דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חיזוק המרחב האזורי הוא חיזוק של הבית

ביום רביעי הסתיים המחזור הראשון של תכנית המנהיגות במרחב האזורי, מבית רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית והמועצה הציונית בישראל, במפגש סיום חגיגי שנערך במרכז הרצל בירושלים. התכנית כללה תשעה מפגשים בהובלת נטע אראלי בן אור מהעוגן ורותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים
מוביל התכנית, נטע אראלי בן אור, ומאחוריו המשתתפים והמשתתפות עם תעודות הסיום שקיבלו במפגש החגיגי
נטע אראלי בן אור (העוגן) ומאחוריו צוות התכנית והמשתתפים והמשתתפות עם תעודות הסיום שקיבלו

התכנית הינה תכנית חדשה, אחת מתכניות המנהיגות שרשת הצעירים של התנועה הקיבוצית מובילה, והוקמה במטרה להעלות את המודעות למקום המרכזי של המרחב האזורי, בדגש על המועצות האזוריות והארגונים הכלכליים האזוריים, בהשפעה על חייהם של הקיבוצניקים. כמו כן, ביקשה התכנית לתת כלים ומוטיבציה להשתלבות בתפקידים מנהיגותיים במרחב האזורי. 

המחזור הראשון יצא לפועל מתוך שיתוף פעולה פורה שנוצר בין התנועה הקיבוצית למועצה הציונית בישראל, שזיהו יחדיו את הצורך בהכשרת מנהיגות ערכית, שתפעל לקידום המרחב האזורי.

התכנית החלה באוקטובר האחרון וכללה תשעה מפגשים שעסקו בהיכרות מעמיקה עם הגופים הרלוונטיים במרחב האזורי, רכישת ארגז כלים, ידע על המרחב האזורי, בדגש על החיבור למרחב הקיבוצי והכפרי. בין הנושאים שבהם עסקה התכנית: השפעת התפיסות הכלכליות והחברתיות בישראל על השלטון המקומי, התנועה הקיבוצית – עבר, הווה, עתיד, מבוא לשלטון המקומי והמבנה הדו- רובדי, סוגי יישובים במרחב הכפרי ומנופי השפעה חיצוניים, מליאת המועצה, קואופרציה, ארגונים כלכליים אזוריים וכלכלה אזורית, השתתפות הציבור ועוד.

מפגש הסיום שהתקיים ביום רביעי, החל במוזיאון הרצל, במופע אור-קולי צללו המשתתפים והמשתתפות לראשית חייו של חוזה מדינת היהודים, בנימין זאב הרצל, ונחשפו למסעו ולמנהיגותו המשפיעה על כולנו עד היום. לאחר מכן, הציגו המשתתפים והמשתתפות בפני המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי ילין, וצוות התכנית את המיזמים האזוריים עליהם עבדו במהלך התכנית ואותם הם מעוניינים לקדם באזור שלהם, למשל: מנהיגות נשית במליאת המועצה, הקמת צוותי צח"י ביישובים, מיזם חברתי קהילתי לחיבור היישובים במועצה ועוד. 

הדס דניאלי ילין משוחחת עם משתתפי ומשתתפות תכנית המנהיגות האזורית
הדס דניאלי ילין משוחחת עם משתתפי ומשתתפות תכנית
המנהיגות האזורית

דניאלי ילין, בירכה את המשתתפים ואמרה: "קידום וחיזוק המנהיגות הקיבוצית הם מהיעדים החשובים שהצבנו לעצמנו בשנים האחרונות. מנהיגים ומנהיגות ערכיים שנמצאים במקומות המשפיעים יובילו שינויים ויחזקו את הקיבוצים, את המרחב הכפרי ואת מדינת ישראל כולה. שמחתי לראות את המשתתפות והמשתתפים המוכשרים והמיוחדים שבחרו להצטרף לקורס הראשון שלנו למנהיגות איזורית - אני בטוחה שנראה אותם ואותן במוקדי ההשפעה, מובילים לחברה טובה יותר.

תודה לעפרי רביב, לרותם שניצקי ולנטע אראלי בן אור על הובלת התכנית והפיכת הרעיון למציאות".

לקראת סוף המפגש עברו המשתתפים סדנא מסכמת של התכנית, דיברו על התהליך האישי שעברו, הרצון להמשך הקשר הקבוצתי והתנועתי. בסיום, הוענקו למשתתפים תעודות במעמד מנכ"ל המועצה הציונית בישראל, עו"ד עוז חיים, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה, עפרי רביב ומנהלת רשת הצעירים, רותם שניצקי.

הוספת תגובה חדשה