דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

זה הזמן לעטוף - קמפיין רכישה מעסקים בנגב המערבי והצפוני

אשכול נגב מערבי בשיתוף 'נגב תשעשרה' ו'מטרו נגב' יוצאים בקמפיין משותף לעידוד רכישה מעסקים בנגב המערבי והצפוני שנפגעו כלכלית במהלך המערכה האחרונה. חדוה גבריאל, מנהלת תו הנגב ותושבת עוטף עזה לשעבר: "20 שנה העסקים עומדים איתנים כאן בשבילנו – זה הזמן שלנו להחזיר להם בחזרה"
הסושימוטו - מסעדה בשדרות של חברי ניר-עם. צילום: יח"צ
הסושימוטו - מסעדה בשדרות של חברי ניר-עם. צילום: יח"צ

רגע אחרי הפסקת האש, ולאחר שהעסקים בנגב המערבי והצפוני ספגו פגיעה קשה במהלך המבצע האחרון יוצאים ארגונים מהאזור בקמפיין לעידוד רכישה מהעסקים המקומיים על מנת לסייע להם להתייצב כלכלית. מטרת הקמפיין לקדם רכישה מיידית מהעסקים לאחר שפעילותם העסקית הוקפאה למשך שבועיים לפחות, בהם נאלצו לעזוב את האזור או לחיות תחת אש. הפעם, הגיע הסבב האינטנסיבי לאחר שנה לא פשוטה בין כה בה התמודדו העסקים הקטנים והבינוניים גם עם השלכות משבר הקורונה ובפרט עסקי התיירות שספגו פגיעה אנושה ורק החלו להראות סימני התאוששות. למהלך שותפים ארגון "מעברים", אשכול רשויות נגב מערבי, המועצות האזוריות שער הנגב ובני שמעון,יחד עם החברות "נגב תשעשרה" (מפעילת "תו הנגב") ואפליקציית "מטרו נגב".

במסגרת הקמפיין יינתנו הטבות על ידי בתי העסק ויתאפשר מימוש הרכישה בטווח של שנה. בין ההטבות והפעילויות תמצאו אטרקציות תיירותיות, קולינריה, סיורים, סדנאות ומוצרי אמנות, מוצרים תוצרת הנגב המערבי, פעילויות לכל המשפחה, אתרי לינה ועוד. השותפים פועלים יחדיו, כל השנה, לעידוד ולפיתוח כלכלה מקומית ותעסוקה איכותית בפריפריה. ארגון "מעברים" הוא תכנית ארצית הפועלת לפיתוח החוסן הכלכלי-קהילתי במרחב הכפרי באמצעות קידום תפיסה של כלכלה מקומית מקיימת. "מטרונגב" היא אפליקציה חינמית המחברת תושבים ותיירים לתרבות והפנאי בנגב המערבי. "תו הנגב" הוא אתר שמאגד למעלה מ-150 בעלי עסקים בנגב המערבי והצפוני, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, שמציעים למעלה מ-350 חוויות תוצרת הנגב. בנוסף לתו הנגב מובילה "נגב תשעשרה", הממוקמת באופקים, את קהילת נגב מרקט שפועלת כל השנה לחיזוק העסקים המקומיים ולקידום ופיתוח כלכלי בנגב המערבי. 

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב: "החיבוק של עם ישראל הוא רכיב משמעותי בחוסן של תושבי העוטף והעסקים הקטנים והבינונים באזור הם מנוע הצמיחה העיקרי שלנו. התמיכה בהם חשובה על מנת שנוכל להמשיך להניע את הכלכלה לעבר צמיחה, התרחבות וחיזוק גבולות ישראל על ידי התיישבות".

ניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון: "סבב הלחימה האחרון הכה שוב בבעלי העסקים בנגב המערבי והצפוני. מדובר בעסקים שברובם רק החלו לגלות סימני התאוששות לאחר משבר הקורונה בו היינו נתונים בשנה וחצי האחרונות. אני מברך על היוזמה וקורא לכולם לצאת ולתמוך בעסקים באזור המהווים את אחד מעמודי התווך של התעסוקה האזורית".

לאתר הקמפיין ולחיזוק העסקים המקומיים: https://bit.ly/3bUXUNK
לפרטים נוספים: חפשו בפייסבוק "תו נגב מרקט" או "מטרו נגב".

הוספת תגובה חדשה