דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יום המורה 2022 – התזמון הראוי להבעת הערכה עמוקה גם למחנכים במערכות החינוך בקיבוצים

בימים אלו מצוין במדינת ישראל יום המורה ובמערכות החינוך הפורמליות מתקיימים מיני, אירועים, מחוות וטקסים שונים המביאים לידי ביטוי הערכה למורים ולמורות על פועלם. דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית, סבורה כי ביום זה חשוב להאיר באור יקרות גם את פועלם של נשות ואנשי החינוך במערכות החינוך בקיבוצים

יום המורה

זוהי נבחרת מקצועית, הנושאת בליבה ועל כתפיה את המחויבות ליצירת מענה חינוכי-ערכי-קהילתי בכל ימות השנה. כולם וכולן - מנהלי ומנהלות הגיל הרך והחינוך החברתי, הגננות והמטפלות, מובילות ומובילי בתים, המדריכים בגילי יסודי ובנעורים, היו"רים והנהלות החינוך הציבוריות – הם המוציאים לפועל של בחירת הקהילה לקיים מערכת חינוך מקצועית בחצר הקיבוץ.

מערכות החינוך בקיבוצים מטולטלות בשנים האחרונות: הקורונה כמובן (זוכרים?), שינויי רגולציה, אתגר כוח האדם המתמשך, הקהילה הקיבוצית המשתנה ומתגוונת. על אלה נוסף הקושי, בחלק מהמקרים, הנובע ממחלוקות על מימון ואחריות קהילתית על מערכת החינוך בקיבוץ. אלה מדגישים את הצורך לנהל שיח קהילתי מתמשך על מקומה של מערכת החינוך בקיבוץ והתאמתה למשאבים הקיימים, תוך מחויבות לקיומה על בסיס הערכים והעקרונות של החינוך הקיבוצי.

יום המורה מהווה הזדמנות עבור כל קהילה לעצור לרגע, להקדיש תשומת לב וליצור מחווה שתביע את ההערכה על פועלם ומסירותם של צוותי החינוך. הפירגון והבעת הערכה תחזק את משמעות השותפות בדרך, ואת תחושת ה"רואים ומעריכים אותי" בקהילה, המגיעה לאנשי ונשות החינוך בקיבוצים כקבוצה ובאופן אישי.

ובנימה אישית, 
לכם ולכן, 
העומדות ועומדים על המשמרת,
נשות ואנשי החינוך
הזורעים אהבה
וקוצרים חיוך.

היום הזה הוא הזדמנות
לומר תודה 
לעוסקים בעתיד של כולנו. 

בהערכה
דבי, בשם צוות אגף החינוך ומערך ההדרכה

הוספת תגובה חדשה