דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חטיבת הנח"ל (נשארת) בידינו!

ביום ראשון נכנס לתפקיד מפקד החטיבה הכי קיבוצית שיש בצה"ל - הנח"ל - אל"מ יהונתן שטיינברג, חבר קיבוץ שומריה, שהחליף בתפקיד את אל"מ אוֹרָן שמחה, חבר קיבוץ נצר סרני, שכיהן בתפקיד כשנה ותשעה חודשים ויצא ללימודים בקרוב. אל"מ שטיינברג: "אני חוזר לכור מחצבתי, לחטיבה בעלת שילוב מיוחד של ענווה וגבורה לצד פסיפס אנושי ייחודי"
שרביט הפיקוד על חטיבת הנח"ל עובר מאל"מ שמחה (בצד ימין) לאל"מ שטיינברג (בצד שמאל). צילום: דו"צ
שרביט הפיקוד על חטיבת הנח"ל עובר מאל"מ שמחה (בצד ימין) לאל"מ שטיינברג (בצד שמאל). צילום: דו"צ

טקס החילופים נערך באנדרטת הנח"ל בפרדס חנה, בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו ומפקד אוגדה 162, תא"ל נדב לוטן, מפקדי החטיבות לדורותיהם, מפקדים נוספים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים. 

אל"מ יהונתן שטיינברג, נשוי ואב לשישה, חבר קיבוץ שומריה שבצפון הנגב שבמקור הוקם כהיאחזות נח"ל ואוזרח על ידי תנועת השומר הצעיר, אך בשנת 2006 התפנו 11 המשפחות שנותרו בו כדי שישמש לקליטת מפונים מגוש קטיף, ובעיקר מהיישוב עצמונה וקצת מכפר דרום, במסגרת תוכנית ההתנתקות. שטיינברג התגייס לצה"ל בשנת 2000 כלוחם בחטיבת הנח"ל, ושובץ בגדוד 931 (שחם) בו התקדם בשרשרת הפיקוד עד לתפקיד המג"ד (בתווך שימש בתור קצין האג"ם של החטיבה). לפני שקיבל את הפיקוד על חטיבת הנח"ל שימש מפקד המרכז לאימונים טקטיים במל"י, מח"ט בנימין וקצין אג"ם של עוצבת הפלדה.

"לרצות, להתכונן, לנצח. שלוש מילים, שלושה ציוויים, שמגלמים בפשטות את מהות תפקידנו ואת גודל אחריותנו", הצהיר מפקד חטיבת הנח"ל הנכנס. "לרצות - אנו נדרשים בכל עת לשמר ולשכלל את הרצון האישי והקולקטיבי שלנו. את הרצון לא ניתן לקנות בכסף, אלא בבירור עמוק של היסודות המשותפים שלנו. להתכונן - לנצל כל רגע וכל משאב שניתן לנו כדי להתכונן למלחמה שבפתח. בלי הנחות - במוכנות, באימונים, בתפיסות ובאמצעים". לנצח - לנצח בכל משימה ובכל יום את האתגרים מחדש, לנצח בצורה מובהקת וחדה בשדה הקרב ביום פקודה".

לגבי תפקידו החדש אמר בהתרגשות: "היום, אני חוזר לכור מחצבתי, לחטיבה בעלת שילוב מיוחד של ענווה וגבורה לצד פסיפס אנושי ייחודי. ביראת קודש, ומתוך תחושת שליחות ואחריות כבדה, אני מקבל עליי את הזכות לפקד על החטיבה".

אל"מ אוֹרָן שמחה, חבר נצר סרני מונה לתפקיד ביולי 2021 לאחר מותו הטרגי של אל"מ שרון אסמן ז"ל שהתמוטט במהלך אימון כושר שלושה ימים אחרי שנכנס לתפקיד ונפטר כעבור זמן קצר. בדברי הפרידה שלו מהחטיבה הוא אמר: "הפיקוד על חטיבת הנח״ל היה עבורי גאווה וזכות גדולה. ראיתי יום יום את ״צבא העם״ במלוא יופיו והדרו. פסיפס אנושי, מגוון ועשיר של אנשים מיוחדים, שלהם אחדות משימה ושותפות גורל. הוכחתם לי כי הכומתה הירוקה היא סמל לנורמות מבצעיות, משמעת, סטנדרטים ותרבות צבאית. המשיכו בדרך זו, כי רק כך נוכל לנצח". 

הוספת תגובה חדשה