דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ח"כ מעוז חסר העוז

הילית בן-צבי, מנהלת היחידה לקידום שוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית, תנועת המושבים ומרכז השלטון האזורי עונה ליו"ר מפלגת "נעם" וחבר הכנסת מטעמה בסיעת 'הציונות הדתית' : "ח"כ מעוז חושש בעיקר מ"הסכנה" שיוכח כי נשים מתאימות יותר מגברים לתפקידים רבים בצה"ל, מה שיגרום לייתור הגברים במקומות רבים"
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

ח"כ אבי מעוז ממפלגת "נועם" מכה שנית, ופעם נוספת חושף את הפחדים הקמאים האופפים אותו בכל הקשור למין הנשי, עוצמתו ויכולותיו, המפילים עליו מורא. לפי מעוז, החיילות והקצינות בצה"ל אינן חולקות עם הגברים את "ערכי צה"ל, בערך הניצחון, ברוח הלחימה, ברעות ובאמונה בצדקת הדרך". ערכים אלו, לגישתו, לרבות ערכים כמו רעות, ואמונה בצדקת הדרך, הינם ערכים גבריים בלבד. חמור מכך, לדעת מעוז שיתוף נשים וחתירה לשיוויון "מחלישה את רוחנו, מחלישה את צה"ל כצבא העם ומכרסמת בו מבפנים" – משל היו הנשים איזה וירוס או מכרסם.

כפי שכבר כתבנו לח"כ מעוז, הוא רואה את המציאות הפוך ממה שהיא: שיוויון מגדרי מחזק, משפר ומאדיר ארגונים המקדמים ומאמצים אותו. זהו מכפיל עוצמתי כמו שהוא גם מצפן ערכי. הוא מכפיל את המגוון ואת מאגר האנשים והנשים המוכשרים שאותם ניתן לגייס ולהכשיר לכל תפקיד ותפקיד. הוא מביא איכויות חדשות ונוספות הנעדרות מחברה הומוגנית ודפנסיבית, אותה מנסה לשמר ח"כ מעוז. 

לגבי חלק מההערות של מעוז, נראה שהוא זקוק גם להשכלה בסיסית לגבי ההבדל בין נשים ומגדר, ונשמח להזמינו להרצאות בנושא זה. אכן, הנושא של שילוב מגדרי בארגונים צבאיים הוא חדש יחסית ומורכב למדי, אולם יש לראות בו אתגר חיובי הכולל גם שימוש מאוזן יותר בשפה העברית במקרים המתאימים. שוויון מגדרי אינו גורס כי אין הבדלים בין גברים לנשים, אלא שמטרתו העיקרית הינה התייחסות לכל אישה ואיש באופן בלתי מוטה וללא דעות קדומות והנחות יסוד מפלות שאבד עליהן הקלח.

איבת מעוז ושותפיו לנושא המגדרי, נעוצה ככל הנראה באימה גדולה האופפת אותם מעוצמתן של הנשים ומה"סכנה" כי יוכח שהן מתאימות יותר וטובות יותרת מהגברים לתפקידים שונים, באופן שעלול לדחוק הצידה קצינים וחיילים אשר כישוריהם העיקריים הם שנולדו גברים. אותנו, אתגר אינו מפחיד, אלא להיפך, הוא גורם לנו להאמין שבדרך זה נגיע למציאות שלא רק שהיא שוויונית יותר, אלא שהיא גם מביאה לצה"ל חזק ואיכותי יותר, צבא המשובץ לוחמות במשמר הגבול, בסוללות כיפת הברזל, בתא הטייס וביחידות המודיעין והטכנולוגיה ועוד.

---

הילית בן צבי היא מנהלת היחידה לקידום שוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית, תנועת המושבים ומרכז השלטון האזורי.

הוספת תגובה חדשה