו מברכים את נשיא המדינה הנכנס שסייע והוביל את התהליך תחת חסותו. אני בטוח שנמשיך להוביל את תנועת הבונים דרור החשובה והמפוארת, לשיאים חדשים".

גיל לין מסכם, "זוהי בשורה משמחת ומעודדת. ברוח הפיוס הלאומי השורה בימים אלה, טוב לראות שגם בתוך המחנה, אנו לומדים להגיע להסכמות ולייצר שיתופי פעולה לטובת המטרות המשותפות של כולנו. אמנם מדובר בסכסוך פנימי שרק מעטים ידעו להבינו לעומק, אך הוא השפיע על מערכות יחסים במעגלים נרחבים. תודה גדולה מגיעה ליו"ר הסוכנות היוצא ונשיא המדינה הנכנס מר יצחק הרצוג, על מעורבותו הפעילה וסיועו להשגת התוצאה הברוכה".

הוספת תגובה חדשה