דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"ט"ו בשבט הגיע חג לאילנות".... הגיע הזמן לחדש את מסורת ילקוט לגננות!

ראש השנה לאילנות, כבר ממש כמעט כאן, וזו סיבה נהדרת למפגש זום שהתקיים ביום ראשון האחרון – וגם לכבוד חידוש מסורת ארוכת שנים בה לגננות היה "ילקוט לגננת" לחגים ומועדים
"טו בשבט הגיע חג לאילנות".... הגיע הזמן לחדש את מסורת ילקוט לגננות!

קיבוץ וסביבתו הכפרית מתאפיינים בחיבור לאדמה ולטבע הסובב אותו, דשאים שיחים ובעיקר עצים גדולים הם חלק מהנוף הקיבוצי, לכן אך טבעי שחג לאילנות יתחבר להוויה הקיבוצית ויהיה אחד מחגיו הבולטים לאורך השנים.

במפגש, בו לקחו חלק כ-30 נשות חינוך לגיל הרך בקיבוצים, הושק ילקוט ט"ו בשבט, פרי שיתוף פעולה בין אסנת חביב גל, מנהלת פיתוח תוכן, מחקר והדרכה באגף חינוך של התנועה לדותן אריאלי מהמדרשה באורנים ואילה ויצנר, מרכזת תכנית "כזה ראה וחדש". בילקוט אפשר למצוא חומר רקע על החג ומנהגיו, אוסף גדול של תכנים וכמובן, סדר ט"ו בשבט קיבוצי. התוכן החינוכי בילקוט מהווה חיבור בין העשייה והידע הרב הקיים בשטח ובין תכנים חדשים המתבססים על הערכים וההוויה הקיבוצית לדורותיה, בין מסורת לחידוש.

במפגש נערך לימוד על שורשיו וגלגוליו של החג מימי המקרא ועד ימינו, בהנחייתה המעניינת של דותן אריאלי, והוצגו מגוון פעילויות לחג על ידי הגננת לילך דנדקר מדביר, שתרמה רבות מהניסיון והידע שלה לעושרו של הילקוטתודה למנהלות ולגננות, שתרמו מאוצר ניסיונן והעשירו את כולן: לילך דנדקר (דביר), ורד רודריק, הילה צפריר (בית קמה) וסיגל לוי (פלמחים).

לחצו כאן להורדת ילקוט ט"ו בשבט לגננות

זוהי תחילתה של מסורת מתחדשת... ואנחנו כבר נערכים לילקוט פורים. מנהלות גיל רך וגננות שמובילות מסורות או מקיימות פעילות המתחברת לקהילה – מוזמנות ליצור קשר עם אוסנת חביב גל: osnat.h@tkz.co.il

הוספת תגובה חדשה