דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

טוסו לשלום וחזרו אלינו בשלום

היום, חמישי, עמדו על מגרש המסדרים בבסיס חצרים 36 מסיימות ומסיימי קורס טייס מספר 184 של חיל האוויר. בין המסיימים שני קיבוצניקים – י' מקיבוץ במועצה האזורית מנשה ו-ר' מקיבוץ במועצה אזורית בדרום הארץ. יחד איתם סיימו את הקורס שלושה בוגרי שנת השירות של התנועה הקיבוצית - ד' מדרום השרון, נ' מעמק חפר ו-ג' מעמק יזרעאל
מימין למעלה עם כיוון השעון: סגן י', סגן נ', סגן ד', סגן ג'. צילומים: דובר צה"ל
מימין למעלה עם כיוון השעון: סגן י', סגן נ', סגן ד', סגן ג'. צילומים: דובר צה"ל

הטקס התקיים במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ראש הממשלה, נפתלי בנט, הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, ומשפחות הבוגרים. את קורס טיס 184 סיימו 36 חניכים - 33 גברים ושלוש נשים (בהן נווטת קרב אחת ושתי טייסות מסוקים) – וזאת לאחר הכשרה מקצועית בת שלוש שנים בבית הספר לטיסה. עם סיום הכשרתם, יצטרפו הבוגרים והבוגרות לחוד החנית של צה"ל ויובילו את הפעילות המבצעית של חיל האוויר בשנים הבאות, כחלק מהמאמץ להגנת ישראל ואזרחיה.

הטקס נערך הפעם בסימן 40 שנים למלחמת לבנון הראשונה, במהלכה פעלו צוותי האוויר במקצועיות ובתעוזה תוך שמירה על עליונות אווירית. אחד ממהלכיה החשובים של המלחמה היה מבצע ״ערצב 19״ בו מטוסי חיל האוויר פגעו קשות במערך טילי קרקע-אוויר הסורי והופלו כ-23 כלי טיס של חיל האוויר הסורי.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ברך את מסיימי קורס טיס 184: "התנועה הקיבוצית גאה, אך לא מופתעת. ברכות מקרב לב וטפיחה עזה על השכם לבני הקיבוצים ובוגרי שנת השירות של התנועה שסיימו את הקורס המפרך. בכל סיום קורס טיס אנו זוכים לייצוג של בנינו ובנותינו ושל מתנדבי ומתנדבות שנת השירות שלנו, שגם הם בשר מבשרנו. שאפו ענק לבוגרים הטריים, להורים הגאים וגם לקיבוצים ולחינוך הקיבוצי!".


הכירו את מסיימי קורס טיס 184 שלנו:

סגן י', מקיבוץ במועצה האזורית מנשה - טייס קרב (ביקש שלא לפרסם את תמונתו ופרטים אודותיו)


סגן ר', בן 22 מקיבוץ במועצה אזורית בדרום הארץ - נווט קרב

סגן ר' הרחיב בתיכון את מגמות אומנות ותאטרון והיה חניך בתנועת הנוער "נוע"ם" (נוער מסורתי). לפני גיוסו לקורס טיס, התנדב לשנת שירות בכרמיאל מטעם תנועת הנוער. בזמנו הפנוי הוא אוהב לשחק כדוריד, לשחות ותיאטרון.

 סגן ר' לא תמיד חלם להיות צוות אוויר, אך הרגיש שזה המקום הנכון עבורו. כשנה אל תוך קורס הטיס, בסוף השלב הבסיסי, התחיל להתאהב במקצוע: "אתה מתחיל להאמין שזה אפשרי ובאמת להתעניין בתפקיד. שם הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים".

וכך הוא מסכם שלוש שנים בקורס: "הקורס הוא תהליך של למידה עצמית, אתה פוגש את עצמך במצבים שונים וקיצוניים ולומד איך להתמודד איתם".


סגן ד', בן 23 מהמועצה האזורית דרום השרון - טייס מסוקים

סגן ד' הרחיב בתיכון את מגמות פיזיקה וספורט והיה חניך בתנועת הנוער "בני המושבים".  לפני גיוסו לקורס טיס, התנדב לשנת שירות במסגרת התנועה הקיבוצית וביצע אותה בכפר לילדים ונוער בסיכון, המשמש בית לילדים ובני נוער שיצאו מביתם או הוצאו ממנו על ידי שירותי הרווחה. במהלך שנת השירות, הכיר סגן ד' את יעקב בן ה-14, לקח אותו תחת חסותו, "אימץ" אותו לביתו והוא מתגורר עם משפחתו כבר ארבע שנים. כיום יעקב משרת כלוחם במערך ההגנה האווירית של חיל האוויר.

