דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חתכו את השמיים

בין 41 החניכים והחניכות שסיימו בהצלחה את קורס טיס 185 עמדו על מגרש המסדרים בחצרים גם מ' מקיבוץ במועצה אזורית עמק המעיינות, נ' מקיבוץ באזור ירושלים, ט' מקיבוץ במועצה האזורית בני שמעון וא' מקיבוץ במועצה האזורית מגידו. גם הפעם היוו הקיבוצניקים כעשרה אחוזים מהמסיימים – הרבה מעל חלקנו באוכלוסייה. טוסו בשלום וחזרו בשלום
צילומים: דובר צה"ל
צילומים: דובר צה"ל

טקס סיום קורס טיס מספר 185 נערך ביום רביעי בצהריים בבסיס חיל האוויר בחצרים, במעמד נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, ראש הממשלה, ח"כ יאיר לפיד, שר הביטחון, ח"כ רא"ל במיל' בני גנץ, הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקדים נוספים ומשפחות הבוגרים. הטקס הפעם הינו בסימן 40 שנה להקמת בסיסי הדרום של חיל האוויר. בסיסי הדרום מהווים חלק מרכזי מהפעילות המבצעית, האימונים וההכשרה בחיל האוויר ובצה"ל כחלק ממגמת פיתוח הנגב. הקמת בסיסים אלו מהווה אבן דרך משמעותית בחיל האוויר, התורמת לשמירת ביטחון המדינה ומעבר צה"ל דרומה.

את הקורס סיימו 41 חניכים וחניכות - מתוכם 39 גברים ושתי נשים - שעברו הכשרה מקצועית בת שלוש שנים בבית הספר לטיסה. עם סיום הכשרתם זכן הבוגרים והבוגרות לענוד כנפי טיסה, יצטרפו לחוד החנית של צה"ל ויובילו את הפעילות המבצעית של חיל האוויר בשנים הבאות.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ברך את מסיימי קורס טיס 185: "רק בשבוע שעבר התקיים מסע י"ב של התנועה שעסק בשירות משמעותי ותרומה לחברה, וביקשתי בטקס הסיום מהמשתתפים לא לוותר על שירות צבאי ארוך יותר וקצונה בגלל שיצאו לשנת שירות, אלא גם וגם. גם בקורס הנוכחי יש מי שעושה זאת. ברכות מקרב לב לבני הקיבוצים ובוגרי שנת השירות של התנועה שסיימו את הקורס המפרך ושאפו ענק להם, להורים הגאים וגם לקיבוצים ולחינוך הקיבוצי. אנחנו גאים בצעירים ובצעירות שלנו שמתנדבים באחוזים גבוהים לשירות משמעותי ותורמים לפני, במהלך ואחרי הצבא לחברה הישראלית".
 

בוגרי ובוגרות קורס טיס 185 בתמונה קבוצתית. צילום: דו"צ
בוגרי ובוגרות קורס טיס 185 בתמונה קבוצתית. צילום: דו"צ


הכירו את מסיימי קורס טיס 185 שלנו:

סגן מ', בן 22 מקיבוץ במועצה האזורית עמק המעיינות - טייס מסוקים

סגן מ' הרחיב בבית הספר התיכון את מגמות ערבית וספורט. לפני גיוסו לקורס טיס התנדב לשנת שירות דרך התנועה הקיבוצית בכפר נוער המיועד לנוער בסיכון, שם היה בקומונה עם סגן נ', המסיימת את הקורס יחד אתו במגמת תובלה. בזמנו הפנוי, אוהב לשחות, לרוץ, לטייל ולרכוב על אופנוע.

סגן מ' תמיד רצה להיות בתפקיד בצוות אוויר והבין שזה המקום הנכון עבורו בשלב הבסיסי של הקורס בו קיבל מצטיין שלב, וזו החוויה שזכורה לו כמשמעותית ביותר מהקורס. "עלינו את מצדה והלכתי ראשון עם מפקד בית הספר לטיסה, התחושה מטורפת", הוא משתף.

כך הוא מסכם שלוש שנים בקורס: "הקורס מאוד משמעותי והוא מכניס אותך למערכת החיל אווירית, למדתי המון על טיסה והמון על עצמי".

למ' שני אחים גדולים הלוקים ב"תסמונת X שביר", ובטור חשוף ומרגש שכתב הוא סיפר על החיים עם שני אחים אוטיסטים והסביר כיצד זה דווקא פיתח אותו וגרם לכך שהיום הוא עונד כנפי טיסה גם בזכותם. אמו מורה ליוגה ואביו מרצה באוניברסיטת בן גוריון.
 

סגן ט', בן 22 מקיבוץ במועצה האזורית בני שמעון - טייס מסוקים

סגן ט' הרחיב בבית הספר התיכון את מגמות פיזיקה וערבית והיה חניך ומדריך בתוכנית מנהיגות גלובלית. בזמנו הפנוי הוא אוהב לטייל, לשחק כדורעף, לבשל, לקרוא ולכתוב. לפני גיוסו לקורס טיס, התנדב לשנת שירות בקהילה יהודית בחו"ל, דרך הסוכנות היהודית.

