דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועות הקיבוציות זוכרות את יצחק רבין

בעקבות ההחלטה לבטל השנה את העצרת המרכזית לציון 26 שנים לרצח יצחק רבין ז"ל, קיימו פעילי ופעילות התנועה הקיבוצית טקס זיכרון במקום בו הוא נרצח יום לפני התאריך הלועזי של הרצח. נציגי הקיבוץ הדתי, בראשות מזכ"לית התנועה, שרה עברון, הוזמנו גם כן ולקחו חלק בטקס
פעילי התנועה בטקס לזכר רבין

בבוקר יום רביעי, 3/11, התייצבו פעילי ופעילות התנועה הקיבוצית ונציגי הקיבוץ הדתי בסמוך לאנדרטה הנמצאת במקום בו נפל ראש הממשלה יצחק רבין מכדורי אקדחו של הרוצח בן העוולה וקיימו טקס זיכרון קצר. הפעילים התייצבו כדי לזכור את מורשתו של רבין: ציונות אמיצה ונחושה החותרת לשלום ושוויון בין אזרחי המדינה ללא הבדל דת, גזע ומין ומנהיגות ערכית וצנועה. בתום הטקס הניחו מזכ"לי התנועות, יחד עם המשנה למזכ"ל התנועה, זר על האנדרטה בשם התנועות.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אמר בטקס: "רבין לא ויתר על ערכיו. במבחנים מכריעים העדיף תמיד את הערכים והחברות על פני קידום הקריירה. זהו סוג המנהיגות והאנשים שאנחנו מתגעגעים אליהם היום. רבין לא היה יונה. הוא היה זהיר וחשדן והתכוון לנהל את תהליך השלום צעד אחר צעד, אף כי מחנה השלום מבקש לזכור אותו אחרת. יחד עם זאת, הוא העריך כי הדור שלו, והוא עצמו, יוכלו להוביל מהלכים וויתורים שאחרים לא יוכלו. לכן, הוא לקח סיכון מחושב ויצא לניסיון לקדם הסכם שלום מול הפלסטינים, שלא צלח לצערנו. הוא לא הספיק להשלים את המהלך ולעולם לא נדע מה היה קורה. יצחק רבין היה אדם, אדם עם חולשות ומגרעות אבל אדם עם אומץ לב שלא פחד לצאת למהלך למרות דעותיו וחשדותיו. רבין גילם באישיותו אנטיתזה לחוויית המנהיגות שחווינו בשנים האחרונות". 

ניר מאיר, שרה עברון והדס דניאלי ילין מניחים זר על האנדרטה במקום בו נרצח יצחק רבין
ניר מאיר, שרה עברון והדס דניאלי ילין מניחים זר על
האנדרטה במקום בו נרצח יצחק רבין

מזכ"לית התנועה הקיבוץ הדתי, שרה עברון, אמרה: "יום הזיכרון ליצחק רבין הוא יום בו אנו עוצרים את המעשים הרגילים, ושואלים, מה יש לעשות כדי לא להגיע שוב למחוזות נוראים כאלה? מה ניתן לעשות כדי שהחברה בישראל לא תהיה כל כך מקוטבת ומפולגת, איך ניתן להפסיק את השיח האלים ולקיים ויכוחים, נוקבים ככל שיהיו, בלי אלימות? הרי למדנו – מלים קשות סוללות את הדרך למעשים קשים".

עברון ציטטה את דבריו של הרב יונתן זקס ז"ל, הרב הראשי לשעבר של בריטניה, מהרבנים והוגי הדעות היהודיים החשובים ביותר בימינו: "לעתים קרובות מידי בהיסטוריה של הדת, אנשים הרגו בשם אלוהי החיים, יצאו למלחמה בשם אלוהי השלום, שנאו בשם אלוהי האהבה ונקטו אכזריות בשם אלוהי הרחמים. כאשר זה קורה, אלוהים מדבר. לפעמים הוא מדבר בקול דממה דקה, המושתק בהמולת הקולות המתיימרים לדבר בשם אלוהים. אבל הוא מדבר. הוא אומר: לא בשמי".

והוסיפה – "בואו נקשיב לדברים הללו, בואו נמצא את הדרכים לפעול יחד, גם בתוך מחלוקות, ולפעול נכון. יהי זכרו של יצחק רבין ברוך".

הוספת תגובה חדשה