בזמנו הפנוי הוא אוהב לשחק כדורסל, לטייל, ספורט אתגרי וספורט מוטורי.

בשלב הראשוני של קורס הטיס, במהלך צ'ק מסוקים, סבו של ד', ניצול שואה, נפטר. ד' מספר: "יצאתי לשבעה ובמהלכה הודיעו לי שעברתי את הצ'ק. החלום שלי היה שסבא שלי יהיה בסיום הקורס, במסדר כנפיים. זה היה עבורי רגע מכונן, שם הבנתי שאני רוצה להישאר בקורס". למפגש מפקד חיל האוויר עם משפיעים, בחר להביא את המחנך שהיה לו בתיכון. בשבילו זו הפלטפורמה להגיד לו תודה על העשייה והתמיכה בו ולהגיד לו כמה הוא מעריך אותו.

וכך הוא מסכם שלוש שנים בקורס: "הקורס היה מסע מטורף עבורי, אתה עובר אותו עם חברים מההתחלה ועד הסוף וניתן לראות על כל אחד כיצד התבגרנו. אני מסתכל אחורה על כל הדברים והחוויות שעברנו בקורס ואני מרגיש גאווה".


סגן נ', בת 21 מהמועצה האזורית עמק חפר - טייסת מסוקים

סגן נ' הרחיבה בבית הספר התיכון את מגמות תאטרון ומדעי המחשב. לפני גיוסה לקורס טיס, התנדבה לשנת שירות במסגרת התנועה הקיבוצית וביצעה אותה בכפר נוער, לנערים בסיכון ולנוער נעל"ה בגילאי תיכון. לקראת גיוסה לצבא, סגן נ' רצתה תפקיד שיאתגר אותה בכל המובנים. בזמנה הפנוי אוהבת לצייר, לרוץ, לנגן בפסנתר ולטייל.

למפגש מפקד חיל האוויר עם משפיעים, סגן נ' בחרה להביא את סבתה, מבחינתה זו ההזדמנות להודות לה על האדם שהיא עבורה: "סבתא ואני מאוד קרובות, היא הבן אדם הכי טוב שאני מכירה ולמדתי ממנה המון. היא ליוותה אותי לאורך כל שלבי ההתבגרות שלי".

 וכך היא מסכמת שלוש שנים בקורס: "שלוש שנים מפתחות מאוד שהפכו אותי לבן אדם יותר טוב, מתפתחים המון בפן האישי"

סגן ג', בן 22 מהמועצה אזורית עמק יזרעאל - נווט תובלה

סגן ג' הרחיב בבית הספר התיכון את מגמות פיזיקה וחינוך גופני והיה חניך ומדריך בתנועת הנוער "בני המושבים". לפני הגיוס התנדב לשנת שירות במסגרת התנועה הקיבוצית וביצע אותה בפנימייה החינוכית בעין גדי. גם לאחר סיומה של שנת השירות הוא שמר על קשר עם מחלקת שנת השירות של התנועה ומגיע לשוחח עם מתנדבות ומתנדבי שנת השירות על שירות משמעותי בצבא ותרומה לחברה. בזמנו הפנוי אוהב לשחק כדורעף, לרוץ, לחתור בסאפ בים ולטייל.

אחיו של סבו שירת בעברו כטייס תובלה, וסגן ג'  זוכר כי במהלך ילדותו הוא לקח אותו לצפות במסדרי כנפיים. כעת, הזמין סגן ג' אותו לצפות במסדר שלו. כמועמד לשירות ביטחון, הוא לא קיבל זימון למיונים של קורס טיס אך החליט להגיש בקשה שהתקבלה. סגן ג' הבין שהוא באמת רוצה להיות טייס בשלב הראשוני של הקורס: "אתה מבין את המשמעות רק ברגע שאתה עולה לאוויר".

למפגש מפקד חיל האוויר עם משפיעים, בחר להביא את המחנך שלו, עליו הוא מספר: "למדתי ולקחתי ממנו הרבה, בעיקר לא לדרוש כלום מאף אחד, רק מעצמי".

וכך הוא מסכם שלוש שנים בקורס: "עברתי שנים מגוונות שאי אפשר לתאר אותן בקו ישר, אבל הדבר הכי גדול שהרווחתי פה זה החברים".

הוספת תגובה חדשה