סגן ט'  מספר שכבר מגיל קטן הוא רצה להגיע לקורס טיס: "תמיד טסו מעל הבית שלנו מסוקים ומטוסים ואני זוכר שבתור ילד קטן התבוננתי בהם בחולמנות והערצה. בגיל 4 המשפחה הביאה לי בתור מתנת יום הולדת דגם של מסוק אפאצ'י ובגיל 10 כבר ביקשתי טיסה במטוס. קורס טיס היה עבורי חלום". חוויה שזכורה לסגן ט' במיוחד מהקורס היא טיסת סולו הדדי בשלב האחרון בקורס, 'מתקדם'. 

כך הוא מסכם שלוש שנים בקורס: "זה היה מרתון שלא נגמר עם אנשים מעולים. בשלוש שנים האלה התעצמה אצלי אהבת הארץ והרצון לתרום. כטייס מסוקים יצא לי לטוס בכל הארץ וכל פעם מחדש התפעמתי מנופיה. הקורס גרם לי להבין שמה שאני עושה הוא לא בשביל עצמי, אלא בשביל החברים, המשפחה והגנת המדינה".

לט' שתי אחיות קטנות. אמו עובדת בביטוח לאומי ואביו עובד בהייטק ובעבר היה בכיר בתאגיד אזרחים עובדי צה"ל וסיים את שירותו הצבאי בדרגת אל"מ. דודתו של סגן ט' נרצחה בפיגוע באוטובוס בבאר שבע בשנת 2004, והוא מספר שעל אף שהיה קטן, האירוע השפיע עליו רבות וליבה את רצונו לתרום למדינה ולהגן עליה.
 

סגן א', בן 21 מקיבוץ במועצה האזורית מגידו - נווט קרב

סגן א' הרחיב בבית הספר התיכון את מגמות פיזיקה ומדעי המחשב. בזמנו הפנוי הוא אוהב לשחות, לצלול, לטייל ולקרוא.

לא תמיד הוא שאף להגיע לתפקיד בצוות אוויר אבל היה לו חשוב לבצע תפקיד משמעותי בשירות הצבאי והוא הגיע למיונים לקורס הטיס, עבר את הגיבוש והתקבל. חוויה שזכורה לו במיוחד מהקורס היא שלב הבסיסי: "נהניתי מאוד מהניווטים, משבוע המילוט ומקורס הצניחה. חוויות אלה פיתחו אצלי את תחושת המסוגלות".

כך הוא מסכם שלוש שנים בקורס: "הקורס היה חוויה מאוד טובה עבורי, היה לי כיף להכיר את האנשים. פיתחתי פה תחושת מסוגלות מדהימה והטיסות הן חוויה שלא יכולה להיות בשום מקום אחר".

לא' שני אחים קטנים, כאשר אחד מהם משרת בחיל המודיעין ביחידה 81. אמו (50) היא קרמיקאית, ואביו (51) הוא מהנדס תוכנה בחברת IBM. סבו היה בעברו מפקד שייטת 13.


סגן נ', בן 21, מקיבוץ באזור ירושלים - טייס קרב

סגן נ' הרחיב בבית הספר התיכון את מגמות פיזיקה ותקשורת. בזמנו הפנוי הוא אוהב לבשל, תחביב שרכש בעקבות בישול משותף עם אמו של אוכל תאילנדי עם אמו. חלומו הוא לפתוח ביום מן הימים מסעדה משלו.

לא תמיד הוא חלם להגיע לצוות אוויר, ובהתחלה רצה להיות לוחם חי"ר, אך קיבל מיונים לקורס הטיס, הגיע לגיבוש ועבר אותו. חוויה שזכורה לו במיוחד מהקורס הוא השחלב הראשוני: "מאוד נהניתי מהטיסות בשלב הראשוני ומהאווירה שהייתה בטייסת. התחלנו לשמוע על העשייה המבצעית וזה העלה אצלי את המוטיבציה להמשיך ולעשות דברים משמעותיים עבור המדינה. שם התחלתי לחשוב שיש לי את היכולת לתרום ולהצליח בקורס".

"היה מאוד מהנה, מאתגר ולמדתי המון על עצמי. הקורס פיתח את האישיות שלי ועכשיו המטרה היא להצליח להביא את כל הדבר הזה החוצה".

סגן נ' הוא הוא הראשון בקיבוצו ובמועצה האזורית כולה שמסיים קורס טיס. הוא בן לאמא יחידנית שהגיעה מתאילנד והתחתנה עם אביו, חבר הקיבוץ, שחי כיום בארה"ב ומנהל שם מטבח בבית מלון. אמו היא אם בית בגן הילדים.

הוספת תגובה חדשה