דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

וזוהי רק ההתחלה - לה-לה: טקס פתיחת גרעיני החורף של צבר

90 עולים ועולות חדשים מ-18 מדינות מכל רחבי העולם הגיעו לישראל בשבועות האחרונים באמצעות 'צופים גרעין צבר' כדי לעשות עלייה ולהתגייס לשירות צבאי משמעותי כחיילים וחיילות בודדים. העולים שובצו בארבעה גרעינים, מתוכם שלושה יקלטו בקיבוצים טללים, מעוז חיים ולביא. האירוע צוין ביום חמישי האחרון בטקס פתיחה מרגש שהתקיים בכפר צבר ברעננה
גרעיני החורף של צבר. התמונה באדיבות תנועת הצופים
גרעיני החורף של צבר. התמונה באדיבות תנועת הצופים

כמדי שנה בסוף דצמבר, התקיים ביום חמישי האחרון טקס הפתיחה המרגש לגרעיני החורף של 'צופים צבר' בהשתתפות העולות והעולים החדשים, רכזי הגרעינים, מעט בני משפחה, נציגי הקיבוצים הקולטים וכל העוסקים בדבר. לאחר ששהו בבידוד כנדרש, שובצו הצעירים והצעירות בארבעה גרעינים: הגרעין שהגיע מצפון אמריקה ייקלט בטללים, הגרעין מאמריקה הלטינית ייקלט בכפר גרעין צבר ברעננה, הגרעין מאירופה ושאר העולם ייקלט במעוז חיים, וגרעין דתי ייקלט בלביא. בסך הכל הגיעו 90 עולות ועולים מ-18 מדינות שונות, וביניהן גם הונג קונג ותאילנד.

מדובר ביום מרגש ביותר, בו חברי הגרעינים נפגשים זה עם זה פנים אל פנים (חלקם לראשונה, מכיוון שסמינרי ההכנה התבצעו ברובם באמצעות הזום), פוגשים את המעטפת של תנועת הצופים והתנועה הקיבוצית ומכירים גם את נציגי משרד העלייה והקליטה שעומלים מאחורי הקלעים. עיניהם הנוצצות של החניכים העידו על ההתרגשות הרבה שהשפה עדיין לא יכולה לספר. מדובר בשיאו של התהליך עבור אותם צעירים וצעירות אמיצים שעזבו את המוכר והידוע ועשו עלייה מתוך ציונות כדי להתגייס לצה"ל.

גם בשלושת הקיבוצים הקולטים (שעושים זאת בקביעות), אוחזת, כתמיד, התרגשות גדולה עם תום כל ההיערכויות, השיפוצים וההכנות המדוקדקות להגעת החניכים. כל אחת מהרכזות העידה על לילות קצרים וימים ארוכים, בהם הרהרו וחשבו על כל פרט שיסייע בנחיתה רכה ומעטפת חמה ומחבק עם תחילתו של המסע אל תוך החברה הישראלית. מיכאלה ידעי ותמי אורבאום (לביא), שרה הולצר (מעוז חיים) ויפעת גינצבורג (טללים) הסתובבו נרגשות בין החניכים והחניכות החדשים. 

יעל אייזנר ומוריה איילון שחר ממחלקת חיילם בודדים בתנועה
יעל אייזנר (משמאל) ומוריה איילון שחר ממחלקת חיילים
בודדים בתנועה הקיבוצית

התכנית מספקת מערכת תמיכה מקיפה למשתתפיה לפני המעבר לארץ, במהלך ואחרי השירות הצבאי, כולל הכנה פיזית ומנטלית, לימודי עברית, סיוע בפתרון בעיות בירוקרטיות, היטמעות טובה בחברה הישראלית ובניית בית חם ומשפחתי בתוך הקהילה המאמצת.

בדברי הברכה בשם התנועה הקיבוצית, הבטיחה יעל אייזנר ממחלקת חיילים בודדים שהתנועה הקיבוצית והקיבוצים הקולטים לא ינוחו, וביחד עם הצוות הנפלא מתנועת הצופים ידאגו שהחיוך שליווה את היום הזה יישמר לאורך כל הדרך. בדבריה התייחסה אייזנר לשותפות המופלאה עם הצופים בקליטת גרעיני צבר ואת המחויבות להמשך הצלחת המפעל המדהים הזה.

יעל ומוריה איילון שחר, שעובדת עמה במחלקת חיילים בודדים, מסכמות: "נאחל בהצלחה לכל העולים החדשים, נקנח את דמעת התרגשות מזווית העין ובעיקר נשנס מותניים לקלוט אותם הכי טוב שאפשר ולייצר עבורם מעגלי תמיכה שיהפכו את החודשים הקרובים למוצלחים עם נחיתה רכה בארץ ובקיבוץ, ובמהרה גם בצה"ל". 

רז פרל, יו"ר תנועת הצופים: "העבודה שלנו בצופים גרעין צבר היא משימת חיינו – מתן מערכת התמיכה המקיפה ביותר לחיילים בודדים תוך כדי בניית קבוצות של גרעינים חזקים בתוך קהילות תומכות לאורכה ולרוחבה של המדינה".

רגע לפני שגרעיני החורף של צבר מתחילים, יעל ומוריה כבר בעיצומו של האתגר הבא - גיוס קיבוצים לגרעיני הקיץ.
קיבוץ שרוצה לשמוע עוד על קליטת חיילים בודדים ולבחון אפשרות להשתלב במפעל ציוני זה, מוזמן ליצור קשר עם יעל אייזנר:
052-5358793.

הוספת תגובה חדשה