דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה הקיבוצית קוראת לעצירת האלימות ברחובות ולהקמת ממשלת ריפוי ואיחוי הקרעים

"השנאה מכפילה את השנאה, האלימות מכפילה את האלימות, והקשיחות מכפילה את הקשיחות, במערבולת של הרס. תגובת השרשרת של הרוע חייבת להיקטע, או שנצלול אל תוך תהום חשוכה של כיליון" (מרטין לותר קינג)
חלאס

מועקה, כעס וכאב גדול מלווים אותנו הבוקר בערבוביה אחרי ימים של אבדן שליטה וכמעט מלחמת אזרחים ברחובות ערים בישראל, שהגיעו לשפל של אלימות נוראה בליל אמש. ערבים מכים ביהודים, יהודים מכים ערבים. ישראלים מכים ישראלים. נראה שאין בעל בית במדינה. קול השפיות וההיגיון אינו נשמע. אבדן השליטה של הממשלה ומשטרת ישראל מאפשרת לקבוצות אלימות וחדורות שנאה לעשות ברחובות ישראל כבשלהן.

בימים בהם אין איש, נשתדל כולנו להיות האנשים - זו הבקשה שלנו מכל אזרחי ישראל ביום הזה. זה זמן לחשבון נפש על מצבה של המדינה, על דרכה ועל העתיד המשותף של כל האזרחים החיים בה. יהודים וערבים כאחד. זהו זמן לחמלה והחלמה. זמן לאיחוי פצעים ולא להעמקת הקרעים. זהו זמן ריפוי. זהו זמן שינוי - זו לא רק משאלה אלא צורך השעה.

מי שקלקל לא יכול לתקן. בשעה קשה זו, כשרחובות ערי ישראל מופקרים ובוערים וקול המנהיגות לא נשמע, זה הזמן שלנו לזעוק לכוחות השינוי מימין ומשמאל, יהודים וערבים, להתאחד ולהזניק תהליך של שינוי עמוק ויסודי ביחסים שבינינו לבין עצמנו. המיעוט האלים, הגזעני ופורע החוק משגשג במקום שבו מאפשרים לו לפרוח - אבל רוב העם אינו כזה, ורובו רוצה שהשתוללות אנשי השוליים האלימים תיבלם ועכשיו.

אנו קוראים הבוקר לראשי מפלגות השינוי בישראל - אחריות כבדה מוטלת עליכם. נבחרתם להוביל שינוי, והוא חייב להתחיל לקרות לפני שתישרף לנו המדינה.

קיבלתם את המנדט. ממשו את רצון העם. זה בידיים שלכם.

הוספת תגובה חדשה